סוכנויות אמריקאיות מגדילות את הצוות לטיפול בבקשות ויזה

Category: ויזות לארה"ב | 0
זמני המתנה בשגרירות ארה"ב

מחלקת המדינה של ארה"ב פועלת ללא הפסקה כדי להביא לשיפור במצב בקשות הוויזה בעמדות הקונסולריות שלה ברחבי העולם. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות מינוי עובדים נוספים. למרות זאת, לעתים קרובות יש עדיין תקופות המתנה ארוכות באופן בלתי מתקבל על הדעת כדי לקבל פגישה לראיון או כדי לקבל טיפול בבקשה.

עם זאת, מספר מדינות כבר רואות את היתרונות של הגיוסים הנוספים בקונסוליות אמריקאיות ברחבי העולם. להלן סקירה כללית של המצב כרגע ולמה לצפות מכאן והלאה.

ארצות הברית מפרסמת נתונים סטטיסטיים על עיבוד ויזה

מאז שאיסור הנסיעה הקשור למגפה הגיע לסיומו לפני מספר חודשים, הקונסוליות של ארצות הברית מתקשות להתמודד עם צבר הבקשות הגדול שלא ניתן היה לטפל בהן במהלך המגפה, בשילוב עם זינוק בבקשות ויזה חדשות.

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה כעת את המספרים האחרונים של סוכנויות אמריקאיות כדי לספק תובנות נוספות על המצב הנוכחי.

בין ינואר לספטמבר 2022, המשרות הקונסולריות בארה"ב נאלצו לעבד כמעט 70% יותר ויזות שלא למטרת הגירה מאשר שנה קודם לכן. זה שווה לכ-800,000 בקשות לוויזות שלא למטרת הגירה בנציגויות אמריקאיות בחו"ל בתקופה זו.

למרות שנתון זה עדיין מייצג רק כ -80% ממה שהיו רמות הבקשות לפני המגיפה, המספר הגדול של בקשות חדשות שמתקבלות מפעיל לחץ רב על קונסוליות אמריקאיות, שלמרות השיפורים האחרונים, לעתים קרובות עדיין אינן מאוישות.

עם זאת, יש גם חדשות טובות: נכון לעכשיו, קרוב ל -95% מהבקשות לוויזת מהגרים שהוגשו במהלך המגיפה טופלו.

מספר העובדים בקונסוליות האמריקאיות גדל

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה גם כי היא מנסה להגדיל בהדרגה את מספר הקצינים הקונסולריים שלה ברחבי העולם לפני ששנת 2022 מתקרבת לסיומה. דוגמה אחת היא שהיא כבר גייסה השנה כ-50% יותר אנשי צוות חדשים בקונסוליות שלה בחו"ל מאשר ב-2021.

המטרות הסופיות הן להחזיר את יכולות עיבוד הוויזה לאותן רמות שהיו קיימות לפני המגיפה, להאיץ את זמני הטיפול בבקשות ויזה ולהפחית את תקופות ההמתנה הארוכות הנוכחיות לקבלת פגישה לראיון ויזה.

הסיבה לכל המאמץ (והכסף) שהושקעו בכך היא אלטרואיסטית רק בחלקה. האמת היא, שבמיוחד כשמדובר בטיפול בבקשות לוויזת עבודה עבור עובדים מיומנים, הדבר יועיל מאוד לארצות הברית, שם יש כיום מחסור בעובדים אלה. חשוב כמובן גם לוודא שהסטודנטים יוכלו להתחיל את לימודיהם בזמן ושמשפחות לא ייאלצו להתמודד עם תקופות ממושכות של פרידה בגלל עיכובים בבקשות הוויזה שלהם.

במדינות אירופה, למשל גרמניה, מצב התורים משתנה כמעט מדי יום, בהתאם לקטגוריית הוויזה ולמיקום. זמני המתנה ממושכים לפגישות ראיון בגין ויזות עסקים או תייר הם כיום עדיין הנורמה יותר מהיוצא מן הכלל. אפילו ביוני השנה, התור הזמין הראשון לראיון ויזה מסוג B בקונסוליה אמריקאית באותה מדינה היה מאוחר באביב 2023.

לפני כשבוע, מצב קביעת התורים בערים כמו מינכן, פרנקפורט וברלין החל להקל מעט. כרגע, לאנשים שמגישים בקשה לוויזת מבקר יש סיכוי לקבל תור לראיון בחודש-חודשיים הקרובים. עם זאת, תמיד שווה את המאמץ לבדוק את הפרופיל המקוון של הקונסוליה למקרה שמועמדים אחרים מבטלים את הפגישות שלהם או שהקונסוליה יכולה לקבוע פגישות מוקדם יותר.

מטיילים המתכננים טיול לארצות הברית בעתיד הלא רחוק וזקוקים לוויזה B צריכים תמיד לנסות לקבוע את פגישות הוויזה שלהם מוקדם ככל האפשר מכיוון שמצב הפגישות כרגע נזיל מאוד ויכול להשתנות בהתראה קצרה.

תקופת ההמתנה לקבלת תור לסוגים אחרים של ויזות, למשל E ו- L-Blanket, היא כרגע איפשהו באזור של 4 עד 6 שבועות.

כפי שהדברים נראים כרגע, אנשים שיכולים לבקר בארצות הברית מבלי להגיש בקשה לוויזה (למשל, הם צריכים רק ESTA) צריכים לראות את עצמם ברי מזל מאוד. ארצות הברית מאפשרת רק לאזרחים של כ-40 מדינות ברחבי העולם לבקר בשטחה למטרות תיירות או עסקים ללא ויזה. כל השאר צריכים להגיש בקשה לסוג הוויזה הרלוונטי.

תהליך הגשת הבקשה לוויזה לארה"ב מתחיל כאשר המועמד ממלא את טופס DS-160 באופן מקוון, משלם את אגרת הוויזה המתאימה ומקבל פגישה לראיון ויזה בקונסוליה האמריקאית הקרובה אליו.

זמני המתנה לתור בשגרירות עד 24 חודשים

למרות שחל שיפור בתקופות ההמתנה לטיפול בבקשות ויזה לארה"ב בחלקים מסוימים של העולם, למועמדים ממדינות כמו קולומביה, הודו, ברזיל, צ'ילה וקנדה עדיין אין ברירה אלא להמתין יותר משנתיים לפני שיוכלו לקבל תור לוויזת מבקרים בארה"ב.

מלבד סוגי הוויזות שנדונו לעיל, אנשים המגישים בקשה לוויזת סטודנט F-1 ומועמדים הזקוקים בדחיפות לוויזות עבודה עדיין מתמודדים עם עיכובים ארוכים בעת הגשת בקשה בקונסוליות ארה"ב במדינותיהם.

במיוחד צעירים המעוניינים להאריך את הוויזה שלהם כדי שיוכלו להשלים את לימודיהם בארה"ב, או שזכאים למלגה להמשך לימודיהם באותה מדינה, נמצאים לעתים קרובות תחת לחץ חמור בגלל זמני ההמתנה הארוכים הכרוכים בקבלת תור בקונסוליה האמריקאית. מי שמגיש בקשה לאשרות עבודה והחברות שרוצות להעסיק אותן מתמודד לעיתים קרובות עם מצב דומה.

זה לא צריך להיות יותר מדי מופתע לשמוע כי בקונסוליות אמריקאיות רבות, המצב כיום גרוע יותר מאשר היה קצת אחרי 9/11, כאשר כל המערכת הקונסולרית של ארה"ב למעשה נעצרה לזמן מה. עם זאת, גם במהלך המשבר הזה, הרשויות בארה"ב נזקקו רק לפרק זמן קצר יחסית כדי לטפל בצבר.

השנתיים שבהן נמשכה המגפה יצרו הרס במערכת. רוב המשרדים הקונסולריים הקטנים יותר בארה"ב הציעו רק פגישות חירום בתקופה זו, וכעת הם מתחילים לחזור אט אט לרמות השירות הקודמות שלהם. עם זאת, יש סיבה טובה להאמין שהדברים יתחילו להשתפר בקרוב.

מערכת בקשת הוויזה לארה"ב אמורה כעת להתחיל לחזור לשגרה

נסיים את הדיון הזה בנימה חיובית. הדברים צפויים להשתפר מכאן. לא מעט קונסוליות אמריקאיות כבר הודיעו כי הליכי בקשת הוויזה שלהן פשטו. דוגמה לכך היא היכולת של מועמדים מסוימים להגיש בקשות דואר.

בינתיים, כמעט כל השגרירויות והקונסוליות האמריקאיות חזרו לרמות השירות שלפני המגפה. מוקדם יותר בספטמבר, למשל, שגרירות ארה"ב בהודו חידשה פגישות אישיות שגרתיות עבור ויזות תייר וכן ויזות עסקים B-1 ו- B-2.

עם זאת, שיפורים אלה עדיין אינם זמינים בכל הקונסוליות האמריקאיות. כדי שזה יקרה, יהיה צורך ביותר זמן והרבה סבלנות. סביר מאוד להניח שהשיפור ההדרגתי בכוח האדם יעשה תוך זמן קצר למדי הבדל חיובי באותן מדינות שעדיין נאלצות להתמודד עם זמני המתנה ארוכים כדי לקבל תורים.