כמה זמן אוכל להישאר בארה"ב או באזורים הסובבים אותה עם ESTA?

Category: תיירות ESTA | 0
כמה זמן אוכל להישאר בארה"ב או באזורים הסובבים אותה עם ESTA?

אם קיבלתם אישור ESTA לנסיעה, ניתן להשתמש בו למספר נסיעות על פני תקופה של שנתיים, החל מיום אישורו או עד לפקיעתו של הדרכון, המוקדם מביניהם. במהלך תקופת התוקף, אין צורך להגיש בקשה חוזרת לאישור נוסף.

עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שקבלת ESTA אינה מעניקה לך את הזכות להישאר בארצות הברית למשך שנתיים. זה מאפשר לך לבקר בארה"ב רק תחת התנאים וההגבלות של תוכנית הפטור מוויזה (VWP), המאפשרת לך להישאר במדינה זו למשך 90 יום או פחות בכל פעם.

חשוב גם להיות מודעים לדבר נוסף: כדי להימנע מחשד בניסיון לגור בארץ, מומלץ לשמור על פרק זמן סביר בין הביקורים. אל תנסו לעזוב את הארץ ליום או יומיים ואז לחזור.

על פי המחקר שלנו, אם שהית בארה"ב במשך כל תקופת 90 הימים ב- ESTA, עליך לעזוב את המדינה לפחות 90 יום לפני החזרה. במילים אחרות, משך הזמן בין הביקורים שלך צריך להיות לפחות ארוך כמו הביקור האחרון שלך.

כיצד אוכל להישאר יותר מ-90 יום עם ESTA?

ESTA, ראשי תיבות של Electronic System for Travel Authorization, היא תוכנית פטור מוויזה המאפשרת לאזרחי המדינות החברות לנסוע לארה"ב למטרות תיירות או עסקים למשך 90 יום לכל היותר ללא ויזה. למרבה הצער, זה לא חוקי להישאר במדינה זו במשך יותר מ -90 יום עם ESTA.

אם אתה צריך להישאר בארה"ב יותר מ -90 יום, עליך להגיש בקשה לוויזה. בהתאם למטרת הנסיעה שלך, ישנם סוגים שונים של ויזות זמינות. לדוגמה, אם אתה מתכנן ללמוד בארה"ב, אתה צריך במקום להגיש בקשה לוויזת סטודנט. באופן דומה, אם אתה מתכוון לעבוד באותה מדינה, עליך להגיש בקשה לוויזת עבודה.

כדי לקבל ויזה לארה"ב, הצעד הראשון הוא ליצור קשר עם השגרירות או הקונסוליה האמריקאית הקרובה ביותר . שם, יהיה עליך למלא טופס בקשה, לספק תיעוד תומך ולשלם אגרה. כמו כן, יהיה עליך להגיע לראיון אישי עם קצין קונסולרי.

אם בקשת הוויזה שלך תצליח, תוענק לך ויזה המאפשרת לך להיכנס לארצות הברית ולהישאר לתקופה מסוימת של זמן. אורך הוויזה שלך ישתנה בהתאם לסוג הוויזה שביקשת.

כמה פעמים אורשה להיכנס לארצות הברית עם ESTA מאושר?

אתה יכול לבצע נסיעות מרובות לארה"ב עם אותו ESTA, בתנאי שהוא נשאר בתוקף. תקופת התוקף של ESTA היא בדרך כלל שנתיים מיום אישורו או עד תאריך התפוגה של הדרכון שלך, תלוי מה קורה קודם.

עם זאת, אין הגבלות על התדירות שבה אתה יכול לנסוע לארה"ב עם ESTA כל עוד הביקור שלך אינו עולה על 90 יום. אם שהותכם חורגת ממסגרת זמן זו, חובה להגיש בקשה לוויזה לביקור ממושך.

כמו כן, חשוב להיות מודעים לכך שעליכם לערוך ביקורים תכופים בארה"ב או להאריך את שהותכם לתקופות ממושכות. קציני הגירה עשויים להתחיל לבחון את כוונות הנסיעה שלך. כישלון לשכנע אותם בסטטוס האורח הלגיטימי שלך עלול לגרום לסירוב כניסה לארה"ב.

לקוראים שמתכננים לבקר בארה"ב ב-ESTA בעתיד הקרוב, הנה כמה הצעות:

  • הכינו את עצמכם לכך שתישאלו שאלות על הסיבות לטיול שלכם ולמסלול הטיול שלכם במהלך שהותכם.
  • ודא שיש לך את המסמכים הדרושים כדי לבסס את תשובותיך, כולל הזמנת מלונות, פרטי טיסה חזרה וראיות למשאבים כספיים נאותים.

לגבי העיתוי והתהליך לעדכון ESTA, שקול את הדברים הבאים

בדרך כלל, ESTA יישאר תקף לתקופה של שנתיים. עם זאת, חיוני להשיג ESTA חדש בנסיבות הבאות:

  • כאשר אתה מקבל דרכון חדש, בין אם רגיל, חירום, או זמני.
  • אם עברת שינוי שם.
  • אם עברת שינוי מין.
  • כאשר מדינת האזרחות שלך משתנה.
  • בכל פעם שעליך לשנות את תשובותיך לאחת או יותר משאלות ה"כן" או ה"לא" ביישום ESTA .

האם ניתן לבחור ויזה במקום ESTA? מתי זה חובה?

תמיד יש לך אפשרות להגיש בקשה לוויזת מבקר (B) אם תבחר לעשות זאת או אם אינך עומד בקריטריוני הזכאות לנסיעות VWP. כמו כן, חובה להגיש בקשה לוויזה לארה"ב אם תוכניות הנסיעה שלך כוללות שימוש במטוס פרטי או בכל מוביל אווירי או ימי אחר שאינו מאושר על ידי VWP. מומלץ לבדוק את רשימת המובילים המאושרים לעיון. מלבד זאת, אם השהייה המיועדת שלך עולה על 90 יום, האפשרות היחידה שלך היא מסלול בקשת הוויזה.

אם יש לי ESTA מאושר, האם אוכל גם לצאת לטיול במקסיקו, קנדה או איים סמוכים?

אם יש לך ESTA מאושר ואתה מתקבל לארצות הברית באמצעות VWP, יש לך הזדמנות לצאת לטיול קצר למקסיקו, קנדה או אי שכן. בדרך כלל, אתה יכול להתקבל מחדש לארה"ב תחת VWP למשך שארית התקופה המקורית של 90 יום שהוענקה במהלך הביקור הראשוני שלך במדינה. עם זאת, משך השהייה הכולל, כולל הנסיעה הקצרה, לא יעלה על 90 יום.

ראוי לציין כי אזרחי מדינות VWP המתגוררים במקסיקו, קנדה או אחד האיים הסמוכים פטורים בדרך כלל מהדרישה לספק הוכחה לנסיעה למדינה אחרת בעת הכניסה לארצות הברית.

מה עושים אם אתם מבקרים בארה"ב ב-ESTA ואתם חולים מאוד?

במידה ואתם מבקרים בארה"ב ב-ESTA ואתם חולים קשה, חשוב מאוד לנקוט בפעולה הנדרשת. יש לפנות לטיפול רפואי מיידי מרופא, ממוסד לרפואה דחופה או מבית חולים.

אם אתה זקוק לאשפוז, חיוני ליצור קשר עם חברת הביטוח שלך מיד כדי ליידע אותם על הנסיבות שלך. חברת הביטוח שלך עשויה להציע סיוע בכיסוי ההוצאות הרפואיות שלך. במקרים בהם אין לכם כיסוי ביטוחי, תוכלו לבחון את האפשרות לקבל סיוע כספי מבית החולים או מגורם ממשלתי רלוונטי.

אם האשפוז שלך עולה על תקופה של 90 יום בזמן שאתה בארה"ב, יהיה צורך להגיש בקשה להארכת השהות שלך באמצעות שירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS). ניתן להתחיל תהליך זה על ידי הגשת טופס I-539, המכונה בקשה להארכה/שינוי מעמד שאינו עולה.

כאשר הנסיבות מונעות ממך לעזוב את ארה"ב לפני פקיעת תוקף ה-ESTA שלך, קיים פתרון פוטנציאלי המכונה שחרור הומניטרי. שחרור הומניטרי הוא הוראה שבשיקול דעת המאפשרת לממשלת ארה"ב להעניק כניסה זמנית לאנשים המתמודדים עם מצב הומניטרי דחוף או במצבים שבהם קיימת תועלת ציבורית משמעותית.

על מנת להתחיל בתהליך הגשת הבקשה לשחרור הומניטרי, עליך להגיש טופס I-131, שהוא מסמך הבקשה לנסיעה. לצד בקשה זו, יהיה עליך לספק ראיות מבוססות למצבך הרפואי וגם להציג סיבה משכנעת או סיבות לצורך שלך להישאר בארה"ב.

עם אישור בקשת השחרור ההומניטרי שלך, תקבל אישור לשהייה זמנית בארה"ב. זה מאפשר לך להישאר בארץ עד לאותו זמן שבו מצבך הרפואי מראה סימני שיפור ואתה נחשב כשיר לנסוע חזרה לארץ מולדתך.

חשוב להבין שממשלת ארה"ב אינה מחויבת לתת לאף אחד חנינה הומניטרית. הקביעה אם יינתן פטור הומניטרי או לא נעשית באמצעות הערכה פרטנית, בהתחשב בנסיבותיו הייחודיות של כל מקרה.