חזרתה של תוכנית המרכז האזורי EB-5 Investor Visa Regional Center

Category: ויזות לארה"ב | 0

ב-10 במרץ 2022 החליט הסנאט האמריקני להחיות שוב את תוכנית המרכז האזורי EB-5. הכללים החדשים מהווים כעת חלק מהצעת חוק ההקצאה המאוחדת לשנת הכספים 2022. בית הנבחרים העביר את אותה הצעת חוק יום קודם לכן. ההתפתחויות האחרונות מגיעות לאחר שתוכנית הפיילוט של המרכז האזורי EB-5 הסתיימה ביוני אשתקד.

חוק היושרה החדש כולל מספר שינויים חשובים בתוכנית ויזה EB-5:

  • תוכנית המרכז האזורי EB-5 מאושרת מחדש עד סוף ספטמבר 2027.
  • החוק כולל כעת סעיף המסמיך לסב את כל העתירות הרשומות במקרה שהתוכנית תפקע שוב מכאן והלאה.
  • הסכום המינימלי המתוקן שיש להשקיע עודכן ל -1,050,000 דולר, או 800,000 דולר כאשר תוכנית EB-5 ממוקמת בפרויקט תשתית או TEA (אזור תעסוקה ממוקד). פרויקט תשתית מתייחס לפרויקט עבודות ציבוריות שבו ההון EB-5 מתקבל על ידי ארגון ממשלתי הפועל כישות יוצרת מקומות עבודה. TEA מכסה אזור כפרי של אזור עם אבטלה גבוהה ויש לו להעפיל תחת אותם כללים שחלים על תקנות EB-5 שהוכרזו בשנת 2019.
  • החוק קובע כעת אשרות ספציפיות לתשתיות, אבטלה גבוהה ופרויקטים כפריים.
  • השיפוט והטיפול בעתירות כפריות יקבלו עדיפות.
  • מגבלות גיאוגרפיות על פריסה מחדש של הון המשקיעים מוסרות.
  • משקיעים רשאים כעת לספור עמדות ישירות ועקיפות לצורך יצירת מקומות עבודה.
  • החוק החדש כולל גם מגוון דרישות מחמירות למרכזים אזוריים. כל אלה קשורים לשמירת רשומות, ציות לניירות ערך, ניהול ובעלות.
  • מרכזים אזוריים יצטרכו להיות מבוקרים על ידי USCIS לא פחות מפעם אחת ב 5 שנים.
  • כעת הוקמה גם קרן יושרה חדשה שמרכזים אזוריים צריכים לתרום לה בין 10,000 ל-20,000 דולר בשנה, בהתאם לגודלם. זה יאפשר ל- USCIS לפקח ולחקור את כל הצדדים בתעשיית EB-5 כדי לוודא שהם תואמים.

החקיקה האחרונה תחייה את תוכנית המרכז האזורי. מלבד זאת, היא גם תציג בקרות תקינות חדשות שניתן ליישם בכל היבט של תוכנית EB-5 המתוקנת.

האמור לעיל הוא חדשות מצוינות, במיוחד עבור משקיעים שכספם היה מחויב לפרויקט מסוים, אך עד כה לא יכלו להיות זכאים לגרין קארד בגלל סגירת תוכנית המרכז האזורי.

חדשות ויזה והגירה אחרות לארה"ב

ארה"ב מטילה מגבלות על ויזות לפקידים סינים

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, הודיע ביום שני, 21 במרץ 2022, כי המדינה מטילה מגבלות על הוויזה של פקידים סינים מסוימים. הסיבה שבלינקן נתן היא שייתכן שבכירים אלה היו מעורבים ב"פעולות דיכוי" מסוימות נגד קבוצות מיעוט דתיות ואתניות בארצם. בלינקן אמר את הדברים לאחר שביקר בתערוכה "דרכה של בורמה לרצח עם" במוזיאון השואה האמריקני בוושינגטון הבירה.

אוקראינים שמנסים להגיע לארה"ב מתקשים לקבל ויזות

יותר מ-3 מיליון אוקראינים נאלצו עד כה לברוח מארצם בגלל הסכסוך הצבאי עם רוסיה. רובם מצאו מקלט באירופה, אך אחרים מנסים להצטרף לבני משפחתם בארה"ב – והם מתקשים הרבה יותר ממה שציפו.

עורכי דין להגירה ברחבי ארה"ב אומרים כי אמריקאים אוקראינים שרוצים להביא את בני משפחתם למדינה נאלצים להתמודד עם מספר מפתיע של מכשולים משפטיים כמו דרכונים שפג תוקפם, דרישות ויזה מחמירות, הגבלות קורונה ומסמכים חסרים.

לדברי אנדז'יי דודה, נשיא פולין, הוא דן בבעיה עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס כשביקרה לאחרונה בארצו.

למרות שנשיא ארה"ב ביידן אמר כי ארצו תשלח מזון, כסף וסיוע אחר לאוקראינים, נראה כי עמדת הממשל האמריקני היא שרוב הפליטים יעדיפו להישאר באירופה.