מהו המכס והגנת הגבולות של ארה"ב (CBP)?

Category: שירותי CBP | 0
מהי CBP?

המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (באנגלית: United States Customs and Border Protection או CBP) היא סוכנות אכיפת החוק הפדרלית האחראית על רגולציה והקלה על הסחר הבינלאומי, גביית מסי יבוא ואכיפת חוקי ההגירה של ארצות הברית.

כמה מימון מקבלת CBP מממשלת ארה"ב?

המכס והגנת הגבולות של ארה"ב ממומנים בעיקר באמצעות הקצבות של הקונגרס. בשנת הכספים 2023 הוקצה לסוכנות תקציב של יותר מ-17 מיליארד דולר לפי המשרד לביטחון המולדת.

כמה אנשים מעסיקה CBP?

CBP היא סוכנות אכיפת החוק הגדולה ביותר בארצות הברית, עם מעל 60,000 עובדים. CBP הוא מרכיב של המחלקה לביטחון המולדת (DHS) והוא יורשו של שירות ההגירה וההתאזרחות (INS), שהיה חלק ממשרד המשפטים.

מהי ההיסטוריה של CBP?

שורשי המכס והגנת הגבולות של ארה"ב נעוצים בימיה הראשונים של הרפובליקה. הקונגרס הקים את הסוכנות לראשונה בשנת 1789, ומאז היא עברה מספר שינויי שם וארגון מחדש. במתכונתה הנוכחית, הסוכנות הוקמה בשנת 2003 כחלק מחוק ביטחון המולדת.

מהם תחומי האחריות של CBP?

רשות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב אחראית לשמירה על גבולותיה ונמלי הכניסה של אמריקה. זה כולל בדיקת נוסעים נכנסים ומטענים, ולפעול למניעת הברחות בלתי חוקיות של אנשים וסחורות אסורות למדינה

CBP אחראית לאכיפת חוקי ארה"ב בנוגע ליבוא וייצוא של סחורות, גביית מסי יבוא ואכיפת חוקי ההגירה של ארה"ב. הסוכנות גם מספקת תמיכה וסיוע לרשויות אכיפת חוק אחרות בחקירת פשעים חוצי גבולות.

מהן חלק מהביקורות האחרונות על CBP?

בשנים האחרונות ספגה CBP ביקורת על השימוש שלה בכוח, ובמיוחד על השימוש שלה בכוח קטלני. כן נמתחה ביקורת על CBP בשל יחסה לעצירים, ובמיוחד לאלה המוחזקים במשמורת CBP לפרקי זמן ממושכים.

אילו סמכויות יש ל- CBP עם ESTA?

ל-CBP יש את הסמכות לאשר או לדחות בקשות ESTA . הם רשאים גם לבטל או לבטל ESTA מאושר בכל עת.

כיצד CBP מנהלת ESTA?

CBP מנהלת את ESTA באמצעות אתר CBP. ESTA היא אפליקציה מקוונת חינמית המאפשרת למבקרים זכאים להגיש בקשה לאישור נסיעה כדי להיכנס לארצות הברית.

ESTA היא מערכת אוטומטית הקובעת את זכאותם של מבקרים לנסוע לארצות הברית במסגרת תוכנית הפטור מוויזה. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ולוקח רק כמה דקות כדי להשלים. השלבים מסוכמים להלן:

  • הגש בקשה מקוונת ושלם את אגרת הבקשה של ESTA.
  • CBP יבדוק את בקשתך ויקבע אם אתה זכאי לנסוע לארה"ב.
  • אם תאושר, הדרכון האלקטרוני שלכם יונפק עם מספר אישור ESTA .
  • אם בקשתך נדחית, יהיה עליך להגיש בקשה לוויזה בשגרירות או קונסוליה של ארה"ב.

עליך להיות בעל דרכון תקף ואישור ESTA לפני שתוכל לעלות על הטיסה שלך לארה"ב

מה זה ESTA?

ESTA היא מערכת אוטומטית הקובעת את זכאותם של מבקרים לנסוע לארצות הברית במסגרת תוכנית הפטור מוויזה. ESTA נדרשת עבור כל הנסיעות ללא ויזה לארה"ב. המטרה העיקרית של ESTA היא לחזק את הביטחון ולמנוע התקפות טרור על אדמת ארה"ב. ESTA מייעלת משמעותית את תהליך הכניסה של הנוסעים הזכאים.

כדי להגיש בקשה ל- ESTA, על המועמדים להיות בעלי דרכון תקף וכרטיס אשראי או חיוב כדי לשלם עבור דמי הבקשה. בקשות ESTA מטופלות בדרך כלל תוך 72 שעות, והאישור תקף לשנתיים או עד שתוקף דרכונו של המבקש יפוג, המוקדם מביניהם. מועמדים שאושרו יקבלו הודעת דוא"ל עם מספר אישור ESTA שלהם. חשוב לציין כי ESTA אינה מבטיחה כניסה לארצות הברית. כל הנוסעים עדיין יהיו כפופים לתשאול בנמל הכניסה.

כיצד אוכל להגיש בקשה ל- ESTA?

תהליך הגשת הבקשה ל-ESTA הוא פשוט ולוקח רק כמה דקות להשלים. כדי להגיש בקשה, יהיה עליך לספק מידע אישי בסיסי, כגון שמך, כתובתך ותאריך הלידה שלך. יהיה עליך גם להיות בעל דרכון תקף. לאחר שאספת את כל המידע הנדרש, תוכל להתחיל למלא את הבקשה המקוונת. ניתן להשלים את התהליך כולו תוך דקות ספורות, ותקבל החלטה אם בקשתך אושרה או לא. אם אתם נוסעים לארצות הברית לצורך עסקים או תיירות, נדרש אישור ESTA על מנת להיכנס לארה"ב ביבשה, בים או באוויר.

כיצד CBP מעבד את בקשת ה-ESTA שלי?

רשות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב (CBP) אחראית לקבוע אם אזרח זר זכאי להיכנס לארצות הברית. כאשר אתה מגיש בקשה ל- ESTA, ה- CBP יבדוק את בקשתך ואת התיעוד התומך כדי לקבוע אם אתה עומד בדרישות הקבלה. אם ה- CBP קובע שאינך זכאי לנסוע לארה"ב, בקשת ה- ESTA שלך תידחה. עם זאת, ייתכן שאתה זכאי להגיש בקשה לוויזה.