עד כמה מאובטחים נתוני ה-ESTA שלי?

Category: פרטיות ESTA | 0
פרטיות נתוני ESTA

מה זה ESTA ולמה זה משנה?

המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA) היא פלטפורמת יישומים המנוהלת על ידי ממשלת ארצות הברית. הפלטפורמה מנהלת בדרך כלל בקשות של נוסעים המבקשים להיכנס לאדמת ארה"ב במסגרת תוכנית הפטור מוויזה או VWP.

עד כמה המידע שלי מאובטח?

המידע שלך מאובטח ב-100%. העובדה שאתר זה מנוהל על ידי ממשלת ארצות הברית של אמריקה ומשתמש בטכנולוגיה חדישה כדי למנוע גישה בלתי חוקית לנתונים שאתה מזין ומציג מבטיחה שהמידע שלך בטוח. כמו כן, אתר זה עוקב בקפדנות אחר הכללים וההנחיות כמפורט בחוק הפרטיות האמריקאי. על ידי ביצוע פעולה זו, האתר מבטיח כי הנתונים הפרטיים שלך מאובטחים.

למשך כמה זמן הנתונים מאוחסנים ביישום ESTA ?

הנתונים המאוחסנים בנתוני בקשת ESTA נשארים פעילים כל עוד אישור הנסיעה של המבקש פעיל, שהוא בדרך כלל שנתיים. עם זאת, הנתונים עלולים להפוך ללא פעילים אם תוקף דרכונו של הנוסע יפוג. המחלקה לביטחון המולדת (DHS) תאחסן נתונים אלה למשך שנה נוספת. לאחר מכן, הוא יאוחסן למשך שתים עשרה שנים נוספות כדי להקל על שחזור הנתונים מסיבות ביטחון לאומי, אכיפת חוק או חקירה. לאחר ארכיון הנתונים, מספר המשתמשים שיכולים לגשת אליו מוגבל באופן משמעותי.

נתונים אלה המאוחסנים בארכיון דומים למידע המוחזק על ידי רשות החיפוש של המכס והגנת הגבולות (CBP). זה גם עולה בקנה אחד עם משימת אבטחת הגבולות כפי שהורה הקונגרס. אם הנתונים שלך משויכים לרשומות חיפוש של רשויות אכיפת החוק, מקרים או חקירות, או פעילויות אכיפה של CBP, הם יהיו נגישים כל עוד רשויות אכיפת החוק הקשורות לנתונים פעילות. הנתונים שלך עשויים גם להישאר פעילים לתקופה ממושכת אם בקשתך ל-ESTA נדחתה.

נכון לעכשיו, המחלקה לביטחון המולדת עברה ל- I-94W ללא נייר. כתוצאה מכך, נקבע כי יישום ESTA יחליף לחלוטין את המידע שנאסף באמצעות נייר I-94W הפיזי. בתרחיש זה שבו נתוני אפליקציית ESTA משמשים לאחסון הנתונים שנאספו באמצעות נייר I-94W, זה בלתי נמנע שנתוני אפליקציית ESTA ינוהלו בהתאם ללוח הזמנים לשמירה עבור נייר I-94W, כפי שהיה ב-75 השנים האחרונות.

האם הנתונים שלי משותפים עם יישומים או משתמשים של צד שלישי?

הנתונים שנאספים ומאוחסנים בפלטפורמת היישומים של ESTA עשויים להיות מנוצלים על ידי הרכיבים המקושרים למשרד לביטחון המולדת על בסיס צורך לדעת. עם זאת, יש לאשר למחלקות לגשת לנתונים. עם ההסכמים הנוכחיים בין המחלקה לביטחון המולדת (DHS) לבין DOS (מחלקת המדינה), ניתן לשתף את הנתונים שנרכשו במהלך בקשת ESTA עם הקצינים הקונסולריים של מחלקת המדינה. עם זאת, הם צריכים לקבל גישה לנתונים רק כל עוד זה עוזר להם להגדיר אם ויזה צריכה להינתן למבקש, במיוחד לאחר דחיית בקשה לאישור נסיעה.

בנוסף, המידע המאוחסן בפלטפורמת היישום עשוי להיות משותף עם ארגונים ממשלתיים מדינתיים, פדרליים, שבטיים, מקומיים, רב-צדדיים, כמו גם סוכנויות ממשלתיות זרות המוסמכות להעמיד לדין או לחקור הפרות שונות. לדוגמה, מוסדות אלה עשויים להיות מוסמכים ליישם או לאכוף, כלל, חוק, צו, רישיון או תקנה. המחלקות יכולות לגשת למידע רק במצבים שבהם המחלקה לביטחון המולדת סבורה כי הנתונים שנאספו יועילו בכל הנוגע לאכיפת חוקים פליליים או אזרחיים.

חוץ מזה, אתה עלול להיתקל בתרחישים שבהם הנתונים משותפים כאשר המחלקה לביטחון המולדת סבורה כי השימוש במידע יסייע למודיעין או למחלקות נגד טרור לאסוף מידע הקשור לביטחון בינלאומי או לאומי, כמו גם פשע בינלאומי. עם זאת, הדבר הטוב הוא שכל השיתוף נשאר מבוסס על מערכת הרשומות של חוק הפרטיות. חוק פרטיות זה נחקק ופורסם ב-10 ביוני 2018. ובכל זאת, הוא זמין באתר המשרד לביטחון פנים.

כנוסע, לא ניתן יהיה לקבל את נתוני יישום ESTA המועברים ל-DHS על ידי הנוסעים. עם זאת, ניתן יהיה לקבל אישור סטטוס של מוביל באמצעות APIS (מערכת מידע לנוסע מראש). עם זאת, קל יותר לזהות אם ESTA נחוץ, כמו גם אם אישור אושר או לא.

עד כמה בטוחים פרטי התשלום שלי?

פרטי התשלום שלך בטוחים ב-100%. לאחר השלמת עסקת התשלום, לא נשמר מידע במערכת ESTA . אולי, אתה תוהה כיצד ממשלת ארה"ב מאבטחת את פרטיות הנתונים של ESTA, כמו גם שליטה על המשתמשים שיש להם גישה אליו. הנתונים הנמסרים לאתר ESTA על ידי המשתמשים כפופים בדרך כלל לבקרות פרטיות קפדניות דומות ולהוראות שנקבעו עבור אותן תוכניות סינון נוסעים. כל גישה לנתונים מסוג זה מוגבלת למשתמשים בעלי אג'נדה מקצועית שצריכה לדעת.