כיצד אוכל ליצור קשר עם רשויות הגבול של ארה"ב?

Category: שירותי CBP | 0
כיצד אוכל ליצור קשר עם רשויות הגבול של ארה"ב?

מדי יום מגיעים לארצות הברית קרוב למיליון מטיילים מרחבי העולם. כאשר אנשים מגיעים לנמל כניסה בארה"ב, קציני המכס והגנת הגבולות בודקים אותם כדי לוודא שהם עומדים בתקנות המכס, ההגירה והחקלאות.
לדעת מראש
למה לצפות יכול לעזור להאיץ את התהליך ולהקל על מבקרים בינלאומיים.

אם אתם מתכננים לנסוע לארה"ב בעתיד הקרוב ועליכם לפנות לסוכנויות ביקורת הגבולות של ארה"ב לפני ביקורכם, תוכלו להתקשר אליהם למספר +1 (202) 325-8000 או לבקר באתר האינטרנט שלהם בכתובת cbp.gov.

בעת כניסה לארה"ב עם ויזה שאינה למטרת הגירה או כמהגר מאחת המדינות שאינן זקוקות לוויזה, נקודת הקשר הראשונית לנוסעים, ללא קשר לאמצעי התחבורה שלהם (כלומר, אוויר, ים או יבשה), תהיה קצין המייצג את תב"ע (המכס והגנת הגבולות של ארה"ב).

עם ההגעה, קצין CBP יבדוק את הדרכון שלך כדי לוודא שאתה מורשה להיכנס לארצות הברית. הם גם ישאלו אותך כמה שאלות כדי לקבל כל מידע רלוונטי שיכול למנוע ממך להתקבל.

אם אתה נוסע עם אשרת הגירה, ייתכן שתידרש גם להציג מעטפה חתומה עם מסמכי ההגירה שלך, תלוי אם קיבלת אחת או לא. במקרים מסוימים, פרטי ההגירה נשלחים באופן אלקטרוני, והאשרה תכיל פתק המציין "IV Docs in CCD" כדי לציין שהמידע כבר הועבר. חיוני להכין את כל הניירת הדרושה בעת פגישה עם קציני CBP מכיוון שהם מאומנים להיות זהירים ולתעדף אבטחה.

היו מוכנים לתורים ולעיכובים

חשוב
להתכונן
למה שעלול להיות תורים ארוכים וזמני המתנה בעת ההגעה לנמל הכניסה או הגבול בארה"ב. כל הנוסעים חייבים לעבור בדיקה "ראשונית", שבמהלכה קצין CBP ייקח את טביעות האצבע הדיגיטליות שלהם, אלא אם כן הם פטורים בגלל סוג הוויזה או גילם.

במהלך הבדיקה הראשונית, הקצין יתחיל באימות זהותך ולאחר מכן ישווה את שמך מול כמה מסדי נתונים ממוחשבים כדי לזהות סיכונים בריאותיים או ביטחוניים אפשריים. הוא או היא גם יבדקו פעילויות שעלולות להיות בלתי חוקיות, כגון ניסיונות שהייה קבועים, באמצעות אשרות שלא למטרות הגירה (לדוגמה, ויזות סטודנט או תייר).

אם יש בעיה שלא ניתן לפתור באופן מיידי או אם הקצין חושד שאתה מהווה סיכון ביטחוני או שאתה נוהג בחוסר יושר, תצטרך ללכת לראיון מעמיק יותר באזור הבידוק המשני.

כדי לקבל כניסה מהירה וחלקה יותר לארה"ב, אנשים ממדינות בסיכון נמוך יכולים להגיש בקשה לתוכנית Trusted Traveler המוצעת על ידי ממשלת ארה"ב. אישור מוצלח של תוכנית זו יעניק לך גישה לקיוסקים ייעודיים הממוקמים בשדות תעופה בארה"ב, ויאפשר לך לעקוף את התורים הארוכים לבדיקה ולביקורת דרכונים.

עם זאת, נניח שאתה נושא כמות משמעותית של מזומנים או סוגים מסוימים של סחורות. במקרה כזה, עדיין תצטרך להיכנס דרך תור הבדיקה הראשי, ללא קשר אם אתה חבר בתוכנית Trusted Traveler או לא.

חשוב להכין את עצמכם לשאלות שפקידי CBP ככל הנראה ישאלו אתכם עם ההגעה. בעוד שישנן
שאלות
נפוצות, הקצין רשאי לשאול כל דבר שהוא רואה כנחוץ כדי להבטיח בטיחות ועמידה בתקנות. חשוב להישאר רגועים ואדיבים במהלך ראיונות אלה ולא לקחת כל התנהגות פתאומית של הקצין באופן אישי. גברים ונשים אלה חייבים לסנן מספר רב של אנשים מדי יום, וזו לא עבודה קלה.

הנה כמה שאלות שאתה יכול לצפות:

מה הסיבה שלך לבקר בארה"ב?

במהלך תהליך הבדיקה בנמל הכניסה לארה"ב, פקידי CBP עשויים לשאול שאלות שונות כדי להבטיח שהמבקרים יעמדו בדרישות החוק השונות ואינם מתכוונים להפר חוקים כלשהם בארצות הברית.

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות היא לגבי מטרת הביקור שלך בארה"ב, אשר חייבת להתאים לקטגוריית הוויזה שלך או לדרישות הכניסה החוקיות אם אתה מגיע ללא ויזה. לדוגמה, אנשים עם אשרת מבקר ב-2 חייבים לאשר שהם מבקרים למטרות תיירות ולא לפעילויות חיפוש עבודה – אלא אם כן הם רוצים להישלח הביתה.

היכן תשהו במהלך ביקורכם? כבר הזמנתם מקום לינה?

שאלה חשובה נוספת נוגעת להסדרי הלינה שלכם בארה"ב. פקידי CBP רוצים לוודא שלמבקרים יש תוכניות וסידורים ברורים לשהותם במדינה. אם למבקר אין מקום לינה מסודר מראש, הקצין רשאי להעלות חששות לגבי זה.

האם אתה מתכוון לבקר או לפגוש מישהו בעת ביקור בארצות הברית?

מבקרים עשויים גם להישאל על האנשים שהם מתכוונים לפגוש או לבקר בזמן שהותם בארה"ב. שאלה זו רלוונטית יותר לתיירים. הקצין ירצה לוודא שלמבקר יש תוכניות חוקיות וברורות לנסיעתו.

כמה זמן אתה מתכנן להישאר בארה"ב?

בעת נסיעה לארה"ב, משך השהות שלך הוא אחד הגורמים החשובים ביותר שקצין CBP ייקח בחשבון. אם יש לך ויזת הגירה, פחות סביר שתישאל על משך השהות שלך. עם זאת, אם אתה מבקר לטווח קצר, קצין CBP ירצה להיות סמוך ובטוח שאתה לא מתכנן להישאר יתר על המידה הוויזה שלך.

גם אם הוויזה תקפה למשך 10 שנים ומציינת כי אתה מאושר למספר כניסות, בדרך כלל לא תורשה להישאר מעל 6 חודשים עם אשרת תייר B-2. חריגים לכלל זה כוללים כניסה דרך היבשה, למשל, עבור מקסיקנים הנושאים כרטיסי מעבר גבול או תיירים קנדיים. רשומת ההגעה והעזיבה של I-94, שנוצרת עבור מבקרים עם הכניסה, תציין את התאריך שבו עליך לעזוב את הארץ. אם אתם מגיעים דרך הים או האוויר, I-94 זמין רק באינטרנט.

אם אתם מגיעים לארצות הברית עם ויזת סטודנט או עבודה, משך השהייה שלכם יתאים לעבודה שלכם או לתוכנית הלימודים שתעקבו אחריה. זה ידוע בשם "משך הסטטוס" שלך והוא מצוין על ידי הסמל "D/S". חיוני לגשת ל- I-94 שלך באופן מקוון במהירות האפשרית לאחר הגעתך כדי לוודא שהוא משקף את תאריך התפוגה הנכון ואת סטטוס ההגירה. אתה תמיד צריך לשמור עותק מודפס של I-94 איתך במקרה שאתה צריך להוכיח כי נכנסת לארצות הברית כדין.

מהו סכום הכספים העומד לרשותך לביקור שלך? מישהו אחר מממן את הביקור שלך?

המבקרים צריכים להיות מסוגלים להראות שהם יכולים לתמוך בעצמם במהלך שהותם, כך שהם לא יהפכו לנטל על משאבי ארה"ב.

קצין ההגירה בדרך כלל ישאל מבקרים זמניים (כגון תיירים) על הכספים שיש להם עבור הנסיעה שלהם לארצות הברית ומי יממן את הביקור. זאת על מנת להבטיח כי אנשים אלה יהיו במצב לשלם את הוצאותיהם בעת שהותם בארץ למשך הזמן המיועד של ביקורם.

האם היית בארה"ב בעבר, ואם כן, כמה זמן נשארת במדינה?

אם נשארת יתר על המידה במהלך ביקור קודם, תצטרך לספק הסבר, והקצין עשוי לבקש ראיות התומכות בסיפור שלך. לדוגמה, אם נשארת במדינה זמן רב יותר ממה שהותר לך בגלל שהיית חולה, ייתכן שתתבקש לספק מסמכים רפואיים לביסוס טענה זו. אתה יכול גם להתבקש להוכיח כי שילמת עבור ההוצאות הרפואיות.

גם במקרים בהם לא נשארתם זמן רב יותר מהזמן שהותר לכם, רשויות הגבול עשויות לבקש מכם לספק פרטים נוספים על שהיות ארוכות קודמות במדינה.

אם עברת קודם לכן את הזמן שהוקצב לך בארצות הברית ב-6 חודשים או יותר, ייתכן שיהיה עליך לקבל אישור מיוחד (המכונה ויתור) כדי להיכנס למדינה שוב – אלא אם כן היית מחוץ לארצות הברית במשך 3 שנים או יותר.

אם אתה / overstay קבלת הפנים שלך במשך שנה או יותר, ייתכן שיהיה עליך להישאר מחוץ לארצות הברית במשך 10 שנים לפני שתורשה לחזור.

למבקרים ממדינות שאינן דורשות ויזה לא תהיה ברירה אלא לחזור הביתה ולהגיש בקשה לוויזה אם הם חרגו בעבר מהתקופה המקסימלית המותרת בארה"ב.

באיזו תדירות אתה מבקר בארה"ב?

קצין רשויות הגבול של ארה"ב ישאל גם באיזו תדירות אתה נוסע למדינה, מכיוון שהם רוצים להבטיח שמבקרים אינם משתמשים באשרות תייר כדרך לחיות או לעבוד במדינה לצמיתות. אם הקצין פוסק שאתה מנצל לרעה את זכויות הוויזה שלך, אתה עלול להיות מסורב כניסה לארצות הברית.