האם עלי למלא טופס מכס כדי להיכנס לארה"ב?

Category: תיירות ESTA | 0
מכס בנמל התעופה של ארה"ב

כל מי שנכנס לארצות הברית צריך לעבור דרך מחסום CBP (מכס והגנת גבולות). בין היתר, הדבר יכלול מילוי טופס הצהרה מותאם אישית 6059ב'. טופס זה יופץ לנוסעים נכנסים על ידי דיילת במטוס, באונייה או באוטובוס איתם אתם נכנסים לארץ. אחרת, אתה יכול פשוט להרים אחד עם ההגעה ולמלא אותו.

לאחר שתמלא את הטופס ותמסור אותו לקצין קב"ס, הוא או היא יעברו על הפרטים ויחתימו אותו. אתה יכול גם להתבקש להציג את המטען שלך כדי שניתן יהיה לבדוק אותו מול מה שהזנת בטופס. רק אז תורשה להכניס את הפריטים האלה לארצות הברית.

מדוע עלי למלא טופס מכס בארה"ב?

זוהי דרך ליידע את ממשלת ארצות הברית על מה שאתה מביא למדינה. כדי למנוע בעיות מיותרות, האם זה חיוני שהמידע שאתה נותן נכון? אתה לא צריך להזניח שום דבר שאתה מביא לארצות הברית, גם אם זה תפוח שקנית מדיילה.

למרות שזה עשוי להיות כמו גירוי כאשר אתה ממהר, טופס המכס משרת גם מטרה חשובה נוספת: גביית מכס מאנשים שמביאים מוצרים עם ערך שהוא יותר מהקצבה האישית שלהם (בדרך כלל 800 $. היא גם תתריע בפני גורמים רשמיים כאשר מישהו מנסה להכניס פריטים אסורים, למשל, מוצרים העשויים מעץ זר ומזונות זרים שעלולים להיות נגועים בחיידקים מזיקים, או פריטים מסוכנים כמו סכינים או כלי נשק.

מי פטור ממילוי טופס מכס?

האנשים היחידים שאינם צריכים למלא טופס זה הם אזרחי ארצות הברית, אלה המשתמשים ב- APC (תהליך ביקורת דרכונים אוטומטי), מחזיקי גרין קארד, ואנשים שיש להם ויזת ESTA או D.

מה צריך להיות מוצהר על טופס המכס?

יש להצהיר על כל פריטי המזון – גם אם קניתם אותם במטוס או בשדה התעופה. זה כולל ירקות, פירות, זרעים, צמחים ואפילו חרקים שאתם מתכננים לאכול.

על פי הכללים, זה ממש כולל כל פריט מזון, גם אם קנית תפוח במטוס, בספינה או באוטובוס. הסיבה לכך היא שאם מכניסים מזיק לארצות הברית, הוא עלול לגרום לנזק גדול ואף לאובדן חיים.

ייתכן שתורשה לשמור מזון ארוז מראש או חטיפים, אך סביר להניח שירקות ופירות יוחרמו. אל תיקחו כאן סיכונים: על פי דיווח ב-CNN, אישה נקנסה לפני כמה שנים ב-500 דולר על ידי סוכן CBP משום שלא הצהירה על תפוח שהביאה לארה"ב. ובכל זאת, המצב יכול להחמיר: הקנס המקסימלי על אי הצהרה על מוצרי מזון הוא 10,000 דולר.

כמו כן, שימו לב כי יש להצהיר על כל הפריטים שקניתם בחו"ל, בין אם הם יישארו בארה"ב ובין אם תיקחו אותם חזרה למדינתכם.

למרות שהפטור ממכס שהוזכר לעיל חל על כל הנוסעים, בכל זאת עליכם להצהיר על כל מה שרכשתם בחו"ל, כולל יצירות אמנות, כלי כתיבה, בגדים ומתנות.

טופס המכס מבקש ממך לרשום את כל מה שקנית בחו"ל ולתת את הערך הכספי שלהם. לכן זה רעיון נהדר להביא קבלות, במיוחד עבור מוצרים יקרים יותר. בהיעדר זה, תצטרך לספק ערך משוער ולקוות שהפקיד מסכים איתך.

יש להצהיר גם על פריטים שרכשת בחנות דיוטי פרי

העובדה שמיהרתם לקנות מתנה יפה למשפחתכם בארה"ב בחנות הדיוטי פרי של שדה התעופה לפני שהטיסה המריאה לא אומרת שאתם לא חייבים להצהיר עליה בטופס המכס או שלא תידרשו לשלם עליה מכס, גם אם הם פטורים ממס ודיוטי פרי במדינה שבה קניתם אותם. על פי אתר CBP, תצטרך לשלם אגרה אם הערך הכולל של כל מה שרכשת בחנות הדיוטי פרי הוא יותר מהפטור האישי שלך.

ייתכן שיהיה עליך לדון בפריטים שאתה מביא לארה"ב עם קצין מכס

בכל פעם שאתה מביא פריטים כגון מזון לארצות הברית מחו"ל, ייתכן שיהיה עליך לעבור הליך נוסף אחד או יותר לפני שתורשה להיכנס לארץ. פקידי המכס יכולים, למשל, לשאול אותך מספר שאלות המשך.

אם אתה רוצה להביא סחורה מסחרית בשווי גבוה יותר מהפטור שאתה זכאי לו למדינה, סביר להניח שתתבקש לגשת לקופה כדי למלא הצהרה ולשלם את החובות הדרושים. עם זאת, סביר להניח שפריטים אסורים, כולל ירקות, פירות וזרעים יוחרמו.

למרות שהליכים נוספים אלה יכולים לגזול לא מעט מזמנכם, זה בדרך כלל לא אומר שתישמרו בשדה התעופה במשך מספר שעות – אלא אם כן אתם מביאים מוצרים מסחריים או פריטים יקרים.

פקיד המכס ככלל לא יהיה קטנוני. אם המגבלה האישית שלך היא, למשל, $500 ואתה מצהיר על סחורה בשווי $520, רוב הסיכויים שהוא או היא פשוט יאפשרו לך להמשיך ללא עיכובים נוספים. אתה צריך, עם זאת, תמיד להיות מוכן לעשות את מה שצריך לעשות ולשלם את העמלות הרלוונטיות.

שקר יכול להוביל לעונשים עצומים

למרות שתצטרכו לשלם אגרה (קטנה יחסית) על פריטים שהצהרתם עליהם אם ערכם הכולל גבוה מהפטור שאתם זכאים לו, כל העסק יכול להיות הרבה יותר יקר אם תיתפס לא מצהיר על כל מה שאתה חייב. מלבד האפשרות כי הפריטים יוחרמו, אתה יכול גם לשלם קנס משמעותי.

אפילו גרוע מזה, אם אתה חבר בתוכנית נוסעים מהימנה כמו כניסה גלובלית, שקר אחד יכול לסכן את החברות שלך. זוהי דרישה של תוכניות אלה כי הנוסע הוא 100% אמיתי ומדויק בעת ביצוע הצהרות המכס. אפילו ההפרה הקטנה ביותר עלולה לגרום לביטול החברות שלך.

אם משהו שלא הצהרתם עליו בטופס המכס מוחרם, יש לכם את הזכות החוקית לנסות לקבל אותו בחזרה על ידי פנייה לבית המשפט. האפשרות הטובה ביותר שלך היא להיות כנה כאשר אתה ממלא הצהרת מכס. פקידי המכס פשוטו כמשמעו 'ראו הכל בעבר' כך שלא ילכו שולל בקלות.

אם אתה נשאל על ידי פקיד מכס אם רכשת את התכשיט היקר בחו"ל, ואתה עונה באופן כוזב 'לא', אתה עלול לא רק לאבד את התכשיט, אלא גם הפכת את עצמך לאשם בפשע על ידי מתן הצהרה כוזבת. בעוד שקצינים עשויים להבין אם מישהו מבולבל לגבי חובותיו בכל הנוגע להצהרות מכס, הם יהיו הרבה פחות סלחניים לשקר גלוי.

טיפים למילוי נכון של טופס המכס האמריקאי

מילוי הטופס הוא לא באמת מסובך מאוד, בתנאי שאתה קודם לוודא שאתה מבין איך למלא נכון כל סעיף. בזהירות להגיע לכל דרישה ולבדוק שוב לפני כתיבת משהו.

אל תשכח כי טופס זה יש גם צד קדמי וגם צד אחורי וכי שניהם חייבים להשלים. אם יש לך ספקות לגבי משהו, קל למצוא מדגם של הטופס וכיצד למלא אותו באינטרנט.

פקיד ה- CBP יראיין אותך, ואז הוא או היא יבדקו את כל מה שהזנת בטופס. לאחר מכן, הוא יוחתם עם תאריך ההגעה שלכם. אם הם משרבטים משהו על הטופס, אל תיבהלו – זה נוהג סטנדרטי.