יישום נייד CBP One™

Category: שירותי CBP | 0
תב"ע אחת™

היישום הנייד CBP One™ הושק ב-28 באוקטובר 2020. CBP (המכס והגנת הגבולות של ארה"ב) הפך את גרסאות Android ו- iOS לזמינות בו זמנית בחנויות Google Play ו- Apple App. בהמשך, נספק פרטים מלאים על מהי אפליקציית CBP One וכיצד היא יכולה לעזור לקוראים לגשת בקלות לשירותי CPB.

מהו CBP One™?

CBP One™ היא אפליקציה לנייד שמטרתה לשמש שער חד פעמי למספר שירותי CBP. האפליקציה מנחה את המשתמש לשירות המתאים על ידי שאילת מספר שאלות רלוונטיות על מנת לקבוע את צרכיו.

האפליקציה מהווה חלק מהמאמצים המתמשכים של CBP לשפר את הסחר והנסיעות הלגיטימיים ובו בזמן לשפר את הביטחון של גבולות ארצות הברית. ככזה, הוא מציע שקיפות משופרת ונגישות לכמה מהשירותים הפופולריים ביותר של CPS.

מי ייהנה מאפליקציית CBP One™?

כרגע CBP One™ זמין עבור משתמשים שרוצים לבצע כל אחת מהפעולות הבאות:

  • לקבוע תור לבדיקת מוצרים חקלאיים וביולוגיים שהגיעו לארצות הברית
  • נוסעים זרים שרוצים להגיש בקשה ולבדוק את רשומות ההגעה והעזיבה שלהם ב- I-94
  • ארגונים בינלאומיים שרוצים לבדוק את מעמדו של אדם או אנשים בתוכניות CBP.

שירותים נוספים יתווספו לאפליקציה בעתיד. צפוי כי מפעילי כלי שיט מסחריים, נהגי משאיות מסחריות, טייסי מטוסים ימיים, מפעילי אוטובוסים ומפעילי מטוסים יוכלו בסופו של דבר להשתמש ביישום CBP One™.

קוראים המעוניינים בהערכת השפעה על הפרטיות של CBP One™ יכולים למצוא אותה כאן:
www.dhs.gov/publication/dhscbppia-068-cbp-one-mobile-application.

סקירה כללית של התכונות החשובות ביותר המוצעות על ידי יישום CPB One

CPP One התחיל בכך שהציע שתי תכונות עיקריות. הראשון הוא בקשה לפגישת בדיקה עבור מובילים / מתווכים / משלחים והשני הוא הכניסה I-94 עבור נוסעים זרים.

התכונה 'בקשה לפגישת בדיקה' מקלה על מובילים/מתווכים/משלחים לארגן בדיקה עבור מטענים מתכלים, כגון מוצרים חקלאיים הנכנסים לארצות הברית. כל בקשה תוקצה למומחה חקלאי ספציפי של התב"ע שתפקידו להקצות זמן בדיקה. תכונת הצ'אט האינטראקטיבי מאפשרת למומחה זה לשמור על קשר עם המבקש במקרה שיידרש מידע נוסף בשלב מאוחר יותר. העדכון האחרון של אפליקציית CBP One™ מאפשר למטיילים לתזמן בדיקה של מוצרים חקלאיים וביולוגיים כאשר אלה מגיעים לארצות הברית.

תכונת הכניסה ל- I-94 מאפשרת לנוסעים להגיש בקשה ל- I-94 זמני לפני שהם מגיעים למעבר גבול יבשתי של ארצות הברית. מי שישלח בקשה כזו לפני הגעתו ייהנה מזמני טיפול קצרים יותר ומכניסה מזורזת.

האפליקציה גם מאפשרת למטיילים לקבל בקלות גישה להגשת I-94 הנוכחית שלהם כדי לבדוק מידע חשוב כמו כמה זמן הם יורשו להישאר בארצות הברית ולהשתמש בזה כהוכחה לסטטוס המבקר ברגע שהם הגיעו למדינה.

תכונת הארגון הבינלאומי של אפליקציית CBP One מוגבלת לארגונים שנרשמו על ידי מחלקת המדינה של ארה"ב כמשתמשים מורשים של CBP One™™ כדי לאשר את מצבם של אנשים שנמצאים כעת ב-MPP (פרוטוקולים להגנה על מהגרים). MPP היא תוכנית המנוהלת על ידי ממשלת ארה"ב המאפשרת לזרים שאין להם את המסמכים הדרושים כדי להיכנס או לבקש כניסה לארה"ב ממקסיקו להישלח חזרה לאותה מדינה, שם הם צריכים לחכות לסיום הליכי ההגירה שלהם לארה"ב. ארה"ב השעתה את כל הנרשמים החדשים לתוכנית זו בינואר 2021. חודש לאחר מכן, נרשמים של MPP עם תיקים פתוחים החלו להיות מטופלים בנמלי הכניסה לארצות הברית בזמן שהמתינו לשימוע שלהם במדינה. כדי להבטיח הצלחה תפעולית ובטיחות, ממשלת ארה"ב שילבה כוחות עם ארגונים גלובליים שונים המסייעים כעת באימות ההרשמה ל- MPP באמצעות האפליקציה החדשה CBP One לנייד לפני שאנשים אלה מגיעים לנמל הכניסה האמריקאי.

עד להשקת האפליקציה החדשה CBP One™, סירות תענוגות קטנות יכלו לדווח על הגעתן באמצעות אפליקציית CBP ROAM. עם זאת, מאז תחילת 2022, הדיווח על כניסות לסירות אלה הועבר לאפליקציית CBP One™. לכן, אפליקציית ROAM לא תהיה עוד בשימוש.

כיצד להתחיל עם היישום הנייד CBP One™

בשלב זה, חשוב להזכיר כי על מנת להשתמש באפליקציית CBP One™, האדם יזדקק לחשבון login.gov (בחינם). אם עדיין אין לך חשבון login.gov, בחר באפשרות 'צור חשבון' והמשך על ידי ביצוע ההוראות.

ברגע שיש לך חשבון, פתח את אפליקציית CBP One™ והקש על 'היכנס באמצעות Login.gov'.

לאחר כניסה מוצלחת, תועבר חזרה לאפליקציה שבה תוכל לגשת לשירותי CBP השונים בהתאם לצרכים הספציפיים שלך.

אם יש לך הערות או שאלות, אנא הפנה אותן אל CBPOne@cbp.dhs.gov. פקיד יטפל במקרה שלך בהקדם האפשרי.

היכן זמין CBP One™?

בנושאים הקשורים ל- I-94, CBP One™ זמין בכל מקום בארצות הברית. עם זאת, התכונה הקשורה לקביעת תורים עבור מטענים מתכלים מוצעת רק ב- POE (נמלי כניסה) משתתפים. לקבלת מידע נוסף, עיין ב-POE שלך.

שימושים אחרים עבור אפליקציית CBP One™

בעוד שבאופן רשמי השימושים הנ"ל הם היחידים עבור האפליקציה, כמה מסמכים רשמיים מזכירים פונקציות שונות אחרות.

דוגמה לכך היא PIA (Privacy Impact Assessment) בנושא CBP One™ שהוכן על ידי המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית (DHS). זה מגלה כי ארגונים בינלאומיים יכולים גם להשתמש באפליקציה אם הם רוצים להזין נתונים עבור אנשים שמנסים לקבל ויתור על הדרה בהתבסס על כותרת 42 של חקיקת הבריאות בארה"ב (במונחים של 1.2 מיליון אנשים נשלחו בחזרה לארץ מוצאם כדי להגן על ארה"ב מפני COVID-19).

תוכניות עתידיות לתב"ע אחת™

CBP תתחיל בקרוב גם לבחון תכונה חדשה המאפשרת לחברות אוטובוסים יבשתיות קטנות יותר להעלות מסמכים של נוסעים ומידע ביוגרפי לפני ההגעה. כרגע זה זמין רק עבור קווי שייט, חברות תעופה מסחריות, וכמה חברות אוטובוסים גדולות.

לקראת סוף 2022, CBP מתכוונת לשלב את כל התכונות שהוצעו בעבר על ידי אפליקציית CBP ROAM לתוך CBP One™ כדי לאפשר לנוסעי סירות תענוגות לדווח על כניסתם לארצות הברית באמצעות האחרונה.

כמו כן, שוקלים ב-CBP לאפשר להולכי רגל להעלות מרצונם מידע מתקדם לפני הגעתם למעברי הגבול היבשתיים כדי להאיץ את נסיעתם. התוכנית היא לאפשר לזרים שברשותם I-94 אלקטרוני שהונפק עם הגעתם וכעת רוצים לספק הוכחה לעזיבת ארה"ב לעשות זאת באמצעות אפליקציית CBP One™ אם הם רוצים לקבל הוכחה שהם עמדו בתקופת השהייה המורשית שלהם במדינה.

קישורים

CBP One™ עבור אנדרואיד

CBP אחד™ עבור אפל