למה אני צריך ESTA אם מגיעים דרך היבשה?

Category: עיבוד ESTA | 0

עד אוקטובר 2022, ארצות הברית השתמשה בשני סוגים של טופסי I-94 כדי לשלוט בכניסתם של אזרחים לא אמריקאים למדינה דרך היבשה. הסוג הראשון היה ידוע בשם טופס I-94W טופס I-94W פטור מוויזה שלא למטרת הגירה ונועד במיוחד למטיילים ממדינות שהן חלק מתוכנית הפטור מוויזה (VWP).

הסוג השני מיועד למטיילים שאינם אמריקאים ממדינה שאינה שייכת לתוכנית הפטור מוויזה. זה ידוע בשם I-94 Arrival-Departure Record.

איזה סוג של מידע היה צריך לספק בטופס I-94W?

טופס I-94W ששימש עד סוף ספטמבר 2022 כלל שאלות דומות וביקש מידע זהה לזה של יישום ה-ESTA האלקטרוני החדש. ובכל זאת, האחרון יעיל יותר מפורמט הנייר הישן. זו אחת הסיבות לכך ש-CBP בחרה לפרוש את טופס הנייר בשנה שעברה ולהחליפו ב-ESTA.

שינויים חשובים שהוכרזו באוקטובר 2022

על פי מודעה בולטת מאוד באדום על CBP.gov אתר האינטרנט, נכון ל-1 באוקטובר 2002, כל הנוסעים שהם ממדינה החברה ב תוכנית הפטור מוויזת VWP ומי שרוצה להיכנס לארה"ב דרך היבשה יצטרך להגיש בקשה ולקבל אישור ESTA (אישור נסיעה אלקטרוני) לפני שהוא רשאי להיכנס לארצות הברית בעמדת גבול יבשתית.

ה- CBP קורא למטיילים להגיש בקשה כזו לפחות שלושה ימים לפני שהם מצפים להגיע לאחד מנמלי הכניסה היבשתיים של המדינה.

מהי תוכנית הפטור מוויזה?

תוכנית הפטור מוויזה (המכונה בדרך כלל VWP) מאפשרת לאזרחים זכאים של 40 המדינות השייכות לתוכנית לבקר בארה"ב למטרות תיירות או עסקים ללא ויזה. אנשים אלה מורשים להישאר בארה"ב לכל היותר 90 יום ללא צורך בוויזה.

חשוב להיות מודעים לכך שאם אתה נכנס לארה"ב תחת VWP, בדרך כלל לא תורשה להאריך את השהות שלך או לשנות את הסטטוס שלך לאחר הגעתך לארה"ב.

כל מי שישהה בארה"ב מעבר לתקופה המקסימלית של 90 יום יאבד את זכאותו לבקר בארצות הברית במסגרת VWP ועלול גם להיות חשוף לעונשים אחרים על פי החוק האמריקאי.

מישהו שאינו אזרח של מדינה בתוכנית פטור מוויזה אינו זכאי ל- ESTA ויצטרך ויזה או סוג אחר של מסמך נסיעה.

כיצד פועלת תוכנית VWP

רוב הנוסעים ממדינות פולקסווגן מגיעים לארה"ב באמצעות טיסה מסחרית או מוביל ימי. מספר קטן יותר מגיע דרך מעבר גבול יבשתי. אלה שכן מגיעים בדרך היבשה עושים זאת לרוב דרך מעבר גבול בין ארה"ב לקנדה, אם כי מבקרים רבים נכנסים לארה"ב גם דרך הגבול עם מקסיקו.

בעתיד, נוסעים הזכאים לפולקסווגן שנכנסים לארה"ב ביבשה, באוויר או בים יצטרכו לקבל ESTA מאושר או ויזה לארה"ב.

מה לגבי מישהו ממדינה שאינה VWP שרוצה להיכנס לארה"ב דרך היבשה?

מעתה, אלה ממדינות שאינן VWP יצטרכו להגיש בקשה אלקטרונית I-94 כדי שהרשויות יוכלו לעקוב אחר מתי הם הגיעו לארצות הברית ומתי הם עזבו שוב. עליהם להשלים יישומי I-94 אלה באופן אלקטרוני – אפשרות הנייר הופסקה.

מידע מפורט למי שרוצה להיכנס לארה"ב דרך היבשה

בהמשך מאמר זה, נבחן מקרוב את הכללים החלים על אנשים שרוצים להיכנס או לצאת מארצות הברית דרך היבשה ואת הסיבוכים שעלולים להתעורר כאשר מישהו מערבב נסיעות יבשתיות עם טיסות בים או באוויר.

מה יקרה אם אנסה לחצות את גבול ארה"ב/קנדה בדרך היבשה ללא ESTA?

כפי שהזכרנו קודם לכן, מתחילת אוקטובר 2022, כל הנוסעים שהם אזרחי מדינה החברה בתוכנית הפטור מוויזה ורוצים להיכנס לארצות הברית מקנדה או מקסיקו בעמדת גבול יבשתית חייבים להיות בעלי ESTA תקף. אין עוד טופסי I-94W מבוססי נייר זמינים.

מה המצב אם כבר יש לי ESTA מאושר?

נוסעים ממדינת VWP עם ESTA מאושר ימצאו את תהליך הכניסה החדש יעיל יותר מכיוון שהם כבר לא יצטרכו למלא טופס I-94W כשהם מגיעים למעבר הגבול. מילוי בקשת ESTA באופן מקוון לוקח פחות זמן מאשר מילוי טופס נייר. עם זאת, עליך לזכור כי עשויות לחלוף 72 שעות או יותר עד שבקשת ESTA תאושר, ולכן האפשרות הטובה ביותר שלך היא להגיש את בקשת ה- ESTA מספר ימים לפני שאתה יוצא לטיול בגבול ארה"ב.

איך זה עובד אם אני רוצה לעזוב את ארצות הברית דרך היבשה?

נוסעים שעוזבים את ארצות הברית בדרך היבשה ילכדו מעתה את פרטיהם באופן אלקטרוני, כלומר, לא יהיה יותר פתק נייר. הרשומות האלקטרוניות החדשות מכילות את כל הנתונים שעד השנה שעברה נהגו לאסוף באמצעות טופס מודפס.

מה אם אעזוב את ארצות הברית דרך הים או האוויר?

אם אתה מגיע לארה"ב בדרך היבשה ממקסיקו או קנדה ולאחר מכן יוצא באוויר או בים, רשומת היציאה האלקטרונית החדשה תכיל את כל המידע החשוב הקשור לעזיבתך.

איך אוכל להוכיח שלא נשארתי יותר מדי ב-I-94W או ב-I-94 הישן שלי?

המכס ומשמר הגבול מייעצים למועמדים לבדוק את נתוני I-94 שלהם באופן מקוון כדי לוודא שהם נכונים על ידי ביקור בכתובת האתר הבאה: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home.

כדי לוודא ב-100% שתוכל להוכיח את המקרה שלך במקרה של מחלוקת, עליך תמיד לשמור את הרשומות הבאות עד שתעזוב את ארצות הברית:

  • כרטיס העלייה למטוס המקורי שלך מראה מתי עזבת את ארצות הברית.
  • צילומים של דפי הדרכון שלך המכילים את חותמות ההגעה והיציאה של נסיעתך לארצות הברית.
  • תלושי שכר המוכיחים שהייתה לך הכנסה בעת ביקורך בארה"ב.
  • דפי כרטיס אשראי או בנק המראים שביצעת תשלומים מחוץ לארצות הברית לאחר שעזבת.
  • רישומי נוכחות בבית הספר או תמלילים יכולים גם לעזור להוכיח שעזבת את ארה"ב כשאתה אומר שעשית זאת.

האם השימוש ב- VWP (תוכנית פטור מוויזה) מגיע עם חסרונות כלשהם?

עליך לשקול את התנאים הבאים לפני שתחליט להגיש בקשה ל- ESTA במסגרת תוכנית הפטור מוויזה:

  • אין לך זכות ערעור אם סורבה כניסתך לארה"ב. עם זאת, אתה עדיין יכול להגיש בקשה לוויזה
  • אם אתה נכנס לארה"ב תחת ESTA, לא תוכל להאריך אותו מאוחר יותר

השורה התחתונה

נוסעים ממדינות VWP שרוצים להיכנס לארה"ב ממקסיקו או קנדה דרך עמדת גבול יבשתית חייבים כעת להגיש בקשה ל- ESTA. טופסי I-94W מבוססי נייר אינם מתקבלים עוד. עליכם להגיש בקשה ל-ESTA לפחות 72 שעות לפני הגעתכם המיועדת לעמדת הגבול.