כל סעיפי השאלות בטופס הבקשה ל-ESTA

Category: טופס בקשה ל-ESTA | 0
שאלות בנושא טופס ESTA

המחלקה לביטחון המולדת (DHS) אחראית לניהול וניהול טופס הבקשה של ESTA . מטרת הטופס היא לאסוף מספיק מידע כדי לאפשר ל- CBP (המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית) להצליב את פרטי הנוסע על פני מספר רב של מסדי נתונים עולמיים של פלילים, איסור טיסה וטרור.

עם זאת, CBP ו- DHS מודעים לזמן שייקח למועמד להשלים יישום ESTAn. אם טופס ה-ESTA יהיה מסורבל מדי וייקח יותר מדי זמן למלא אותו, כל המטרה של ESTA כדרך מקוונת מהירה לקבל אישור נסיעה תתערער. מטיילים עשויים למצוא את התהליך כל כך לא נוח שזה יכול למעשה להרתיע אותם מלנסוע לארצות הברית.

לפיכך, השאלות בטופס ה-ESTA תוכננו בקפידה כדי להבטיח שהן נותנות לרשויות הגבול את כמות המידע המינימלית הדרושה כדי לאשר שהנוסע לא יהווה סיכון משמעותי לביטחון הציבור בארצות הברית.

רשימת שאלות של ESTA

רשימת שאלות של ESTA

פרטי מועמד / דרכון

החלק הראשון של טופס בקשת ESTA מבקש מהמבקש מידע בסיסי כגון שם משפחה ושם פרטי. באותו סעיף, על המבקש להזין גם מידע על דרכונו, כמו גם מידע על כל לאום אחר שיש לו או שיש לו בעבר. כמו כן, על המבקש למסור פרטים על כל המסמכים הקשורים ללאום האחר.

חשוב לציין בשלב זה כי המידע שתספקו בבקשת ה-ESTA שלכם צריך להתאים לזה שבדרכון. בעת הזנת מידע בחלק זה של הטופס, שים לב במיוחד למספר הדרכון שכן כל טעות כאן תגרום לבקשת ESTA שלך להיות לא חוקית. טעויות אחרות שמועמדים עושים לעתים קרובות כוללות הזנת שם המשפחה שלהם בשדה השם הפרטי או להיפך, והזנת שמם הפרטי רק בשדה שם פרטי במקום שמם הפרטי ושם אמצעי.

אזרחות / לאום אחר

בסעיף זה, עליך להזין מידע על לאומים ואזרחויות בעבר ובהווה. אם יש לך אזרחות אחרת או אזרחות של מדינה אחרת, עליך לחשוף עובדה זו. עליך גם לומר כיצד השגת את הלאום או האזרחות (למשל התאזרחות, באמצעות הורים, לידה) ולהזין את שם המדינה והמידע במסמכים שהונפקו.

אם בעבר הייתה לך אזרחות או אזרחות של כל מדינה אחרת, עליך לחשוף את שמה של אותה מדינה. עם זאת, הטופס אינו מבקש מידע על האופן שבו רכשת את הלאום או האזרחות מכיוון שהוא אינו פעיל עוד.

חברות ב-GE (כניסה גלובלית)

ה- CBP (מכס והגנת גבולות) מפעיל גם את תוכנית GE (כניסה גלובלית). התוכנית נועדה להקל על סיווג ביטחוני מזורז וכניסה לארה"ב לחברים. חברי Global Entry אושרו מראש על ידי המכס והגנת הגבולות ולכן נחשבים למועמדים בסיכון נמוך.

חברי תוכנית GE יכולים להיכנס לארה"ב במספר שדות תעופה על ידי מעבר דרך קיוסק אוטומטי. אם אתה חבר GE, עליך להזין את מספר החברות שלך בטופס. מידע זה מתבקש בטופס ESTA כדי להבטיח שחברי GE יוכלו להיכנס ללא מאמץ לארה"ב באמצעות אישורי החברות שלהם ו- ESTA מאושר.

מידע להורים

בחלק זה של הטופס, תתבקש להזין מידע מסוים על הוריך. זה כולל את שמותיהם הפרטיים ואת שמות משפחתם. לעניין סעיף זה, הורים כוללים כל אחד מאלה: ביולוגי, הורים חורגים, מאמצים או אפוטרופוסים. אם, מכל סיבה שהיא, אתה לא יודע את המידע הזה אתה יכול להזין את שמות האנשים שטיפלו בך במהלך הילדות. אם מעולם לא היו לך מטפלים או הורים, הזן 'לא ידוע' כאן.

פרטי קשר אישיים

בחלק זה של טופס הבקשה ל-ESTA, עליך לספק את כתובת הדוא"ל, מספר הטלפון והכתובת שלך. הקפד להזין כל חלק של הכתובת כראוי. השורה הראשונה, למשל, היא עבור כתובת הרחוב וכן עבור מספר הבית שבו אתה גר. אין זה סביר כי CBP ישתמש בכתובת הבית שלך כדי לשלוח כל התכתבות. הם בדרך כלל ישתמשו בכתובת הדוא"ל שלך אם הם רוצים לתקשר איתך על משהו שקשור ליישום ESTA שלך.

מידע על מדיה חברתית

סעיף זה נוסף על ידי CBP לפני מספר שנים כדי לאסוף מידע על חשבונות המדיה החברתית של המבקש. יש תפריט נפתח שבו אתה יכול לבחור מתוך אפשרויות כגון YouTube, Instagram, Twitter, Facebook, ועוד. באפשרותך גם להזין שם של פלטפורמת מדיה חברתית שאינה מופיעה בתפריט הנפתח. יש גם שדה שבו אתה מתבקש להזין את מזהה המדיה החברתית שלך. אם יש לך חשבון טוויטר, לדוגמה, עם @JohnSmith ידית, עליך להזין אותו בשדה מזהה מדיה חברתית.

רשויות המכס והגנת הגבולות עשויות להשתמש במידע מדיה חברתית כדי להחליט אם מועמד שעובר סינון נוסף כחלק מבקשת ה-ESTA שלו מהווה סיכון ביטחוני לארצות הברית או לא.

ESTA צריכה לכלול את מזהי המדיה החברתית (שמות חשבונות) של כל חשבון מדיה חברתית שהיה להם במהלך 5 השנים האחרונות בכל אחת מהפלטפורמות המפורטות להלן:

טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם

אם לא היית פעיל באף אחת מהפלטפורמות הללו במהלך 5 השנים האחרונות, תוכל לבחור באפשרות המציינת שאין לך נוכחות במדיה חברתית.

מומלץ בחום למועמדים לתת תשובות אמיתיות. צוות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב יבדוק את פרטיך ואם יימצא שהזנת מידע כוזב כאן, בקשתך ל-ESTA עשויה להידחות.

מידע תעסוקתי

חלק זה של טופס בקשת ESTA מכיל מספר שאלות לגבי שם המעסיק שלך ופרטי הקשר שלו. הסיבה שזה מתבקש היא שזה נותן למכס ולביקורת הגבולות הבנה טובה יותר של מצב התעסוקה הנוכחי שלך, כלומר אם יש לך עבודה או לא.

למרות שסביר להניח ש- CBP לא ישתמש במידע זה כאשר הוא מחליט אם לדחות או לאשר בקשת ESTA , שומרי הגבול יכולים להשתמש בו כדי לקבוע את הסיכון של מבקש להישאר באופן בלתי חוקי בארה"ב למטרות עבודה. לשומרים אלה יש את הזכות לתשאל נוסעים בגבול על מטרת ביקורם בארצות הברית ועד כמה אמיתית נחישותם לחזור לארץ מוצאם לאחר הביקור בארצות הברית.

פרטי קשר של ארה"ב

מועמדי ESTA המבקרים בארצות הברית למטרות שאינן למטרות מעבר יצטרכו להזין מידע על איש הקשר שלהם בארצות הברית. זה כולל את מספר הטלפון והכתובת שלהם. מועמדים שאין להם איש קשר בארצות הברית יכולים להזין את פרטי המלון או הארגון. לחלופין, אם אין מידע זמין עבור איש קשר בארה"ב, באפשרותך להזין אפסים (לדוגמה, '00000') בשדות מספר ו- 'לא ידוע' בשדות טקסט.

הסיבה לבקשת מידע זה היא שהוא אומר ל- CBP היכן סביר להניח שהמועמד ישהה במהלך ביקורו בארה"ב ונותן פרטי קשר / מיקום עבור אותו אדם, עסק או ארגון.

כתובת בזמן שהותו בארה"ב

המידע שתזין בחלק זה של הטופס עשוי להיות זהה למידע שהזנת לעיל אם, לדוגמה, אתה מבקר במיאמי ואיש הקשר היחיד שיש לך בארה"ב בשלב זה הוא המלון שבו תשהה.

מבקרים עסקיים המבקרים בארצות הברית כדי לנהל משא ומתן על עסקה צריכים, עם זאת, להזין פרטים של איש הקשר שלהם בחלק הראשון ובחלק השני להזין מידע על המלון שלהם או לינה אחרת שהם ארגנו.

מועמדים שעדיין לא הזמינו מקום לינה לביקורם הקרוב בארה"ב יכולים להזין כמה אפסים (למשל '00000') בשדות מספריים ו'לא ידוע' בשדות טקסט.

פרטי קשר לשעת חירום בתוך ארה"ב או מחוצה לה

במקרה שיש לך מצב חירום רפואי ואין בני משפחה מדרגה ראשונה, CBP ישתמש בפרטים שתספק כאן כדי ליצור קשר עם האנשים המועמדים שלך. אם, לעומת זאת, אין לך למי לפנות במקרה חירום, אתה יכול להזין 'לא ידוע' בשדה זה.

שאלות בנושא זכאות

התשובות שתיתן לתשע שאלות 'כן' או 'לא' אלה יעזרו לקבוע אם בקשת ה- ESTA שלך אושרה או לא. השאלות מכסות נושאים שונים ומטרתן לקבוע האם יש להתייחס למועמד כסיכון בשל עברו הפלילי, בריאותו האישית, פעילויות הקשורות לטרור, היסטוריית סמים, ויזה לארה"ב והיסטוריה של הגירה, רצונו לעבוד בארה"ב, וכן היסטוריית הנסיעות שלו למספר מדינות במזרח התיכון ובאפריקה.

מתן תשובה 'כן' אפילו לאחת מתשע השאלות בטופס הבקשה של ESTA יגרום ככל הנראה לדחיית בקשתך. היזהר במיוחד, אם כן, בעת מילוי חלק זה של הטופס. אם תתבקש למסור מידע נוסף על כל אחת משאלות הזכאות, הקפד לענות בצורה תמציתית אך כנה.

ויתור על זכויות

על כל המועמדים למלא את סעיף 'ויתור על זכויות'. זה בעצם קובע שאתה מוותר על זכויותיך לבקש עיון חוזר בכל החלטה שהתקבלה על ידי CBP כמו גם על זכויותיך לערער על החלטה כזו. אי קבלת ויתור זה על זכויות תבטיח שבקשת ה-ESTA שלך לא תאושר.

מדור אישורים

בחלק זה של טופס הבקשה ל-ESTA עליכם לאשר כי יכולתם להבין את השאלות עליהן היה עליכם לענות וכי ענית על כולן בצורה נכונה ואמיתית למיטב אמונתכם וידיעתכם. מילוי חלק זה של הטופס הוא גם חובה אם אתה רוצה שבקשת ה- ESTA שלך תאושר.

סיכום

למרות שבמבט ראשון מילוי בקשת ESTA עשוי להיראות כמו משימה קלה, ישנם לא מעט שיקולים שמועמדים צריכים לזכור לפני שהם עונים על השאלות השונות בטופס.

למרבה המזל, תוכל לבדוק את תשובותיך לפני שליחת הטופס לעיבוד. זה נותן לך זמן לבדוק שוב את כל מה שהזנת כדי לוודא שאין טעויות שעלולות לגרום לבקשת ה- ESTA שלך להידחות. תוכלו לבדוק באופן קבוע את סטטוס בקשת ה-ESTA שלכם לאחר הגשתה אם אינכם מקבלים התראות בדוא"ל.