כיצד אוכל להיכנס לארה"ב כאיש עסקים?

Category: דרישות ESTA | 0
ESTA או ויזה כאיש עסקים?

אם אתה איש עסקים שרוצה לנסוע לארצות הברית למטרה מסוימת לזמן מוגבל ישנן מספר אפשרויות, בהתאם לנסיבות.

הגש בקשה ל-ESTA

אזרחי מדינות זכאיות יכולים להיכנס לארה"ב לביקורים קצרים למטרות עסקיות זמניות ללא ויזה באמצעות תוכנית הפטור מוויזה. אנשים ברי מזל אלה פשוט צריכים להגיש בקשה מקוונת למה שמכונה ESTA. תהליך האישור של ESTA הוא לעתים קרובות רק כמה דקות ולעתים רחוקות יותר משלושה ימים.

דוגמאות למטרות עסקיות זמניות לגיטימיות כוללות:

– השתתפות בייעוץ עסקי או בפגישות עסקיות
– השתתפות בכנס עסקי או כנס
– ביקור בארה"ב לצורך משא ומתן על חוזה עסקי

אפשרות שנייה: ויזת עסקים ב-1

כדי להיות זכאי לוויזת עסקים B-1, יהיה עליך להציג הוכחה כי מטרת המסע שלך היא לבקר בארה"ב לעסקים בעלי אופי לגיטימי וכי אתה מתכוון להישאר לתקופה מסוימת של זמן. עליך גם לספק הוכחה של מספיק כסף כדי לכסות את עלות הנסיעה שלך במהלך הזמן שתבלה בארצות הברית.

כמה זמן יכול בעל אשרת ב-1 להישאר בארה"ב?

בעל ויזת ב-1 יכול להישאר בארה"ב לזמן מוגבל, בדרך כלל בין חודש לשישה חודשים. משך הזמן הכולל המרבי המותר בסטטוס B-1 בביקור יחיד הוא בדרך כלל שנה אחת. משך השהייה הספציפי ייקבע על ידי רשות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב (CBP) בעת ההגעה.

חשוב מאוד לציין בשלב זה כי בעלי אשרת ב-1 אינם מורשים לעסוק בתעסוקה ועליהם להיות מסוגלים לכלכל את עצמם במהלך שהותם בארה"ב. אתה יכול, למשל, לא לנהל עסק עם ויזה זו בזמן שאתה בארה"ב ולחיות על ההכנסות של אותו עסק. אם זו כוונתך, המשך לסעיף הרלוונטי להלן.

פתיחת עסק בארצות הברית עם ויזת E-1 או E-2

אם אתם מתכננים להקים עסק בארצות הברית ולאחר מכן להתפרנס תוך כדי עבודה עבור העסק הזה, ישנן מספר אפשרויות ויזה זמינות. אפשרות אחת היא ויזת E-2, הפתוחה לאזרחי מדינות מסוימות שיש להן אמנת ידידות, מסחר או ניווט עם ארצות הברית.

נכון למידע העדכני ביותר, ישנן מעל 60 מדינות שיש להן אמנות E-1 ו- E-2 עם ארצות הברית, המאפשרות למשקיעים ילידי חוץ להקים עסקים בארה"ב או לעבוד בארה"ב עבור חברות מסוימות בבעלות זרה. רשימת מדינות אמנת E-2 כוללת מדינות מאזורים שונים כגון אירופה, אסיה ואמריקה.

כמה מהמדינות שיש להן אמנות E-1 ו- E-2 עם ארצות הברית כוללות:

  • אלבניה
  • ארגנטינה
  • קולומביה
  • קוסטה ריקה
  • אקוודור
  • מצרים
  • אסטוניה
  • גרמניה
  • הונדורס
  • אירלנד
  • איטליה
  • ג'מייקה
  • יפן
  • קוריאה
  • מקסיקו
  • נורווגיה
  • פקיסטן
  • ספרד
  • בריטניה
  • יוגוסלביה

את הרשימה המלאה של מדינות אמנת E-2 ניתן לקבל באתר האינטרנט הבא של ממשלת ארה"ב

עם זאת, על הקוראים להיות מודעים לכך שרשימת מדינות אמנת E-2 כפופה לשינוי ללא הודעה מוקדמת. לכן, מומלץ מאוד לאמת את הרשימה הנוכחית של מדינות אמנה עם מחלקת המדינה של ארה"ב או לדבר עם מומחה הגירה מוסמך כאשר שוקלים בקשה לוויזה E-2.

כדי להיות זכאי לוויזה E-2, עליך להיות מסוגל להוכיח שיש לך חלק שליטה (50% או יותר) של העסק, ואתה חייב להיות מתכנן להיכנס לארה"ב אך ורק למטרות פיתוח וניהול העסק.

כדי להגיש בקשה לוויזה E-2, תחילה עליך להוכיח כי העסק עומד בדרישות החוק. ייתכן שתידרש גם לספק ראיות לכך ששהותך בארה"ב תהיה זמנית.

מה חייבת לכלול בקשת אשרת E-2?

  1. טופסי DOS DS-156, DS-156E ו-DS-157 (האחרון מיועד לכל מועמד גבר מעל גיל 16 אך מתחת לגיל 45)
  2. עותק של הדרכון התקף הנוכחי שלך. תאריך התפוגה שלו צריך להיות לפחות 6 חודשים לאחר סיום הביקור המיועד שלך בארצות הברית וצריך להיות דף ריק אחד או יותר
  3. הוכחה לכך שהעסק הוא חברה פועלת בפועל (דרכים מקובלות להוכיח זאת יכולות, למשל, לכלול קטלוגים, דוחות שנתיים, כתבות חדשותיות או מסמכי מכירות)

ויזת E-2 מונפקת בתחילה לתקופה של חמש שנים, וניתן לקבל הארכות מעמד E-2 לתקופה של עד שנתיים בכל פעם משירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS).

מכיוון שאין הגבלה על מספר ההארכות שניתן לקבל, אתה יכול (לפחות תיאורטית) להישאר בארה"ב ללא הגבלת זמן. בעל או אישה וילדים מתחת לגיל 21 המעוניינים ללוות או להצטרף אליכם באותה מדינה למשך שהותכם יכולים גם להגיש בקשה לוויזת משקיע באמנת E-2.

הליך הגשת בקשה לוויזה E-2 כולל מספר שלבים, כולל הקמת חברת E-2 שלך, העברת כספי השקעה לחשבון הבנק של חברת E-2, ולבסוף הגשת בקשת אשרת E-2.

איך מחדשים ויזת E-2?

כדי לחדש או להאריך אשרת E-2, עליך להוכיח שאתה ממשיך לעמוד בכל דרישות אשרת E-2. תהליך החידוש כרוך בהגשת המסמכים הדרושים כדי להוכיח שאתה נמצא בסטטוס E-2 תקף.

יש להגיש את בקשת החידוש באופן אלקטרוני, ועל המבקש לספק מכתב נלווה המתייחס לכל הדרישות לזכאות לוויזה E-2. מלבד זאת, על המבקש להגיש גם טפסים כגון גיליון אישור DS-160, DS-156E והחזרי מס פדרליים בארה"ב עבור העסק עבור כל שנה מאז שהונפקה אשרת E-2 לאחרונה.

אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין הגירה או איש מקצוע מוסמך אחר כדי להבטיח שאתה עוקב אחר התקנות וההנחיות העדכניות ביותר כאשר מבקשים להקים עסק בארצות הברית.

ברגע שיש לי ויזת E-2 האם אוכל לעזוב את ארה"ב ולחזור בתדירות שאני רוצה?

אשרת E-2 אינה מטילה מגבלות נסיעה כלשהן, ומחזיקי ויזה רשאים לנסוע פעמים רבות ככל שיידרש לפני פקיעת מעמד E-2 שלהם. בנוסף, אין הגבלה על הזמן שבעל אשרת E-2 יכול לבלות בחו"ל. מחזיקי אשרת E-2 מתקבלים בדרך כלל לתקופה מקסימלית של שנתיים עם כל כניסה לארצות הברית, והם יכולים לקבל הארכות עד שנתיים בכל פעם משירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS).

מועמדים פוטנציאליים צריכים גם לשים לב כי בעוד שאין מגבלות נסיעה על אשרת E-2 עצמה, הזמן שתורשה להישאר בארצות הברית ייקבע על ידי קצין המכס והגנת הגבולות של ארה"ב עם כל כניסה למדינה. בנוסף, בעל ויזת E-2 חייב להיות בעל כוונה ברורה לעזוב את ארצות הברית כאשר מעמדו יפוג או יסתיים.

האם אוכל לבקר במדינות אחרות עם ויזת B1/B2 לארה"ב?

בהקשר זה, יש לנו חדשות טובות. עם ויזת B1/B2 לארה"ב תוכלו גם לבקר במספר מדינות המציעות פטור מוויזה לאנשים המחזיקים בוויזה תקפה לארה"ב. רשימת המדינות מתרחבת על בסיס קבוע. מדינות מסוימות יעניקו לך כניסה אם נסעת לארה"ב לפחות פעם אחת, בעוד שאחרות יקבלו את פניך עם ויזה תקפה לארה"ב, בין אם נסעת אי פעם לארה"ב ובין אם לא.

חלק מהמדינות בהן תוכלו לבקר עם ויזת B1/B2 כוללות:

האיים הקריביים

אנטיגואה וברבודה, ארובה, איי בהאמה, אנגווילה, בונייר, קורסאו, הרפובליקה הדומיניקנית וסנט מרטין.

מרכז אמריקה

קוסטה ריקה, אל סלבדור, גואטמלה, הונדורס וניקרגואה.

דרום אמריקה

קולומביה, אקוודור ופרו.

אסיה

גאורגיה, מלזיה והפיליפינים.

אירופה

בוסניה והרצגובינה, סרביה ומונטנגרו.

חשוב לציין כי כללי הוויזה יכולים להשתנות ללא הודעה מוקדמת, לכן תמיד כדאי לבדוק עם משרד הוויזה של המדינה לפני שאתם מתכננים את הטיול שלכם.

אפשרויות ויזה אחרות למי שרוצה לנהל עסק בארה"ב

אפשרות נוספת היא ויזת EB-5, שהיא ויזת הגירה למשקיעים ויזמים. כדי להיות זכאי לוויזה EB-5, עליך להשקיע מינימום של מיליון דולר (או 500,000 $ במקרים מסוימים) וליצור לפחות 10 משרות במשרה מלאה עבור עובדים בארה"ב.

ויזת L1 היא אפשרות נוספת עבור יזמים המעוניינים להקים עסק בארה"ב. אשרה זו מאפשרת לחברה הזרה להעביר מנהל או מנהל לארה"ב לעבוד במשרד חדש.

חשוב לציין כי לכל ויזה יש קריטריוני זכאות ספציפיים הקשורים לסכום שהושקע, יצירת מקומות עבודה ודרישות אחרות. לכן אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין הגירה או איש מקצוע מוסמך אחר כדי להבטיח שאתה עוקב אחר התקנות וההנחיות העדכניות ביותר כאשר מבקשים להקים עסק בארצות הברית.

מקורות

https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/tourism-visit/visitor.html#overview
https://www.uscis.gov/working-in-the-united-states/temporary-visitors-for-business/b-1-temporary-business-visitor
https://www.cntraveller.in/story/40-countries-can-visit-us-visa/
https://www.thomascook.in/blog/travel-to-multiple-countries-with-a-us-visa
https://uk.usembassy.gov/visas/treaty-trader-or-treaty-investor/renewal-of-a-treaty-investor-visa-e-2/
https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/fees/treaty.html