מהם סטטוסים שונים של ESTA '?

Category: סטטוס ESTA | 0
סטטוס ESTA שונה

המערכת האלקטרונית לאישור נסיעה, או ESTA, היא מערכת סינון אוטומטית לביטחון נוסעים עבור אנשים שרוצים לבקר בארה"ב במסגרת תוכנית הפטור מוויזה (VWP). זה שיש לך ESTA מאושר לא אומר שאתה תתקבל לארץ. הקבילות נקבעת על ידי קציני המכס והגנת הגבולות של ארה"ב (CBP) עם ההגעה למדינה. עם זאת, המידע הביוגרפי שנאסף על ESTA מספק תשובות לשאלות הזכאות של VWP ומודיע לקצינים בהתאם על סיכוני ביטחון או הגירה פוטנציאליים.

מתי וכיצד עלי להגיש בקשה ל- ESTA?

תזדקק ל- ESTA שלך לפני הנסיעה. באופן אידיאלי, אתה צריך להתחיל את התהליך לפני סיום הטיסה והלינה שלך, על הסיכוי שאתה עלול להידחות.

הבקשות נעשות באופן מקוון באתר האינטרנט של ESTA וחייבות להתבצע באנגלית, אם כי ההוראות זמינות בשפות שונות.

אתרים מסוימים נראים רשמיים ומציעים לפשט ולהאיץ את התהליך בשמך תמורת תשלום. התהליך זהה ללא קשר למי מגיש מועמדות והמידע שאתה מספק זהה, אך אתה משתף אותו עם צד שלישי לא ידוע.

אתה יכול למצוא פרטים על איזה סוג של מידע נאסף באתר האינטרנט של המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב, אבל בעיקרו של דבר, הם רוצים לדעת על:

  • מחלות מידבקות,
  • מעצרים והרשעות בגין פשעים מסוימים, וכן
  • היסטוריה קודמת של שלילת ויזה או גירוש.

כמה זמן לוקח תהליך הגשת הבקשה ל-ESTA ?

בדרך כלל תקבל תשובה תוך 72 שעות, אבל אתה יכול לבדוק באתר האינטרנט של ESTA את הסטטוס העדכני ביותר של הבקשה שלך אם אתה לא שומע שום דבר אחרי יום בערך. תזדקק למספר הדרכון, תאריך הלידה ומספר הבקשה שלך כדי לקבל ליד. פשוט בצע את ההוראות שעל המסך כדי לאחזר את היישום שלך ולסקור את המצב. ישנם שלושה תרחישים אפשריים:

  • אישור מאושר
  • אישור ממתין
  • נסיעה לא מורשית

אישור מאושר

אם אתה מקבל את זה, אתה טוב ללכת, אבל זכור, זה לא אומר שאתה תהיה מובטחת כניסה לארץ. ESTA היא רק הבדיקה הביטחונית הראשונית שממשלת ארה"ב מבצעת לפני שהיא מאפשרת לנוסעים לעלות על מוביל אווירי או ימי לארצות הברית. לאחר האישור, ה-ESTA מאפשר לכם להישאר במדינה למשך 90 יום בכל ביקור, אך עליכם לציין עם הגעתכם מתי אתם מתכוונים לעזוב. ESTA מאושר תקף לשנתיים או עד לפקיעת תוקף הדרכון.

אישור ממתין

אם בקשתך לא נקבעה, תקבל הודעה שהיא תלויה ועומדת. אל תיבהלו, אתם אמורים לקבל החלטה תוך 72 שעות. תוכלו לבדוק באופן קבוע את סטטוס ה-ESTA שלכם באינטרנט, או להמתין לקבלת הודעה על האישור או הדחייה שלכם.

נסיעה לא מורשית

המשמעות של סטטוס 'נסיעה לא מורשית' היא שאינך מורשה להיכנס במסגרת תוכנית הפטור מוויזה, ויהיה עליך להגיש בקשה לוויזה מהשגרירות או הקונסוליה של ארה"ב. לקבלת מידע נוסף, עבור אל הלשכה לעניינים קונסולריים של מחלקת המדינה של ארה"ב. אתה יכול להגיש בקשה מחדש ל- ESTA אם הנסיבות שלך השתנו או אם עשית טעות בטופס הבקשה.

כמה זמן נמשכת ה-ESTA ?

לא ניתן לחדש את ה-ESTA שלך. יהיה עליך להגיש בקשה ל-ESTA חדש אם אחד מהתנאים הבאים חל:

  • לאחר שנתיים מתאריך אישור ה-ESTA הקודם שלך, או
  • בעת חידוש הדרכון, או
  • אם משתנה נסיבות אחת או יותר, כגון שינוי שם, מין או ארץ אזרחות, או
  • הנסיבות העומדות בבסיס התשובות לכל אחת משאלות הזכאות שענית עליהן 'כן' או 'לא' משתנות.

האם עליי להדפיס את אישור ה-ESTA שלי?

אינך צריך לקחת איתך את תגובות בקשת ה- ESTA שלך, אך תזדקק למספר הבקשה שלך. מומלץ להדפיס את דף האישור של ה-ESTA המאושר שלך מכיוון שחלק מחברות התעופה רוצות לראות עותק קשיח. שימו לב שעדיין ייתכן שתתבקשו למלא טופס מכס דיגיטלי עם הגעתכם לביקורת הדרכונים של ארה"ב בעת כניסתכם למדינה. שוב, זה לא מבטיח לך כניסה, אבל זה נדיר מאוד שמישהו יידחה בנקודת הכניסה, אלא אם כן הוא לא ענה על אחת השאלות הקריטיות בכנות, כגון שקרים לגבי הרשעה פלילית או היסטוריית הגירה קודמת לארה"ב.