כיצד אוכל להגיש בקשה ל- ESTA?

ניתן להגיש בקשה ל-ESTA על ידי הגשת בקשה מקוונת. מילוי טופס הבקשה עצמו אורך כ-20 דקות. לאחר מכן ה-ESTA מעובד על ידי המחלקה לביטחון המולדת (DHS), לפיה הם מגיבים בהחלטה תוך 72 שעות. כדי להגיש בקשה ל- ESTA תזדקק לדרכון, מסלול הנסיעה ופרטי הקשר של המעסיק אם אתה מועסק.

ישנם מספר סעיפי יישום ביישום ESTA . מומלץ למועמדים לעבור על הסעיפים השונים כדי לוודא שהם מבינים את אופי השאלות ומדוע זה רלוונטי לביטחון הגבול של ארה"ב.

הגש בקשה ל-ESTA

How do I check the validity of my current ESTA Application?

תוכלו לבדוק את סטטוס בקשת ה-ESTA הנוכחית שלכם לפני היציאה לטיול בארצות הברית, לאחזר את תאריך התפוגה שלכם ואת מספר אישור ה-ESTA שלכם על ידי מילוי טופס פשוט שבו תמלאו את שם המשפחה ושם המשפחה שלכם, כמו גם את פרטי הדרכון שלכם.

אם בקשתך עדיין תקפה, סטטוס ה-ESTA שלך, תאריך התפוגה ומספר ההרשאה שלך יסופקו לך.

כאשר אתה בודק את תקפות סטטוס ה-ESTA שלך, ניתן להציג אחת מחמש הודעות שונות. כל החמישה הם ומה המשמעות שלהם נדון להלן.

בדיקת סטטוס בקשת ESTA

יישום ESTA לא נמצא

אם אתה בודק את סטטוס ה-ESTA שלך ומקבל הודעה שאומרת 'היישום לא נמצא', זה בדרך כלל אומר שאיפשהו בטופס בקשת ה-ESTA המקורי שלך סיפקת מידע ביומטרי שגוי. זה יכול לכלול טעויות כגון מתן שם שגוי, מספר דרכון, מדינת דרכון או תאריך תפוגה.

מה שיכול גם לגרום לשגיאה זו להיות מוצגת הוא אם סיפקת מידע שגוי בטופס ששלחת כדי לבדוק את סטטוס ה- ESTA שלך.

לבסוף, השגיאה 'היישום לא נמצא' יכולה להיגרם גם אם המערכת מעולם לא קיבלה ממך יישום ESTA מלכתחילה. זה יכול להיות בגלל (לדוגמה) חיבור האינטרנט נפל או התשלום שלך לא עבר.

תוקפה של בקשת ESTA פג

אם תנסה לבדוק את סטטוס ה-ESTA שלך ותקבל הודעה זו, פירוש הדבר שפג תוקפה של בקשת ה-ESTA שלך. כדי לקבל ESTA חדש לפני היציאה לטיול בארה"ב תצטרך להגיש בקשה מקוונת שוב. חשוב מאוד להבין בשלב זה כי לא ניתן לחדש בקשת ESTA שפג תוקפה. אתה גם לא יכול להעביר ESTA מדרכון אחד לדרכון אחר. עליך להגיש בקשה חדשה על סמך הפרטים הנוכחיים שלך.

בקשת ESTA ממתינה

אם אתה מקבל הודעה זו, זה פשוט אומר שהגשת לאחרונה בקשה שעדיין נבדקת כעת על ידי CBP. זה לא אומר שה-ESTA שלך נדחה, אתה רק צריך לחכות. בדרך כלל לוקח עד 72 שעות לטיפול בבקשות ולפעמים מתבצעות בדיקות אבטחה נוספות. כאשר אתם מתכננים טיול לארצות הברית, אנא קחו זאת בחשבון והגישו את בקשת ESTA מוקדם ככל האפשר.

אישור ESTA אושר

הודעה זו היא חדשות טובות מכיוון שמשמעותה היא שבקשת ה-ESTA שלך אושרה וכעת אתה מורשה לנסוע לארצות הברית. אנא רשמו לעצמכם את מספר הבקשה ל-ESTA וכן את תאריך התפוגה. ולפני שאתה יוצא לטיול שלך בארה"ב ודא 100 אחוז שיש לך ESTA תקף. מומלץ לבדוק שוב את סטטוס ה-ESTA שלך ביום האחרון לפני היציאה לארה"ב.

גם אם יש לך ESTA תקף, זה לא אומר שזה לא יכול להיות מבוטל על ידי סוכן CBP (מכס וביקורת גבולות) ברגע שאתה מגיע לארצות הברית אם הוא או היא רואים לנכון. לאחר מכן תימנע כניסתך לארץ.

בקשת ESTA אינה מאושרת

אם אתה מקבל הודעה זו, פירוש הדבר שבקשת ה-ESTA שלך נבדקה ונדחתה. לכן, אין לך אישור להיכנס לארה"ב במסגרת תוכנית הפטור מוויזה של ESTA . עם זאת, אתה עדיין יכול להיות זכאי להגיש בקשה לוויזת תייר B-2 בנסיבות מסוימות ולקבל אישור לנסוע לארה"ב. אתה יכול לקבל תשובות לכל שאלה שיש לך ולהגיש בקשה לויזה לארה"ב באתר זה של ממשלת ארה"ב.

הערה: אם הזנת מידע שגוי או עשית טעות נוספת בטופס הבקשה של ESTA עליך לשלוח דוא"ל לצוות התמיכה הטכנית של ESTA .

הערה: מומלץ לכל מי שהגיש בקשה ל-ESTA לוודא את סטטוס בקשתו לפני יציאתו לארה"ב כדי להבטיח שיוכל לצאת לטיול ללא צורך בתשלום אגרות נוספות או בהגשת בקשה נוספת. עליך לוודא באופן ספציפי שיש לך מספר אישור ESTA . כמו כן, בדקו היטב שהאישור יהיה תקף ביום עזיבתכם לארצות הברית.

מה זה ESTA?

אם אתה מתכוון לנסוע לארצות הברית, כתייר או לרגל עסקים, עליך להגיש בקשה ל-ESTA (מערכת אלקטרונית לאישור נסיעה). אזרחי מדינות במסגרת VWP (תוכנית פטור מוויזה) נדרשים לקבל מערכת אלקטרונית לאישור נסיעה על מנת לנסוע לארה"ב או דרכה. מערכת הוויזה ESTA מופעלת על ידי המחלקה לביטחון המולדת של ממשלת ארה"ב, והמערכת האלקטרונית לבקשות אישור נסיעה יכולה להתבצע באופן מקוון בלבד.

מתאים לשהייה של 90 יום או פחות למטרות מעבר, תיירות או עסקים.

מטרות התיירות כוללות: חופשה (חג), ביקור עם חברים או קרובי משפחה, טיפול רפואי, השתתפות באירועים חברתיים הנערכים על ידי ארגוני אחווה, חברה או שירות, השתתפות של חובבים באירועים או תחרויות מוזיקליים, ספורטיביים או דומים, אם לא שולם עבור השתתפות, הרשמה למסלול פנאי קצר של לימודים, לא עבור אשראי לתואר (לדוגמה, שיעור בישול בן יומיים בחופשה).

המטרות העסקיות כוללות: להתייעץ עם שותפים עסקיים, להשתתף בכנס או כנס מדעי, חינוכי, מקצועי או עסקי, להשתתף בהכשרה קצרת טווח (ייתכן שלא תקבל תשלום מכל מקור בארצות הברית למעט הוצאות נלוות לשהותכם), או לנהל משא ומתן על חוזה.

רק אנשים המחזיקים בדרכון מאחת המדינות הבאות זכאים לפטור מוויזה של ESTA :

אנדורה אוסטרליה אוסטריה
בלגיה ברוניי צ'ילה
קרואטיה הרפובליקה הצ'כית דנמרק
אסטוניה פינלנד צרפת
גרמניה יוון הונגריה
איסלנד אירלנד ישראל
איטליה יפן דרום קוריאה
לטביה ליכטנשטיין ליטא
לוקסמבורג מלטה מונקו
הולנד ניו זילנד נורווגיה
פולין פורטוגל סן מרינו
סינגפור סלובקיה סלובניה
ספרד שוודיה שוויץ
טיוואן בריטניה