סיבות מדוע ESTA יידחה

Category: עיבוד ESTA | 0
סיבות מדוע ESTA נדחית

דחיית בקשת ה- ESTA שלך היא חוויה מאכזבת מאוד ועלולה להוות אי נוחות גדולה לאנשים שרוצים לנסוע לארצות הברית. למרבה המזל, אם זה קורה, למועמדים ממדינה החברה בתוכנית הפטור מוויזה (VWP) עדיין יש אלטרנטיבה: להגיש בקשה לוויזת תייר B2, ויזת עסקים B1 או ויזת מבקרים B1/B2, שהיא שילוב של השניים. אם ביצעת שגיאה קלה ביישום ESTA שלך, ייתכן שתוכל לשנות את המידע שסיפקת. טעויות גדולות, כגון הזנת מספר דרכון שגוי, לא ניתן לתקן מאוחר יותר. יהיה עליך להגיש בקשת ESTA חדשה.

אז מהן הסיבות האפשריות שיכולות לגרום לדחיית בקשתכם? ישנן סיבות רבות מדוע CBP (מכס והגנת גבולות) עשוי לדחות בקשה ESTA . להלן נסביר כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:

[1] בעבר שהית יתר על המידה בארה"ב.

בנסיעה קודמת לארה"ב נשארת מעבר לפרק הזמן המרבי המותר על ידי תוכנית הפטור מוויזה (VWP). לחלופין, נשארתם מעבר לתקופה המקסימלית המותרת על ידי ויזה קודמת לארה"ב.

[2] הגשת בקשה לוויזה מהסוג הלא נכון

כאשר ביקרת בעבר בארה"ב לא היית ברשותך סוג הוויזה המתאים לביקורך. אתה יכול, למשל, לעבוד בזמן שהיית על ויזת תייר. הדבר יוביל ככל הנראה לדחיית בקשות ויזה נוספות לארה"ב.

[3] גם בקשת ה-ESTA או הוויזה הקודמת שלך נדחתה

בהזדמנות קודמת הגשת בקשה לפטור מוויזת ESTA או ויזה, ובקשה זו נדחתה כך שלא יכולת להיכנס לארצות הברית. הנסיבות סביב הסירוב הקודם שלך לא השתנו ולכן גם בקשת ה-ESTA האחרונה שלך נדחתה.

[4] סיפקת מידע שגוי ביישום ESTA

אחת או יותר מהתשובות שהזנת בטופס בקשת ה-ESTA שלך הייתה שגויה, וממשלת ארה"ב זיהתה זאת כאשר הצליבה את פרטי הבקשה שלך עם מסדי נתונים אחרים.

[5] פרטי דרכון שגויים נמסרו בטופס

בטופס הבקשה של ESTA הזנת פרטים של דרכון שטענת קודם לכן שהוא נגנב או אבד אך למעשה עדיין היה ברשותך. לחלופין, הזנת פרטי דרכון שגויים שתאמו את פרטי הדרכון וזהותו של נוסע אחר שגם הוא סורב ESTA.

[6] יש לך עבר פלילי

לא משנה מה ענית על שאלת זכאות 2 בטופס הבקשה, אם יש לך עבר פלילי, סביר להניח שתב"ע תגלה זאת ובקשת ה- ESTA שלך תידחה.

[7] גניבת זהות

ייתכן שמישהו השתמש בשמך באופן בלתי חוקי כדי לבצע פשע, או ששמך עשוי להיות זהה לשם של מישהו אחר שביצע פשע. לפיכך, שמך מסומן על ידי CBP כסיכון אבטחה כאשר הם מבצעים את בדיקות הנתונים שלהם על מועמדי ESTA .

[8] ביקרת במדינה ברשימה השחורה

אם נסעת לאחת מהמדינות הבאות ב- 1 במרץ 2011 או לאחר מכן, סביר להניח שלא תהיה זכאי ל- ESTA: איראן, עיראק, לוב, צפון קוריאה, סומליה, סודאן, סוריה או תימן.

[9] אתה אזרח או אזרחות כפולה של מדינה ברשימה השחורה

אם יש לך אזרחות כפולה איראן, עיראק, לוב, צפון קוריאה, סומליה, סודן, סוריה או תימן, לא תוענק לך ESTA אלא אם אופי הביקור שלך לא ייחשב חשוד או מאיים על ביטחון ארה"ב.

סיכום

להיות זכאי ל-ESTA בלבד אינו מעניק לך אישור לנסוע לארצות הברית במסגרת תוכנית הפטור מוויזה. זה גם לא נותן לך באופן אוטומטי את הזכות להיכנס לארה"ב.

ייתכן שלא תורשה לנסוע לארה"ב במסגרת VWP בגלל ההגירה או העבר הפלילי שלך. אם בקשת ESTA שלך נדחית מאחת מהסיבות הללו, לא ניתן יהיה לקבל אישור לא משנה כמה פעמים תגיש בקשה. CBP מבצעת הצלבות שונות, ומשווה את התשובות שאתה מספק בטופס בקשת ה- ESTA שלך עם מסדי נתונים אחרים כדי לוודא שהמבקש הלא נכון אינו מקבל כניסה לארה"ב.

כמו כן, עליך להיות מודע לכך שהמחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב אינה מספקת סיבות מדוע בקשת ESTA נדחית, וגם היא אינה חייבת.