כמה זמן לוקח ל-ESTA לעבד לאחר ההגשה?

Category: עיבוד ESTA | 0
מטוס ממתין

לאחר שהגשת את בקשת ה- ESTA שלך באופן מקוון, לעתים קרובות לוקח רק כמה דקות עד שהיא מטופלת. אז אתה יכול לקבל תשובה מהר מאוד – אבל זה יכול גם לקחת הרבה יותר זמן. לכן, מסוכן מאוד לחכות ליום עזיבתך לארצות הברית כדי להגיש בקשה ל- ESTA מכיוון שאין ערובה לכך שבקשתך תאושר לפני שאתה עוזב.

תקופת ההמתנה הרשמית היא 72 שעות – אך זאת בתנאי שהרשויות אינן מתקשות להתמודד עם מספר רב של פניות או שהן לא קולטות בעיה זו או אחרת בבקשתך שהן מעוניינות להמשיך הלאה.

אין שום דבר שמונע ממך להגיש בקשת ESTA ברגע שאתה מקבל את ההחלטה לצאת לטיול בארצות הברית. אתה יכול פשוט לחסוך לעצמך הרבה צרות מיותרות.

כיצד אוכל לבדוק את המצב הנוכחי של בקשת ESTA ?

אם מדובר ביישום בודד, עליך לבקר
בדף הבית
של ESTA ולבחור בדוק סטטוס ESTA מהתפריט. לאחר מכן בחר בדוק מצב אישי.

תתבקש לספק את המידע הבא:

לחלופין, תוכל להזין את הפרטים הבאים:

  • תאריך הנפקת דרכון
  • ארץ אזרחות
  • תאריך תפוגת דרכון

במקרה של אפליקציה קבוצתית, בקרו בדף הבית של ESTA ובחרו גם 'בדוק סטטוס ESTA מהתפריט. לאחר מכן המשיכו על ידי לחיצה על 'בדוק מצב קבוצה'.

תתבקש לספק את המידע הבא:

  • מזהה קבוצה
  • שם פרטי
  • שם משפחה
  • תאריך לידה
  • כתובת דוא"ל

עליך גם לספק את הקבוצה "נקודת קשר". אם אינך יודע מהו מזהה הקבוצה, באפשרותך לבחור באפשרות התפריט הרלוונטית כדי לאחזר אותו.

מהן התגובות האפשריות שאוכל לקבל לבקשת ה-ESTA שלי?

ישנן שלוש תוצאות אפשריות:

אישור מאושר

זו התוצאה שקיוויתם לה. המשמעות היא שהרשויות אישרו את אישור הנסיעה שלכם ל-ESTA במסגרת WVP (תוכנית פטור מוויזה), וכעת תוכלו לצאת לטיול בארה"ב. המערכת תציג אישור שהבקשה אושרה, וכן תהיה קבלה של הודעת תשלום המציגה את הסכום הכולל שחויב בכרטיס האשראי או החיוב או בחשבון PayPal שלך.

ESTA מאושר אינו מבטיח כי אתה הולך להיות רשאי להיכנס לארצות הברית. הסמכות האחרונה כאן היא קצין CBP (מכס והגנת גבולות) בנמל הכניסה שלך לארה"ב.

נסיעה לא מורשית

השם אומר זאת: לא תורשה להמשיך במסע שלך לארה"ב במסגרת WVP או תוכנית פטור מוויזה. עם זאת, זה לא אומר שנאסר עליך לחלוטין לנסוע לארה"ב. ייתכן שעדיין תוכל להגיש בקשה לוויזה בהצלחה. כל עוד אתה זוכר שזה ייקח הרבה יותר זמן מאשר הגשת בקשה לאישור ESTA אז סביר להניח שתצטרך להתאים את תוכניות הנסיעה שלך.

אם תחליט על מסלול הוויזה, תוכל לקבל מידע נוסף על תהליך הגשת הבקשה לוויזה לארה"ב באתר מחלקת המדינה של ארצות הברית.

אישור ממתין

קבלת תגובה זו פירושה שבקשת ה-ESTA שלך נבדקה מכיוון שהרשויות לא הצליחו לבצע קביעה מיידית. קבלת תגובה זו אינה אינדיקציה לכך שהיו ממצאים שליליים. סביר להניח שעדיין תקבל החלטה תוך 72 שעות. פשוט הירגעו, המתינו 72 שעות ואז חזרו לבדוק את סטטוס ה-ESTA שלכם. כשתחזרו, ודאו שיש לכם את כל המידע הרלוונטי (מספר דרכון, מספר בקשה, תאריך לידה וכו') כדי לבדוק שוב את סטטוס ה-ESTA שלכם.

משהו השתבש ולא השלמתי את בקשת ה-ESTA שלי. כיצד אוכל להשלים אותו מאוחר יותר?

למרבה המזל זו לא צריכה להיות בעיה גדולה מדי. כל שעליך לעשות הוא לחזור לאתר האינטרנט של ESTA, להתחבר ולבחור המשך יישום קיים מהתפריט. לאחר מכן יהיה עליך לאחזר את בקשת ה- ESTA המלאה למחצה שלך על ידי מתן מספר הבקשה, תאריך הלידה ומספר הדרכון שלך או תאריך הנפקת הדרכון והתפוגה, וארץ האזרחות. לאחר שאחזרת בהצלחה את היישום, תוכל להמשיך מהמקום שבו הפסקת בפעם הראשונה.

טעיתי ביישום ה-ESTA שלי. איך אני יכול לתקן את זה?

אתר ESTA מאפשר לכל המועמדים לעיין בנתוניהם לפני הגשת טופס הבקשה ולבצע את התיקונים הנדרשים. לפני שליחת הטופס, המערכת תבקש ממך גם לאשר את מספר הדרכון. אם טעית במענה לאחת משאלות הזכאות, עליך ללחוץ על הקישור שאומר 'מרכז המידע של CBP' בתחתית כל דף.

עם זאת, לאחר שהגשת את טופס הבקשה עם פרטי התשלום הדרושים, אינך יכול עוד לשנות אף אחד מהשדות הבאים: ארץ האזרחות, מספר הדרכון, תאריך הלידה והמדינה שבה הונפק הדרכון.

אם תטעו באחד מאלה, לא תהיה לכם ברירה אלא להגיש בקשה נוספת ולשלם את האגרה הרלוונטית.

האם אוכל להגיש בקשה ל-ESTA אם עדיין לא סיימתי את תוכניות הנסיעה שלי?

כן, תוכניות נסיעה מאושרות אינן חובה בעת הגשת בקשה ל- ESTA. עם זאת, תזדקק לנקודת קשר בארצות הברית.

למרות שהרשויות אינן דורשות מכם תוכניות נסיעה ספציפיות, בכל זאת מומלץ שתהיה לכם כתובת בארה"ב בה אתם מתכוונים לשהות. אם אתם מתכננים לבקר ביותר ממקום אחד, אינכם צריכים להזין את השאר, אלא רק את הראשון. אם עדיין אין לך כתובת מלאה, זה מספיק כדי להזין את שם המיקום או את המלון שבו אתה תשהה.

אם אתה נמצא במעבר, עליך לענות בחיוב על שאלה זו בחלק פרטי הנסיעה של הטופס.

בקשתי נדחתה. כיצד אוכל לגלות מדוע?

תוכנית ESTA פותחה בקפידה על ידי המחלקה לביטחון המולדת כדי לוודא שרק אותם אנשים שביקורם בארצות הברית יהווה סיכון ביטחוני או אכיפת חוק או שאינם זכאים לנסוע לארה"ב במסגרת VWP (תוכנית פטור מוויזה) לא יקבלו אישור נסיעה.

למרות שיש קישור לאתר DHS TRIP (תוכנית בירור תיקון נסיעות) באתר האינטרנט של ESTA , אין דרך להיות בטוח שבקשת תיקון באמצעות TRIP תעזור לפתור את הבעיה, במיוחד אם הסיבה לכך שאתה נחשב כלא זכאי נשארת במקומה.

קונסוליות ושגרירויות ארה"ב לא יוכלו לספק כל מידע על הסיבה לכך שבקשת ה-ESTA שלך לא הצליחה, והן גם לא יוכלו לפתור את העניין.

עם זאת, הם יוכלו לעזור אם תחליט להגיש בקשה לוויזה ללא מהגרים במקום. זוהי הדרך היחידה שבה מועמד שבקשת ה-ESTA שלו לא צלחה עדיין יכול להיות רשאי לבקר בארצות הברית.