מה זה ESTA?

מערכת אישור הנסיעות של המערכת האלקטרונית (ESTA) סורקת מבקרים הזכאים לנסוע לארה"ב באמצעות תוכנית הפטור מוויזה. נוסעים הזכאים לויזה יכולים להיכנס לארצות הברית ללא ויזה, אך יזדקקו ל- ESTA מאושר. נוסעים הנכנסים לארה"ב באמצעות תוכנית הפטור מוויזה נחשבים כמי שמהווים פחות סיכוני ביטחון או הגירה לארצות הברית מאשר מטיילים ממדינות אחרות.

מה ניתן לעשות עם ESTA?

ESTA מאושר מאפשר לך לעלות על מוביל אווירי או ימי לארצות הברית באמצעות תוכנית הפטור מוויזה. כל חברות התעופה והים הגדולות נדרשות להיות נושאות חתימה על תוכנית הפטור מוויזה. רשות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) מייעצת למועמדים להגיש את בקשות ה-ESTA שלהם בעת הזמנת נסיעה, ולהגיש בקשה יותר מ-3 ימים לפני עזיבתם לארצות הברית.

איך ESTA עובדת?

אזרחים זרים הנוסעים במסגרת תוכנית הפטור מוויזה יוכלו לנסוע ללא ויזה, אך יזדקקו ל- ESTA. CBP, בשיתוף עם המחלקה לביטחון המולדת (DHS), הקימה את ESTA כדרך לזהות מטיילים המהווים איומים לפני כניסתם לארה"ב. ברגע שאתה מזין את הנתונים הביוגרפיים הדרושים, תשלום ופרטי נסיעה בטופס, הבקשה מטופלת על ידי המערכת כדי לקבוע אם אתה מורשה לנסוע לארצות הברית ללא ויזה.

כאשר אתם מגיעים לנמל היציאה שלכם, חברת התעופה או המוביל הימי שלכם יאשרו עם רשות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית שיש לכם אישור נסיעה תקף.

האם ESTA היא כמו ויזה לארה"ב?

המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA) אינה ויזה. הוא אינו עומד בדרישות החוק לשרת במקום ויזה לארצות הברית. מבקרים שיש להם ויזה תקפה לארצות הברית יכולים לנסוע לארה"ב מהסיבות שהיא הונפקה. נוסעים עם אשרות תקפות אינם מחויבים להגיש בקשה ESTA. כשם שויזה תקפה לארה"ב אינה מספקת ערובה לכניסה למדינה, ESTA מורשית אינה ערובה גם לכניסה לארה"ב. עם זאת, למבקשי ויזה עשויה להיות הזכות לערער על החלטת הכניסה למדינה.

כמה זמן ESTA הייתה דרישה?

ESTA הוכרזה כחובה ב-12 בינואר 2009. כל מי שמגיש בקשה ל-ESTA צפוי למלא הצהרת מכס אלקטרונית עם הגעתו לארצות הברית. נוסעים במסגרת תוכנית הפטור מוויזה כבר לא צריכים להשלים את הכרטיס הירוק 1-94W.

בקשות ESTA מאושרות תקפות לשנתיים, או עד תאריך תפוגת הדרכון. מטיילים יכולים לבקר בארצות הברית מספר פעמים מבלי שיצטרכו להגיש בקשה מחדש ל- ESTA בכל פעם. בעת השימוש ב- ESTA כדי לנסוע לארצות הברית, מטיילים יכולים להישאר רק לתקופה של 90 יום בכל ביקור. ביקורים בארצות הברית צריכים להיות מרווחים כדי למנוע מהמכס והגנת הגבולות לחשוד שנוסעים מנצלים לרעה את VWP. אין זמן מוגדר בין ביקורים בארצות הברית בעת נסיעה תחת VWP.

האם ESTA מאושר מבטיח כניסה לארצות הברית?

אם אתה מאושר לנסיעה דרך ESTA, אישור זה מסייע לקבוע כי אתה כאדם רשאי לנסוע במדינות במסגרת תוכנית הפטור מוויזה (VWP). עם זאת, זה לא מזכה אותך אוטומטית כקביל למדינה עם כניסתך. כשתגיעו ליעדכם באמריקה, תעברו בידוק על ידי המכס והגנת הגבולות (CBP). לאחר השלמת סינון זה, תתקבל החלטה על קבילותך להיכנס לארה"ב תחת VWP.

מהי תקופת התוקף של ESTA?

אלא אם כן בוטל מסיבה ספציפית, אישור ה-ESTA שלך ניתן לתקופה של 24 חודשים לאחר האישור. כלומר, אלא אם כן תוקף הדרכון שלך יפוג קודם, ואז גם ה-ESTA שלך יפוג. פקידי CBP יוכלו לראות את תאריך התפוגה של ה-ESTA במערכות שלהם.

אישור ה-ESTA שלכם יהיה תקף למספר נסיעות לארה"ב במהלך השנתיים שצוינו. משמעות הדבר היא שלא תצטרך להגיש בקשה ל-ESTA עבור כל ביקור בארה"ב אם האישור הקודם שלך תקף.

אם תוקף ה-ESTA שלך יפוג בזמן שאתה באמצע ביקור בארה"ב, התפוגה לא תשפיע על יכולתך לעזוב את הארץ.

האם אתה יכול להישאר עד 24 חודשים על ESTA?

לא. למרות שאישור ESTA תקף לתקופה של 24 חודשים, אין זה אומר שאדם רשאי לשהות בסך הכל שנתיים רצופות בארה"ב. ESTA מאפשרת נסיעה למדינה לשהייה של 90 יום או פחות. מטיילים המתכננים לבלות תקופה רצופה ארוכה יותר במדינה נדרשים לקבל אשרת מבקר. ויזת מבקר יכולה להיות ויזת עסקים B1 או ויזת תייר B2. שני אלה דורשים מילוי טופס DS-160 וראיון בקונסוליה או בשגרירות ארה"ב המקומית שלך.

נוסעים יידרשו להגיש בקשה מחודשת ל-ESTA אם הם מקבלים דרכון חדש, או משנים את מדינת האזרחות, השם או המין הרשום שלהם. כמו כן, נדרשת בקשה חדשה גם אם יחולו שינויים כלשהם בתשובות שסיפק המועמד לשאלות הזכאות של ESTA .

מומלץ מאוד שאדם יגיש בקשה ל-ESTA בעת הזמנת הנסיעה שלו, ולא קרוב יותר למועד היציאה שלו. מומלץ למטיילים לעזוב לפחות 72 שעות לפני העלייה לאונייה.

האם נדרשים עותקים דיגיטליים או תדפיסים בשדה התעופה?

התשובה הפשוטה היא לא. ל-CBP תהיה גישה לכל המידע שלך ב-ESTA דרך מאגרי המידע שלהם. עם זאת, החזקת עותק פיזי של ההרשאה שלך היא תמיד משהו שנוסע הגיוני עשוי לרצות. VWP אינו דורש באופן חוקי עותק פיזי, אך שימוש בעותק עבור הרשומות שלך עשוי להיות מועיל.