עדכוני דרישות I94 עבור ESTA

Category: דרישות ESTA | 0
דרישת ESTA להגעות I94

טופס I-94 יוצא משימוש בהדרגה

במשך 7 השנים האחרונות, מבקרים מאחת ממדינות VWP (תוכנית פטור מוויזה) שרצו להיכנס לארצות הברית במעבר גבול יבשתי היו צריכים למלא טופס I-94 נייר ולשלם את האגרה המתאימה. החל מה-2 במאי 2022, דרישה זו תבוטל ותוחלף על ידי ה-ESTA (מערכת אלקטרונית לאישור נסיעה) שחלה עד כה רק על מי שאינם אזרחים שנכנסו לארה"ב דרך האוויר או הים.

למרות שההחלטה הסופית אם מבקר רשאי להיכנס לארה"ב או לא מוטלת על CBP (מכס וביקורת גבולות), ESTA מציעה סוג של 'אישור מראש'. השינויים בעצם כרוכים בכך שמערכת זו הורחבה כעת גם למעברים יבשתיים. המטרה היא לשפר את הביטחון הלאומי באמצעות סינון נוסעים טוב יותר, להאיץ את תהליך הכניסה ולייצר מדיניות קבלה מודרנית ועקבית יותר של VWP במעברי הגבול היבשתיים. המערכת החדשה תניב גם חיסכון בעלויות ובזמן עבור נוסעי VWP וה-CBP.

מלבד הבדל משמעותי אחד, תקנות ה-ESTA לגבולות יבשתיים יהיו מעתה זהות לאלה שכבר היו עבור גבולות ימיים ואוויריים. בעוד מטיילים ממדינות VWP המגיעים דרך הים או האוויר צריכים לקבל אישור ESTA ולמסור את המידע הדרוש למובילים הימיים או האוויריים שלהם לפני שהם מורשים לעלות על הספינה או המטוס, מבקרים המגיעים בדרך היבשה (בדרך כלל ברכב פרטי) יצטרכו לקבל אישור ESTA רק מיד לפני שהם מציגים את עצמם למשמר הגבול הקנדי.

מהי תוכנית הפטור מוויזה?

תוכנית VWP או פטור מוויזה מאפשרת לאזרחים מוסמכים של 40 מדינות לבקר בארה"ב למטרות תיירות או עסקים ולהישאר במדינה ללא ויזה למשך 90 יום. מטיילים שנכנסים לארה"ב במסגרת תוכנית VWP בדרך כלל אינם יכולים לשנות את מעמדם או להאריך את ביקורם לאחר שהגיעו למדינה. מי שיישאר בארה"ב מעבר לתקופה המקסימלית יאבד את הזכות לנסוע במסגרת VWP ועלול גם לחשוף את עצמו לעונשים אחרים על פי החקיקה האמריקאית.

החשיבות של יישום מוקדם

במקרה שנוסע ממדינת VWP מגיע למעבר גבול יבשתי בארצות הברית מבלי שיש ברשותו אישור נסיעה תקף אך מעוניין להגיש בקשה לאחד, הוא או היא יורשו למשוך את בקשתם להתקבל לארה"ב. לאחר מכן האדם יצטרך לחזור לקנדה או מקסיקו ומשם להגיש בקשת ESTA . הם יצטרכו לחכות שם עד שיקבלו אישור נסיעה לפני שיחזרו לנמל הכניסה לארה"ב.

ESTA מאושר תקף בדרך כלל למשך שנתיים וניתן להשתמש בו עבור ערכים מרובים. אנשים שכבר יש להם ESTA מאושר יכולים פשוט להשתמש בו כדי לבקש כניסה לארה"ב – אין צורך שהם יגישו בקשה נוספת עם הגעתם למעבר גבול יבשתי בארצות הברית.

אם בקשת ESTA תידחה, המבקש לא יוכל עוד להגיש בקשה להתקבל לארה"ב במסגרת תוכנית הפטור מוויזה. במקום זאת, הוא או היא יצטרכו לבקר בקונסוליה של ארה"ב בחו"ל ומשם להגיש בקשה לוויזה B שאינה מהגרת לפני שתגיש בקשה להתקבל שוב לארה"ב.

שימו לב: אזרחים קנדים אינם נדרשים להגיש בקשה לוויזה לארה"ב וגם אינם צריכים להגיש בקשה ל-ESTA אם ברצונם להיכנס לארה"ב דרך הים או האוויר. פטור דומה יחול כעת במקרה של מעברי גבול יבשתיים.

תהליך הגשת הבקשה ל-ESTA

את בקשות ה-ESTA יש להגיש דרך אתר האינטרנט של ESTA . החדשות הטובות עבור אנשים שרגילים למלא טפסי I-94W הן שטופס הבקשה של ESTA מבקש בעיקר את אותו מידע שהיה עד כה חלק מטופס I-94W מנייר. CBP יאמת את המידע שהוגש על ידי המבקש בבקשת ESTA שלו מול מספר מאגרי מידע כגון רשימות מעקב ומאגרי דרכונים גנובים ואבדו. ל-CBP יש את הזכות לדחות בקשת ESTA בכל אחת מהנסיבות הבאות:

  1. המבקש מהווה סיכון ביטחוני או אכיפת חוק לארצות הברית.
  2. המבקש אינו אזרח ארה"ב והוא סיפק מידע כוזב.
  3. המבקש אינו אזרח ארה"ב והוא או היא לא סיפקו את המידע הדרוש.
  4. ישנן ראיות לכך שהמבקש אינו זכאי להיכנס לארה"ב תחת VWP.

במקרים בהם בקשת ESTA של מי שאינו אזרח ארה"ב נדחתה, הוא עדיין יוכל לבקר בקונסוליה או בשגרירות ארה"ב המתאימה כדי להגיש בקשה לוויזה לכניסה למדינה.

כדי לבדוק אם בקשת ה-ESTA שלך אושרה או לא, יהיה עליך לחזור לאתר האינטרנט של ESTA . CBP צריך לפחות שעתיים כדי לקבל החלטה על יישום ESTA אבל במקרים מסוימים, זה יכול לקחת הרבה יותר זמן. עם זאת, ברוב המקרים, המבקשים יקבלו החלטה בתוך פרק זמן של 72 שעות. כל מי שזקוק לעזרה בעיבוד בקשת ה-ESTA הממתינה שלו יכול להתקשר למוקד התמיכה של ESTA בטלפון 1-202-325-5120.

תיקוני ESTA ותקופת תוקף

כפי שהוזכר קודם לכן, לאחר אישור ESTA תקף בדרך כלל לתקופה של שנתיים וניתן להשתמש בו ליותר מכניסה אחת לארה"ב באוויר, בים וכעת גם בנמל כניסה יבשתי.

נוסעים ממדינות VWP שכבר יש להם ESTA מאושר יצטרכו להגיש בקשה לאחת חדשה בכל אחת מהנסיבות הבאות:

  1. האדם משנה את שמו
  2. תוקף הדרכון שלהם פג והם קיבלו דרכון חדש
  3. הם עוברים שינוי מגדרי
  4. הוא או היא כבר לא אזרחי המדינה המוזכרת במסמך ESTA המאושר
  5. התשובה לכל אחת מהשאלות 'כן' או 'לא' בטופס הבקשה של ESTA השתנתה.