ארצות הברית מתכננת לייעל את תוכנית ויזת H-1B שלה

Category: ויזות לארה"ב | 0
H1B-התייעלות

ארה"ב מתכוונת לחדש את תוכנית ויזות H-1B שלה מעכשיו ועד סוף 2023. מהלך זה עשוי להועיל למיליוני מועמדים ברחבי העולם. אחד הרעיונות המוצעים הוא לשנות את המערכת כך שיהיה קל יותר לחברות סטארט-אפ אמריקאיות להעסיק עובדים מחו"ל בוויזה H-1B ללא מהגרים. דרך נוספת היא לשנות כמה תקנות אחרות על מנת לצמצם הזדמנויות להונאה או שימוש לרעה ולייעל את כל תהליך רישום H-1B.

כל האמור לעיל מהווה חלק מהצעות שהמשרד לביטחון הפנים הציג כחלק ממה שמכונה "אג'נדת האביב", פרשה פעמיים בשנה המסייעת ליצור מפת דרכים רגולטורית עבור סוכנויות הממשלה השונות המעורבות.

לדברי ה-DHS, היא מעוניינת באופן ספציפי לשנות את התקנות הקשורות ליחסי עובד-מעביד ולהציג הנחיות ודרישות חדשות לביקורים באתר, כגון אלה הקשורות לעתירות המוגשות על ידי מעסיקים התלויים ב-H-1B ושקשה או בלתי אפשרי לאמת את פרטי הליבה העסקיים שלהם עם נתונים זמינים מסחרית. יתרון נוסף הוא שבנסיבות מסוימות היא תהפוך את תאריכי תחילת התעסוקה לגמישים יותר ותטפל בסוגיות "cap-gap" המשפיעות על סטודנטים הנמצאים בארה"ב עם ויזת F-1.

המשרד לביטחון הפנים גם הציע לתקן את התקנות שלו כדי לייעל את אופן הטיפול בבקשה לרישום תושבות קבע או שינוי מעמד (טופס I-485). טופס זה צריך להיות ממולא על ידי מחזיקי אשרות שאינן למטרת הגירה המעוניינים לשנות את מעמדם ולהגיש בקשה לתושבות קבע או גרין קארד.

מטרת ההצעות החדשות היא לקצר באופן דרמטי את זמני הטיפול הנוכחיים, שלעתים מגיעים לעשרות שנים עבור מועמדים ממדינות כמו הודו. זה גם יעזור לשפר את השימוש היעיל באשרות הגירה זמינות באופן מיידי ולהפוך עובדים דתיים לחלק מהמערכת.

חשוב לשים לב שמדובר כרגע בהצעות בלבד. אם הם יתקבלו, סביר להניח שייקח זמן עד שניתן יהיה ליישם אותם.