שאלות הזכאות של ESTA

Category: טופס בקשה ל-ESTA | 0
שאלות בנושא זכאות ESTA

שאלות הזכאות של ESTA קובעות את יכולתך לקבל אישור מאושר. רשויות ההגירה בארה"ב מעוניינות במיוחד לדעת אם מועמדים אי פעם סורבו להתקבל לארצות הברית או גורשו ממנה, האם מועמדים נעצרו אי פעם בארצות הברית, האם למבקש יש עבר פלילי במדינה כלשהי, נסיעתו של המבקש מחוץ לארצות הברית בחמש השנים האחרונות, כולל למדינות באפריקה או במזרח התיכון, והאם המועמדים היו מעורבים אי פעם בפעילות טרור כלשהי, בין היתר.

להלן סיכום של תשע שאלות הזכאות ל-ESTA וכן כיצד תוכל לפרש שאלות אלה בעת השלמת בקשת ה-ESTA שלך.

שאלת זכאות 1 – הפרעות גופניות או נפשיות

האם יש לך הפרעה פיזית או נפשית; או שאתה משתמש בסמים או מכור; או האם יש לך כיום אחת מהמחלות הבאות (מחלות מידבקות מפורטות לפי סעיף 361(ב) לחוק שירותי בריאות הציבור):

  • כולרה
  • דיפתריה
  • שחפת, זיהומית
  • מגיפה
  • אבעבועות שחורות
  • קדחת צהובה
  • Fevers Hemorrhagic ויראלי, כולל אבולה, לאסה, מרבורג, קרים-קונגו
  • מחלות נשימה חריפות קשות המסוגלות לעבור לאנשים אחרים ועלולות לגרום לתמותה.

השאלה הראשונה מבין שאלות הזכאות ל-ESTA נוגעת להפרעות פיזיות או נפשיות של המבקש. תידרש לחשוף אם יש לך אחד מהזיהומים החיידקיים או הנגיפיים המפורטים המועברים מאוד. אלה כוללים כולרה, דיפתריה, שחפת, מגיפה, אבעבועות שחורות, כמו גם אחרים.

כמו כן, יהיה עליך לחשוף אם יש לך הפרעות נפשיות או היסטוריה של הפרעה נפשית שהיוותה איום על עצמך או על אחרים. אם אינך סובל עוד ממצבים נפשיים העלולים לגרום נזק לעצמך, לאחרים או לרכושם, אז אתה נחשב כבר לא סובל מהפרעה נפשית שתהפוך את בקשת ה- ESTA שלך לבלתי זכאית.

יתר על כן, אם אתה משתמש בסמים או מכור, תצטרך לחשוף זאת בטופס וכתוצאה מכך ייתכן שלא תורשה להיכנס לארצות הברית דרך תוכנית פטור מוויזה על פי סעיף § 212(a)(1)(A) של חוק ההגירה והאזרחות וסעיף 8 U.S.C. § 1182(a)(1)(A) של קוד התקנות הפדרליות.

שאלת זכאות 2 – עבר פלילי

האם אי פעם נעצרת או הורשעת בגין פשע שגרם נזק חמור לרכוש, או נזק חמור לאדם אחר או לרשות ממשלתית אחרת?

לאחר מכן, עליך לענות על שאלת הזכאות של ESTA הנוגעת להרשעות פליליות. השאלה שואלת באופן ספציפי אם הורשעת בפשע, הואשמת בפשע או שאתה ממתין למשפט, במדינה כלשהי, גם אם לא הורשעת. ממשלת ארה"ב מעוניינת להבטיח שאף אחד ממבקשי הוויזה לא הואשם או הורשע בפשע כלשהו. לכן, אם הורשעת או הואשמת בפשע או שאתה ממתין למשפט, לא תהיה זכאי ל- ESTA.

שאלת זכאות 3 – שימוש או החזקה בלתי חוקיים של סמים

האם אי פעם הפרת חוק כלשהו הקשור להחזקה, שימוש או הפצה של סמים לא חוקיים?

שאלת הזכאות השלישית של ESTA נוגעת להחזקה, הפצה או שימוש בלתי חוקיים בסמים. תתבקש לחשוף אם החזקת, השתמשת או הפצת סמים שאינם חוקיים במדינתך. אם כן, יהיה עליך לענות "כן" לשאלה שלישית זו.

שאלת זכאות 4 – פעילויות מערערות יציבות

האם אתה מבקש לעסוק או שהיית מעורב אי פעם בפעילות טרור, ריגול, חבלה או רצח עם?

שאלה זו מציינת בבירור את סוגי הפעילויות המובילות לחוסר יציבות או לפגיעה באחרים או במדינה. יהיה עליך לחשוף פעילויות הנופלות תחת הקטגוריות הבאות:

  • טרור הוא שימוש באלימות, איומים או פחד כאמצעי להשגת השפעה או תוצאה מממשלה, אדם או ישות אחרת.
  • ריגול הוא ריגול אחר ממשלה כדי להשיג באופן בלתי חוקי מידע מממשלות, חברות, אנשים פרטיים או ישויות אחרות.
  • חבלה היא התערבות בפעילויות המבוצעות על ידי יחידים, ממשלות, חברות או גופים אחרים בתקווה לסייע לאינטרסים האישיים שלך או של אחרים.
  • רצח עם הוא רצח של אנשים השייכים לגזע, לאום, דת, מפלגה פוליטית או קבוצה אחרת של אנשים.

שאלת זכאות 5 – היסטוריה מטעה בכניסה לארה"ב

האם אי פעם ביצעת הונאה או הצגת מצג שווא לעצמך או לאחרים כדי להשיג, או לסייע לאחרים להשיג, ויזה או כניסה לארצות הברית?

יהיה עליך לחשוף את היסטוריית ההונאה הקודמת שלך כדי להיכנס לארצות הברית. זה כולל סיוע לאחרים כמו גם לעצמך. פעילויות כאלה כוללות מסירת מידע כוזב או שימוש בראיות מזויפות כחלק מבקשת ויזה או ESTA עבורך או עבור אחרים.

שאלת זכאות 6 – כוונות תעסוקתיות

האם אתה מחפש כעת עבודה בארצות הברית או שהועסקת בעבר בארצות הברית ללא אישור מראש מממשלת ארה"ב?

אם אתה מגיש בקשה ל- ESTA כדי לקבל עבודה בארצות הברית, תצטרך לחשוף זאת בטופס. ישנם מקרים בהם אנשים השתמשו ב- ESTA כדי להשתתף בראיונות עבודה בארצות הברית. עם זאת, מועמדים עשויים להיות כפופים לתשאול בגבול ארה"ב. בהתבסס על המצב שלך, יהיה עליך לקבוע כיצד יש לענות על השאלה במדויק בהתאם לנסיבות שלך. אם תענה "כן", סביר להניח שה-ESTA שלך יידחה. אם אתה חושש מדחיית ESTA, אתה יכול לבקש מהמעסיק הפוטנציאלי שלך לערוך ראיון וירטואלי בזום או ביישום וידאו אחר.

שאלת זכאות 7 – דחיות כניסה או ויזה קודמות לארה"ב

האם אי פעם נדחתה בקשתך ויזה לארה"ב עם הדרכון הנוכחי או הקודם שלך, או שאי פעם סורבת להתקבל לארה"ב או משכת את בקשתך להתקבל לנמל כניסה לארה"ב?

שאלת הזכאות השביעית של ESTA נוגעת לדחיות ויזה קודמות. ממשלת ארה"ב רוצה להבטיח שלא סורבה כניסתך למדינה מכל סיבה שהיא. אם ידוע לך על דחיות ויזה קודמות, עליך לענות "כן" לשאלה זו. תידרש לספק מידע על פרטים מתי והיכן התרחשה ההכחשה.

שאלת זכאות 8 – שוהים יתר על המידה

האם אי פעם נשארת בארה"ב יותר מתקופת הקבלה שהוענקה לך על ידי ממשלת ארה"ב?

אם בעבר נשארת מעבר לוויזה או ESTA, תצטרך לחשוף זאת בטופס הבקשה. כל אירוע שבו נשארתם יתר על המידה ויזה לארה"ב או ESTA אפילו ביום אחד פירושו שאתם שוהים יתר על המידה. סביר להניח שבקשתך תידחה כאשר תענה "כן" לשאלה זו.

שאלת זכאות 9 – היסטוריית נסיעות

האם נסעת או היית נוכח באיראן, עיראק, לוב, צפון קוריאה, סומליה, סודאן, סוריה או תימן ב-1 במרץ 2011 או לאחר מכן?

החוק למניעת נסיעות טרור משנת 2015 הביא להוספת שאלה זו בטופס הבקשה של ESTA . אם נסעת לאיראן, עיראק, לוב, צפון קוריאה, סומליה, סודן, סוריה או תימן אז תצטרך לענות "כן" לשאלה זו. יהיה עליך גם לספק את המדינה, את התאריכים וכן את אחת משתים עשרה הסיבות לנסיעתך. הסיבות כוללות:

  • לנסיעה כתייר (חופשה)לנסיעות אישיות או לביקור משפחתי (כולל מקרי חירום).
  • למטרות מסחריות/עסקיות. לבצע תפקידים רשמיים כעובד במשרה מלאה של הממשלה של מדינה תוכנית פטור מוויזה.
  • לבצע שירות צבאי בכוחות המזוינים של מדינת תוכנית פטור מוויזה.
  • לנהל עבודה כעיתונאי.
  • לעסוק בסיוע הומניטרי מטעם ארגון הומניטרי או בינלאומי לא ממשלתי.
  • לבצע תפקידים רשמיים מטעם ארגון בינלאומי או ארגון אזורי (רב-צדדי או בין-ממשלתי).
  • לבצע תפקידים רשמיים בשם ממשלה תת-לאומית או גוף של מדינת VWP
  • ללמוד במוסד אקדמי.
  • השתתפות בחילופי דברים מקצועיים או בכנס
  • להשתתף בתוכנית חילופי תרבות.
  • אחר

בגבול הכניסה לארה"ב, ייתכן שתתבקש לספק הוכחה לסיבות שצוינו לעיל. אי חשיפת נסיעות קודמות כאלה תגרום לדחיית בקשת ה-ESTA שלך.

מסקנה

מומלץ למועמדים לא להטעות בתשובותיהם לשאלות הזכאות של ESTA בטופס הבקשה. בשל הסכמי שיתוף נתונים בין ישויות ממשלתיות בארה"ב וגורמים בינלאומיים, רשות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב (CBP) מודעת לרבות מהתשובות לשאלות הזכאות של ESTA בטופס. לכן, כנות היא המדיניות הטובה ביותר עבור מבקשי ESTA . אם אתם מקווים לבקר בארצות הברית באמצעות VWP, בקרו בדרישות ESTA לקבלת מידע נוסף.