מדוע ESTA מבקשת את פרטי המדיה החברתית שלי?

Category: ESTA מדיה חברתית | 0
מידע על המדיה החברתית של ESTA

באיזה אופן נתוני המדיה החברתית שלי שנאספו באמצעות השאלה החדשה שהוצגה ביישום ESTA במהלך דצמבר 2016 ישמשו את CBP?

הנתונים מהרשתות החברתיות ישמשו את CBP לשיפור הליכי הבדיקה. ניתן להשתמש בו גם כדי לאתר איומים אפשריים, לבצע שיקול דעת רשמי במקרים של ויתור על אי זכאות של VWP, לבדוק את התוקף והלגיטימיות של נסיעות, ובמהלך תהליך הבדיקה של בקשות ESTA .

האם אוכל לבטל את הסכמתי לספק את פרטי המדיה החברתית שלי ב- ESTA?

אם תבחר להשיב על שאלות אלה ובדיקת CBP זמנית תחשוף מידע מדאיג פוטנציאלי או את הצורך לאמת מידע נוסף, פקיד CBP מומחה ילמד את הנתונים הזמינים לציבור בכל אחת או יותר מפלטפורמות המדיה החברתית הללו. זה ייעשה באופן שמכבד את הגדרות הפרטיות שנבחרו של המועמד לאותה פלטפורמה ספציפית, יחד עם כלים ונתונים אחרים שחברי צוות CBP משתמשים בהם באופן שגרתי בעת ביצוע תפקידם.

כיצד CBP ישתמש במידע המדיה החברתית שלי?

לדוגמה, CBP יכול להשתמש במידע מדיה חברתית כדי לאמת או לתמוך במידע שהנוסע סיפק בבקשתו. זה ישפר את ההקלה על נסיעות לגיטימיות על ידי הצגת דרך נוספת לפסוק בעניינים הקשורים לשאלות כגון עיסוק, זהות, נסיעות קודמות ועניינים דומים.

זה יכול להיות מועיל גם כדי להדגיש מקרים אפשריים של הונאה או הונאה. נתוני מדיה חברתית יכולים, למשל, לעזור להבחין בין אותם אנשים שהנתונים שלהם מספקים ראיות תומכות לזכאותם לנסיעה לבין המקרים שבהם נתונים אלה מעוררים דאגה.

המחלקה לביטחון המולדת תתייחס למזהי מדיה חברתית כפי שהיה כל מידע אחר שנאסף באמצעות ESTA. נהלים אלה תועדו על ידי המחלקה לביטחון המולדת ב-PIA (הערכת השפעת פרטיות) וב-SORN (System of Records Notice), שאת שניהם ניתן לצפות באתר האינטרנט של המחלקה לביטחון המולדת בכתובת www.dhs.gov/privacy.

אילו רכיבי נתונים חדשים הוכנסו ליישום ESTA בדצמבר 2016?

המחלקה לביטחון המולדת הציגה את השאלה הבאה (אופציונלית) לטופס I-94W ול-ESTA: "הזן מידע המשויך לנוכחות המקוונת שלך – ספק/פלטפורמה- מזהה מדיה חברתית".

טופס הבקשה המתוקן של ESTA מציג בבירור שאלה זו כ"אופציונלית". אם מועמד מחליט שהוא או היא לא רוצים לספק את המידע הזה, או כאשר פשוט אין להם חשבון מדיה חברתית, הם עדיין יכולים להגיש בקשת ESTA ללא כל היקש שלילי או פרשנות.

ניתן לדחות כל בקשה של ESTA על בסיס מגוון סיבות, ואין ערובה לכך שהיא תאושר עם או בלי מידע על המדיה החברתית.