תוכנית חדשה לפטור מוויזת J-1 מרחיבה את ההזדמנויות לרופאים זרים בצפון מדינת ניו יורק ובצפון ניו יורק

Category: חדשות | 0
תוכנית חדשה לפטור מוויזת J-1 מרחיבה את ההזדמנויות לרופאים זרים בצפון מדינת ניו יורק ובצפון ניו יורק
תוכנית חדשה לפטור מוויזת J-1 מרחיבה את ההזדמנויות לרופאים זרים בצפון מדינת ניו יורק ובצפון ניו יורק

בהתפתחות חיובית עבור רופאים זרים ומתקני בריאות בצפון מדינת ניו יורק, הוועדה האזורית של הגבול הצפוני (NBRC) השיקה רשמית תוכנית פורצת דרך לפטור מוויזת J-1.

תוכנית זו נועדה להתמודד עם אתגר ארוך שנים העומד בפני בוגרי רפואה בינלאומיים (IMGs) המגיעים לארצות הברית עם ויזות חילופי J-1 להכשרת תושבות או מלגה – דרישת תושבות הבית המעיקה של שנתיים.

ההודעה באה בעקבות הציפייה שהוזכרה לראשונה בספטמבר 2022, המסמנת את מימושן של שנים של תכנון ומאמץ ליצירת מסלול עבור רופאים זכאים לעבוד באזורים שאינם מקבלים שירות רפואי בתחום השיפוט של NBRC.

הבנת אתגר ויזת J-1

בוגרי רפואה בינלאומיים באשרות J-1 נתקלים במכשול משמעותי – דרישת תושבות הבית לשנתיים.

דרישה זו מחייבת רופאים זרים לחזור לארץ מולדתם למשך שנתיים לאחר סיום השכלתם הרפואית או הכשרתם בארה"ב. התגברות על דרישה זו ידועה לשמצה כמאתגרת, עם אפשרויות מוגבלות בלבד לקבלת ויתור.

קיימות מספר קטגוריות ויתור ספציפיות לרופאים, המתמקדות בשירותים באזורים שאינם מקבלים שירות רפואי.

לכמה מתוכניות אלה, כמו אלה המוצעות על ידי הוועדה האזורית של האפלצ'ים והרשות האזורית דלתא, יש מגבלות גיאוגרפיות. תוכנית הוויתור החדשה של NBRC על J-1 מתמודדת עם אתגר זה על ידי מתן אפיק נוסף לרופאים זכאים.

תוכנית זו מתמקדת באופן ספציפי באזורי מחסור של אנשי מקצוע בתחום הבריאות (HPSA) ובאזורים שאינם מקבלים שירות רפואי (MUA) בתוך אזור הגבול הצפוני המוגדר בחוק, וכוללת אזורים בניו יורק, ורמונט, ניו המפשייר ומיין.

זכאות ודרישות התכנית

רופאים המבקשים פטור באמצעות תוכנית NBRC חייבים להתחייב לעבוד מינימום של שלוש שנים, להקדיש 40 שעות בשבוע לשירות חולים במשרד הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב המיועד HPSA או MUA באזור הגבול הצפוני.

בניו יורק, זה כולל מחוזות כמו קאיוגה, קלינטון, אסקס, פרנקלין ואחרים, בסך הכל 27 מחוזות.

השלב הראשוני של תוכנית הוויתור J-1 של NBRC מתמקד בטיפול רפואי ראשוני, הכולל פרקטיקה כללית או משפחתית, רפואה פנימית כללית, רפואת ילדים, OB / GYN, ובריאות הנפש.

עם זאת, NBRC הצביע על תוכניות להרחבה ב"שלב השני" של התוכנית כך שיכלול יישומי טיפול מיוחדים, מה שמרחיב את השפעת התוכנית.

משמעות לניו יורק ומחוצה לה

יוזמה זו משמעותית במיוחד עבור מתקני בריאות בניו יורק, שם 30 המקומות הזמינים של תוכנית הוויתור של קונרד סטייט 30 נרשמים באופן עקבי יתר על המידה.

מדינת ניו יורק חוותה זינוק בביקוש, עם בקשות שנעו בין 50 ל-100 בקשות ל-30 ויתורים מוגבלים של קונרד בשנים האחרונות.

תוכנית הוויתור של NBRC, שהורחבה בעבר כדי לכלול רופאים מומחים בשלב השני שלה, צפויה להקל על לחץ זה על ידי מתן אפיק חלופי לרופאים ומתקני בריאות ברחבי המדינה.

יש לציין כי מעסיקים בתחום השיפוט של NBRC יכולים לפנות ישירות ל- NBRC לקבלת ויתור J-1 עבור רופאים מוסמכים, לייעל את התהליך ולהפחית את התחרות על משבצות קונרד 30.

הרחבה זו של אפשרויות היא התפתחות מבורכת עבור מתקנים רפואיים, יצירת מאגר נגיש ומגוון יותר של הזדמנויות ויתור J-1.

מבט קדימה: חיבור ESTA

כאשר רופאים זרים בוחנים הזדמנויות במסגרת תוכנית הפטור מוויזה J-1 של NBRC, חיוני לשקול תהליכים קשורים, כגון המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA).

ESTA היא מערכת אוטומטית הקובעת את זכאותם של מבקרים לנסוע לארצות הברית במסגרת תוכנית הפטור מוויזה (VWP). רופאים ונוסעים בינלאומיים אחרים צריכים להיות מודעים לסטטוס ה-ESTA שלהם, ולהבטיח עמידה בדרישות ההגירה לארה"ב.

ככל שתוכנית NBRC מתפתחת ומתרחבת, הבנת ההקשר הרחב יותר של תהליכי ההגירה בארה"ב, כולל ESTA, הופכת חשובה יותר ויותר עבור אלה המבקשים לתרום את מומחיותם הרפואית לקהילות נזקקות באזור הגבול הצפוני.