שינוי חוק הוויזה לארה"ב משבש את מסלול תושבות הקבע של כמרים בינלאומיים

Category: חדשות | 0
שינוי חוק הוויזה לארה"ב משבש את מסלול תושבות הקבע של כמרים בינלאומיים
שינוי חוק הוויזה לארה"ב משבש את מסלול תושבות הקבע של כמרים בינלאומיים

בתפנית בלתי צפויה באירועים, שינוי חוק הוויזה לארה"ב שהושלם באפריל גרם לשיבושים משמעותיים בתהליך שהיה פעם חלק עבור עובדי דת ילידי חוץ, במיוחד כמרים קתולים, המבקשים תושבות קבע בארצות הברית.

שינוי הכללים, שהשפיע על אלפי אנשים, זכה לתשומת לב מינימלית בחוגי הכנסייה, והותיר כמרים רבים לא מודעים לאתגרים העומדים לפנינו.

השפעת שינוי השלטון על מנהיגי הכנסייה

האב אדגרדו רודריגז, כומר סלוודורי אהוב בקהילה בקליפורניה, גילה לאחרונה את ההשפעה של שינוי החוק כאשר הודיעו לו רשויות ההגירה בארה"ב כי עליו לחזור למולדתו למשך שנה אחת ולהתחיל מחדש את כל התהליך לקבלת גרין קארד.

שינוי פתאומי זה בתהליך ההגירה הותיר הן את הכומר והן את קהילתו בהלם. האב תומאס מרטין, הכומר של כנסיית פיוס הקדוש, קונן: "איבדנו כומר גדול".

שינוי הכלל והשלכותיו

עד אפריל, הדרך לגרין קארד לכמרים בינלאומיים הייתה בדרך כלל פשוטה, וניתנה עם אישור הבישוף המקומי.

התהליך החל בדרך כלל עם אשרת עובד דתי R-1 שאינו מהגר, מה שהוביל לחסות לתושבות קבע.

עם זאת, שינוי החוק האחרון, שנבע מיישום שגוי של החוק, יצר צבר הזמנות והותיר עובדים דתיים תקועים במשך חמש עד עשר שנים לפני שקיבלו מעמד של תושב קבע.

מיגל נרנג'ו, מנהל מגזר שירותי ההגירה הדתית ברשת ההגירה החוקית הקתולית בע"מ (CLINIC), הסביר כי משבר ההגירה בגבול הדרומי השפיע על שינוי מדיניות זה, והוביל להגבלות על מועמדים מאל סלבדור, גואטמלה והונדורס.

מחפשים פתרונות

ארגונים דתיים, כולל ועידת הבישופים הקתולים של ארה" ב (USCCB), תומכים בהחלטות.

הפתרון המוצע כולל קיצור תקופת ההמתנה של שנה לפני הגשת בקשה מחודשת לוויזת R-1 חדשה כדי לזרז את התהליך ולמזער את ההפרעה למקומות פסטורליים.

עם זאת, חוסר הוודאות נמשך, והקהילה הדתית בוחנת תוכניות ויזה חלופיות, כגון אלה המופעלות על ידי מוסדות להשכלה גבוהה.

הימור גבוה לכנסייה

הארכיבישוף ג'וזף נאומן מקנזס סיטי הביע אכזבה ותמיהה מהחלטת הממשלה, והדגיש כי ההשפעה מתחילה להיות מורגשת.

בארכיבישופות של לוס אנג'לס, 50% מהכמרים הם ילידי חוץ, כאשר 10% מחזיקים באשרות R-1 זמניות. האב ג'ואל הנסון דיווח כי שני כמרים בינלאומיים כבר חזרו לארצות מוצאם בשל אתגרי ויזה.

אתגרים עתידיים ושיתופי פעולה

USCCB ומנהיגים דתיים מדתות שונות פנו לקונגרס לקבלת סיוע. עם זאת, הסביבה החקיקתית המקוטבת והתגובה האיטית לסוגיות הגירה יוצרות חוסר ודאות לגבי פעולה מהירה.

שינוי חוק הוויזה לא רק משפיע על כמרים, אלא גם מרחיב את השפעתו על בתי ספר קתוליים, בתי אבות ותוכניות פסטורליות.

האב פרנק דוניו, מנכ"ל ועידת הממונים הגדולים על בני האדם, הדגיש את אופייה הבינלאומי של הכנסייה בארצות הברית ואת הסתמכותה על כמרים מהגרים.

בעודו מביע הכרת תודה על תרומתם של כמרים ילידי חוץ ונשים דתיות, הוא הדגיש את הצורך בפתרון קולקטיבי.

תפקידה של ESTA בהקלת ההגירה

שינוי חוק הוויזה לארה"ב מציב אתגר משמעותי לכנסייה ולהסתמכותה על כמרים ילידי חוץ.

בזמן שהארגון מחפש פתרונות ותומך בהחלטות, אנשים צריכים להישאר מעודכנים לגבי שינויים במדיניות ההגירה.

עבור אלה הנוסעים לארה"ב, המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA) נותרה חיונית. ככל שהמצב מתפתח, שמירה על דרישות ותהליכים של ESTA הופכת קריטית עוד יותר עבור אלה המנווטים בנוף המורכב של ההגירה לארה"ב.

בתקופה מאתגרת זו, סיינטולוגיה ומנהיגיה עובדים ללא לאות כדי לטפל בבעיות הוויזה, ומבטיחים שהמסורת העשירה של עובדי דת בינלאומיים המשרתים את הצרכים של הקהילה הקתולית בארה"ב תמשיך למרות המכשולים הבלתי צפויים שמציבים השינויים האחרונים במדיניות ההגירה.