המחלקה לביטחון המולדת מאריכה את תקופת הרישום מחדש של מעמד מוגן זמני (TPS) לשש מדינות

Category: חדשות | 0
המחלקה לביטחון המולדת מאריכה את תקופת הרישום מחדש של מעמד מוגן זמני (TPS) לשש מדינות
המחלקה לביטחון המולדת מאריכה את תקופת הרישום מחדש של מעמד מוגן זמני (TPS) לשש מדינות

בצעד העולה בקנה אחד עם הודעתה מספטמבר, המחלקה לביטחון המולדת (DHS) אישרה מחדש את הארכת התקופות לרישום מחדש למעמד מוגן זמני (TPS) תחת הכינויים הקיימים של אל סלבדור, האיטי, הונדורס, נפאל, ניקרגואה וסודאן.

התפתחות מכרעת זו, המפורטת בהודעת המרשם הפדרלי, מדגישה את המחויבות למתן סעד לאנשים המתמודדים עם נסיבות ייחודיות במדינות ייעודיות אלה.

צירי זמן מתוקנים לרישום מחדש

המשרד לביטחון הפנים התאים את תקופת הרישום מחדש עבור כל מדינה, והאריך אותה מ-60 הימים הקודמים לכל אורך הארכת הסיווג הנוכחית של כל מדינה. הפרטים הם כדלקמן:

  • אל סלבדור: פתוח עד 9 במרץ 2025
  • האיטי: פתוח עד 3 באוגוסט 2024
  • הונדורס: פתוח עד 5 ביולי 2025
  • נפאל: פתוח עד 24 ביוני 2025
  • ניקרגואה: פתוח עד 5 ביולי 2025
  • סודאן: פתוח עד 19 באפריל 2025

הארכה זו מאפשרת למוטבי תב"ע הנוכחיים את הגמישות להגיש טופס I-821, בקשה למעמד מוגן זמני, וטופס I-765, בקשה לאישור העסקה, במהלך תקופת ההארכה המלאה.

הודעת ראש העיר ושיקולים משפטיים

השר לביטחון המולדת אלחנדרו נ. מיורקאס הודיע ב-13 ביוני 2023 על ההחלטה לבטל את ביטול הקצאות התב"ע של הממשל הקודם לאל סלבדור, הונדורס, נפאל וניקרגואה, ולהאריך את ייעוד התב"ע למדינות אלה ב-18 חודשים.

בתחילה נקבעו תקופות רישום מחדש ל-60 יום; עם זאת, בשל נסיבות ייחודיות, המשרד לביטחון הפנים שקל מחדש את משך תקופת הרישום מחדש.

התאמה זו נותנת מענה לחששות כי הגבלת תקופת הרישום מחדש ל-60 יום עלולה להטיל עומס מופרז על מועמדים זכאים שאינם יכולים להגיש בתוך פרק זמן זה.

התדיינות משפטית מתמשכת הביאה לתקופות תוקף חופפות של TPS, כפי שהוכרז בהודעות המרשם הפדרלי, מה שעלול לגרום לבלבול בקרב המוטבים הנוכחיים.

תקופת הרישום מחדש המורחבת מתאימה לאנשים שלא נדרשו להירשם מחדש לתב"ע בשל התדיינות משפטית, ומאפשרת להם להירשם מחדש לאורך כל תקופת הארכת הייעוד.

שמירה על רציפות וזכאות

חשוב לציין כי הודעה זו של המרשם הפדרלי אינה משנה את ההארכות שהוכרזו בעבר של ייעודי התב"ע עבור שש המדינות.

דרישות הזכאות נותרו ללא שינוי, ולא נוספו מוטבים זכאים חדשים. המטרה היחידה של הארכת רישום מחדש זו היא לספק למוטבים קיימים מסגרת זמן ארוכה יותר לחידוש ההטבות שלהם.

תפקידה של ESTA במאמצי המחלקה לביטחון המולדת

בעוד המחלקה לביטחון המולדת ממשיכה במאמציה לספק סיוע לנזקקים, חיוני שאנשים שנפגעו יישארו מעודכנים לגבי עדכונים הקשורים להגירה.

עבור אנשים השואפים להיכנס לארצות הברית באמצעות תוכנית הפטור מוויזה, חיוני להבין את המשמעות של המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA). מערכת מקוונת זו מאפשרת לאזרחים מהמדינות המשתתפות לנסוע לארה"ב לשהייה קצרה ללא צורך בהבטחת ויזה מסורתית.

קבלת מידע על שינויים בייעודי TPS ותקופות רישום מחדש היא חלק ממחויבות רחבה יותר לציות להגירה.

עבור אלה המנווטים במורכבות ההגירה לארה"ב, כולל תוכנית הפטור מוויזה, ESTA ונושאים קשורים, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי.

על ידי שמירה על מידע ומעורבות עם שירותי הגירה מכובדים, אנשים יכולים להבטיח תהליך חלק יותר ודבקות בתקנות הנוכחיות.

הפעולות האחרונות של המחלקה לביטחון המולדת מדגימות את המחויבות לטפל בנסיבות מתפתחות ולהתעדכן בהתפתחויות כאלה, שהיא חיונית עבור אלה שהושפעו ממדיניות ההגירה.