כניסה לארצות הברית מקנדה או מקסיקו

Category: הגבלות ESTA | 0
כניסה לארה"ב מקנדה או מקסיקו

מאמר זה מספק רשימה של שיקולים שמטיילים צריכים לקחת בחשבון בעת הכניסה לארצות הברית מקנדה או מקסיקו.

אם אני נמצא כעת במקסיקו או קנדה, וברצוני לנסוע לארצות הברית, האם אצטרך להגיש בקשה לאישור ESTA ?

אם יש לך אזרחות ממדינה המהווה חלק מ – VWP (תוכנית פטור מוויזה) וברצונך להיכנס לארצות הברית מקנדה או מקסיקו, תצטרך להגיש בקשה ESTA. החל מה-1 באוקטובר 2022, נוסעי פולקסווגן הנכנסים לארה"ב דרך היבשה יידרשו לקבל ESTA.

– כניסה ראשונה דרך גבול יבשתי אם יש לך ESTA תקף. במקרה זה, אם אתה נוסע VWP תצטרך ESTA מאושר. תיכנס למדינה בהתאם לנוהלי מעבר הגבול היבשתי במעבר הגבול היבשתי הרלוונטי. ה-ESTA שלך יאומת כדי להבטיח שאתה מאושר להיכנס לארה"ב תחת VWP.

– כניסה ראשונה דרך גבול יבשתי אם אין לך ESTA תקף. אם אין לך אישור ESTA מאושר, תידרש למלא בקשת ESTA ולקבל אישור. אם ה-ESTA שלך לא יאושר, לא תוכל לחצות את הגבול היבשתי. הטיפול בבקשת ESTA עשוי להימשך עד 72 שעות עד לקבלת החלטה.

– אם יש לך חותמת תקפה בדרכון מכניסה קודמת לארצות הברית. אם ברצונך להיכנס מחדש לארצות הברית לאחר נסיעה לקנדה או מקסיקו למשך פחות מ -30 יום, אין צורך למלא טופס I-94W נייר. ה-ESTA שלכם ייבדק שוב עם ההגעה.

הערה: אזרחים ממדינות תוכנית הפטור מוויזה אינם צריכים להגיש בקשה ל- ESTA אם הם נוסעים באחת המעבורות בין ויקטוריה, לפנה"ס או ונקובר ומדינת וושינגטון מכיוון שאלו נחשבים כמעברי גבול יבשתיים.

אם איני זכאי ל- ESTA, האם עלי להשלים טופס I-94?

כן, נוסעים שאינם זכאים או ESTA יצטרכו לקבל ויזה לארה"ב כדי להיכנס למדינה דרך היבשה, הים או האוויר.

מדוע CBP עבר מנייר I-94W ל- ESTA?

עם הצגת תוכנית ESTA הצליח המשרד לביטחון המולדת לוותר על דרישה מנוסעים מפולקסווגןמדינות P צריכות למלא טופס I-94W לפני שהן יורשו להיכנס לארה"ב. מאז, CBP עברה לעיבוד ללא נייר עבור נוסעים ממדינות אלה, בתנאי שיש ברשותם ESTA מאושר והם מגיעים ביבשה, בים או באוויר.

רוב חברות התעופה מסוגלות לקבל ולאמת הודעות הקשורות לסטטוס ה-ESTA של המבקר כחלק מסטטוס העלייה שלו למטוס. זו הסיבה שתב"ע שילבה את דרישת ה-ESTA למגיעים דרך היבשה.

מתי נוסע צריך להגיש בקשה לוויזה ולא ל- ESTA?

נוסעים לארצות הברית צריכים להגיש בקשה לוויזה שאינה למטרת הגירה לפני היציאה למסע למדינה בכל אחת מהנסיבות הבאות:

  • אם נדחתה בקשתם ל-ESTA, או שהם אינם זכאים להגיש בקשה ל-ESTA.
  • אם ביקורם המתוכנן בארה"ב יהיה ארוך מ-90 יום.
  • אם הם מתכננים להגיע לארה"ב על סיפון חברת תעופה שאינה חתומה.
  • אם יש סיבה להאמין שהם עשויים שלא להיות קבילים לארצות הברית במונחים של חוק ההגירה והאזרחות § 212(a). במקרה כזה, עליהם להגיש בקשה לוויזה שלא למטרת הגירה לפני תחילת מסעם לארה"ב.
  • אם נסיעתם לארצות הברית אינה קשורה לשהייה קצרה למטרות עסקיות או תיירותיות.

האם אקבל התראה בדוא"ל כאשר תוקף ה-ESTA שלי קרוב לתפוגה?

הודעת תפוגה תישלח לכתובת הדוא"ל שהזנת בטופס הבקשה כאשר ה-ESTA שלך מתקרב לפקיעה. דוא"ל זה ימליץ לך לבקר באתר הרשמי של ESTA ולהגיש בקשה חדשה.

באופן כללי, ה-ESTA המאושר שלך יהיה תקף ליותר מכניסה אחת לארצות הברית במשך תקופה של שנתיים. עם זאת, ישנם יוצאים מן הכלל לכלל זה. אם תוקף הדרכון שלך, למשל, יפוג לפני תום תקופת השנתיים, ה- ESTA המאושר יפוג יחד איתו ותצטרך להגיש בקשה שוב.

יישום ה-ESTA שלי לא הצליח. כיצד אוכל לגלות מדוע?

תוכנית ESTA פותחה על ידי המחלקה לביטחון המולדת במיוחד כדי לוודא שאותם מועמדים שביקורם ייחשב כסיכון ביטחוני או אכיפת חוק, או שאינם זכאים לתוכנית הפטור מוויזה, לא יקבלו אישור נסיעה. למרות שיש קישור מאתר האינטרנט של ESTA לתוכנית החקירה TRIP Travel Redress המנוהלת על ידי המחלקה לביטחון פנים, לא ניתן להבטיח כי מבקש שבקשת ESTA שלו נדחתה יקבל החזר כספי או כל צורה אחרת של תיקון.

כמו כן, חשוב להיות מודעים לכך שקונסוליות ושגרירויות לא יוכלו לספק את הסיבה לדחיית ESTA או לתקן את הבעיה שגרמה לדחייה. עם זאת, קונסוליות ושגרירויות יהיו בעמדה לשקול בקשה לוויזה שלא למטרת הגירה. אם בקשה זו תצליח, זו תהיה הדרך היחידה האחרת עבור מישהו שרוצה לנסוע לארצות הברית ובקשתו ל- ESTA נדחתה עדיין לקבל אישור לבקר בארה"ב.