מה משך הזמן של ESTA?

Category: הגבלות ESTA | 0
משך ESTA

המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA) מאפשרת לבעלי דרכונים של 39 המדינות השונות של תוכנית ויתור ויזה המשתתפות ביוזמה לנסוע לארצות הברית למטרות תיירות, לימודים קצרים, רפואיים, מעבר ועסקים ללא צורך תחילה להגיש בקשה לויזה. ה-ESTA מקל על אזרחי בריטניה, אוסטרליה, אירלנד, ניו זילנד ומספר מדינות אחרות באירופה, דרום אמריקה ואסיה לנסוע לארה"ב. מילוי טופס הבקשה בדרך כלל אינו לוקח יותר מ-10 עד 15 דקות וההחלטה מתקבלת כמעט באופן מיידי. כ-99% מהבקשות מאושרות. מאמר זה עוסק בנושאים הנוגעים לתנאים הקובעים את משך ה-ESTA.

לכמה זמן תקף אישור ESTA?

אישור ESTA תקף לתקופה של שנתיים, או עד שפג תוקפו של הדרכון של המבקש, המוקדם מביניהם. עם זאת, זה לא אומר שמישהו עם ESTA מאושרת יכול להישאר בארה"ב לתקופה של שנתיים. זה תקף רק לביקור אחד של 90 יום בכל פעם. לאחר מכן, יש בדרך כלל תקופת המתנה של 12 חודשים לפני שהביקור הבא יכול להתקיים. מי, לפיכך, הגיש בקשה והונפק ESTA והמשיך לבקר בארה"ב למשך 90 יום, יצטרך להמתין 12 חודשים לפני שהוא או היא יוכלו להיכנס למדינה עם ה-ESTA שלו שוב.

יש לציין בשלב זה ש-CBP (Custom and Border Protection) לא יישמה עד כה את כלל 12 החודשים בקפדנות רבה. יש גם אלטרנטיבה קלה למדי: מישהו עם ESTA מאושר ששהה 90 יום בארה"ב ומי מעוניין לבקר שוב במדינה לפני תום תקופת ההמתנה של 12 חודשים, יכול פשוט להגיש בקשה לויזה לארה"ב .

לכל נוסע הזקוק למידע על הגירה לארה"ב או על עניינים הקשורים לויזה, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין הגירה מורשה בארה"ב.

חשוב לציין שה-CBP יכול להפעיל את שיקול דעתו בעת החלטה מי מתקבל לארה"ב ומי לא. משמר הגבול יחליט אם חלף 'משך זמן סביר' בין השהות. אם משמר הגבול חושד שאדם מנסה להיכנס לארה"ב כדי לגור בה, לא תתאפשר כניסת מטייל כזה.

מתי הזמן הטוב ביותר להגיש בקשת ESTA?

מישהו שרוצה לנסוע לארה"ב צריך לתכנן אסטרטגית את העיתוי של בקשת ה-ESTA שלו כדי לוודא שהוא מפיק את המרב מביקורו במדינה ולאפשר מספיק זמן לכל עיכוב אפשרי בקבלת אישור ביקור בארה"ב

למרות שהתקופה המינימלית המוחלטת שיש לאפשר לבקשת ESTA לאישור היא 72 שעות, מומלץ לשלוח את הבקשה שלך מוקדם ככל האפשר במקרה שהיא תידחה ובמקום זאת עליך להגיש בקשה לויזה לארצות הברית .

נוסעים שמתכוונים להישאר בארה"ב יותר מ-90 יום יצטרכו להגיש בקשה לויזה לארה"ב מההתחלה, מאחר שהשהות למשך זמן זה אינן אפשריות עם ESTA.

חשוב מאוד לשים לב לדברים הבאים: נוסע שיאריך ימים ב-ESTA שלו ייאסר ככל הנראה מתוכנית ויתור ויזה. ייתכן שהוא או היא יסרב להיכנס לעמדת גבול בארה"ב בעתיד. מלבד זאת, השהייה ממושכת ב-ESTA שלך עלולה להקשות מאוד או אפילו בלתי אפשרית לקבל ויזה לארה"ב בעתיד.

האם אוכל להאריך את שהותי בארה"ב על ידי נסיעה למדינות אחרות באזור?

ביקורים במדינות אחרות באזור כמו מקסיקו, קנדה, או אפילו האיים הקריביים, מבלי לחזור תחילה לארץ מולדתם, סביר מאוד להניח שייחשבו כחלק מהשהייה של 90 יום בארה"ב על ידי שומרי הגבול של CBP. הם מודעים לכך שמטיילים משתמשים בטקטיקה הזו כדי לגרום לביקורים בני 90 הימים שלהם להימשך הרבה יותר זמן ושימוש בטקטיקות כאלה סביר להניח רק יגרום לכך שהנוסע יידחה כאשר הוא או היא ינסו להיכנס שוב לארה"ב.

אנשים שבאמת רוצים לשלב ביקור במקסיקו, קנדה או האיים הקריביים עם שהות של 90 יום בארה"ב עשויים להיות במצב הטוב ביותר אם הם תכננו את המסלול שלהם בצורה כזו שהם לא יצטרכו לחזור לארה"ב מאז זה מאוד לא סביר שהם יקבלו סבלנות אם הם יחרגו אפילו ביום אחד.

האם ניתן לחדש ESTA בארצות הברית?

לא. לא ניתן להרחיב ESTA מחוץ או בתוך גבולות ארה"ב יש להגיש את בקשת ה-ESTA לפני שמטייל מגיע לארה"ב או לאחת מהטריטוריות שלה. אם ה-ESTA או הדרכון של מישהו, לעומת זאת, יפוג בזמן שהוא או היא במדינה, הוא לא צריך להגיש בקשת ESTA חדשה לפני תום תקופת 90 הימים.