תיקון טעויות ביישום ESTA

Category: טופס בקשה ל-ESTA | 0
טעות ביישום ESTA

מאמר זה דן בכמה מהבעיות הנפוצות העומדות בפני מועמדי ESTA לאחר שהם מבחינים שטעו בטפסים שלהם.

ש: טעיתי ביישום ה-ESTA שלי. כיצד ניתן לתקן זאת?

ת: עד שתגיש את טופס הבקשה, האתר יאפשר לך לעבור על הכל ולתקן טעויות שאולי עשית. לפני הגשת בקשת ה-ESTA שלך, תוכל לבצע שינויים בכל המידע שהזנת למעט השדות הבאים:

-תאריך לידה
– ארץ אזרחות
– המדינה שבה הונפק הדרכון שלך
– מספר הדרכון שלך

אם אתה עושה טעות עם המידע הביוגרפי או הדרכון שלך, למרבה הצער תצטרך לשלוח בקשה חדשה לחלוטין. ועל כל בקשה חדשה שתוגש, תצטרך גם לשלם את האגרה הרלוונטית.

ניתן לערוך או לעדכן את כל שאר השדות. מצא ולחץ על הקישור 'בדוק סטטוס ESTA ' ולאחר מכן חפש 'בדוק סטטוס אישי'. אם טעית בעת מענה לאחת משאלות הזכאות, עליך לחפש את 'מרכז המידע של CBP', אותו ניתן למצוא בתחתית כל עמוד.

ש: כיצד אוכל לתקן טעות שעשיתי בתאריך התפוגה של הדרכון או בתאריך הנפקת הדרכון לאחר שכבר השלמתי את בקשת ה-ESTA שלי?

ת: כל עוד לא שילמת עדיין את אגרת הבקשה, תוכל לבצע שינויים בתאריך התפוגה של הדרכון ובתאריך הנפקת הדרכון. למרבה הצער, אם כבר ביצעת תשלום עבור בקשת ESTA ולאחר מכן אתה מבין שטעית בשדות תאריך תפוגת דרכון או תאריך הנפקת דרכון, יהיה עליך לשלוח בקשת ESTA חדשה. הבקשה הקודמת תבוטל ותצטרך לשלם שוב את האגרה הרלוונטית.

ש: כיצד יכול מועמד לעדכן את המידע בבקשת ה-ESTA שלו?

ת: לפני שתגיש את בקשת ה-ESTA שלך, תוכל לעדכן כל אחד משדות הנתונים. עם זאת, לאחר שהרשויות יאשרו את בקשתך, תוכל לתקן רק את השדות הבאים:
– כתובת בארצות הברית
– כתובת דוא"ל (שים לב שאם ברצונך לשנות את כתובת הדוא"ל ששלחת בתחילה, יהיה עליך לאמת את כתובת הדוא"ל המעודכנת)

ש: מה עלי לעשות אם פג תוקפו של הדרכון שלי או שפרטי הדרכון השתנו?

ת: אם אתה מגיש בקשה ולאחר מכן מונפק לך דרכון חדש, או שפרטי הדרכון שלך השתנו, תצטרך להגיש בקשה לאישור נסיעה חדש של ESTA . כמו כן, יהיה עליך לשלם שוב את האגרה הרלוונטית. עיין בשאלה הקודמת "ש: כיצד מועמד יכול לעדכן את המידע בבקשת ה-ESTA שלו?" לקבלת רשימה של שדות הטופס שניתן לשנות לאחר הגשת הבקשה.

ש: כיצד אוכל להשלים בקשת ESTA שהשלמתי חלקית בעבר?

ת: היכנסו לדף הבית של ESTA וחפשו את הקישור 'המשך יישום קיים'. לחץ על זה ואז בחר 'יישום אישי'. לאחר מכן, יהיה עליך לאחזר את הבקשה הלא גמורה על ידי הזנת תאריך התפוגה של הדרכון שלך, תאריך הנפקת הדרכון ומדינת האזרחות או מספר הבקשה, תאריך הלידה ומספר הדרכון. לאחר שתוכל לראות את נתוני היישום שהושלמו חלקית על המסך, תוכל להמשיך להשלים אותם.

ש: יש לי ESTA מאושר. באילו נסיבות אצטרך להגיש בקשה שוב?

ת: ייתכן שיהיה עליך להגיש בקשה ל-ESTA חדש אם אחד מהתנאים הבאים מתקיים:
– שינית את שמך
– הונפק לך דרכון חדש
– מאז שהונפקה ה-ESTA המקורית, הפכת לאזרח של מדינה אחרת
– שינית את מינך מזכר לנקבה או מנקבה לזכר
– המצב לגבי כל אחת מתשובותיך הקודמות לשאלות בטופס בקשת ESTA שביקשתם תשובה 'כן' או 'לא' השתנה מאז.

אישור נסיעה של ESTA יהיה תקף בדרך כלל לתקופה של שנתיים, או עד שתוקף הדרכון שלכם יפוג, המוקדם מביניהם. כאשר בקשת ה-ESTA שלך תאושר, יסופק גם תאריך התוקף. ברגע שתוקף הדרכון או אישור ה-ESTA המאושר שלך יפוג, יהיה עליך להגיש בקשה חדשה ל-ESTA . לידיעתך, תידרש לשלם את האגרה הרלוונטית בכל פעם שתגיש בקשה חדשה ל-ESTA .

סיכום

אם הזנת בטעות מידע שגוי בשאלה הראשונה של הטופס, המתן 24 שעות והגש בקשה חדשה. אם הטעות היא באחת השאלות בין 2 ל -9, תצטרך להתקשר למכס ולמשמר הגבול של ארה"ב או לשלוח דוא"ל לצוות התמיכה הטכנית של ESTA כדי ליידע אותם.