לכמה זמן תקף ESTA ?

Category: סטטוס ESTA | 0
לכמה זמן תקף ESTA ?

המונח ESTA מתייחס לאישור נסיעה מיוחד שאזרחים מקבוצה נבחרת של מדינות המהוות חלק מתוכנית הפטור מוויזה (VWP) זכאים לו אם ברצונם לבקר בארה"ב למטרות תיירות או עסקים. ESTA מאפשר לאזרחים ממדינות VWP לבקר בארצות הברית מבלי לעבור את התהליך הממושך הרבה יותר של הגשת בקשה לוויזה.

אתה יכול להגיש בקשה מקוונת, ואם שום דבר בלתי צפוי לא קורה, אתה יכול לקבל ESTA מאושר על שולחנך בתוך 72 שעות או פחות.

לכמה זמן תקף ESTA ?

ESTA מאושר נשאר בתוקף לתקופה של שנתיים. עם זאת, אם תוקף הדרכון שלך פג בתוך תקופה זו של שנתיים, ה- ESTA יפוג יחד איתו, ותצטרך להגיש בקשה הן לדרכון חדש והן ל- ESTA חדש.

עם זאת, אישור ESTA לא אומר שאתה יכול להישאר בארצות הברית במשך שנתיים. אתה יכול לבקר בארה"ב כמה פעמים שתרצה במהלך תקופה זו של שנתיים למטרות עסקיות או תיירותיות, אך מותר לך להישאר רק 90 יום או פחות בכל פעם.

האם ESTA מאפשר לי לחיות בארה"ב ופשוט לעזוב את הארץ כל 90 יום ליום או יומיים?

ממש לא. למרות שלא נראה שיש חקיקה רשמית הקובעת כמה זמן עליך לעזוב את ארה"ב לפני שתוכל לחזור לביקור הבא שלך, נראה כי הכלל הוא שאתה צריך לעזוב את המדינה לפחות לאותו פרק זמן שבילית בארה"ב – עם מקסימום של 90 יום בכל פעם.

זכור כי האדם שיש לו את המילה האחרונה יהיה קצין CBP (מכס ומשמר הגבול) בנקודת הכניסה שלך לארצות הברית. אם הוא או היא מקבלים את הרושם שאתה מנסה לנצל לרעה את זכויות ה- ESTA שלך, אתה עדיין עלול בסופו של דבר להיות מסורב כניסה למדינה למרות שיש לך ESTA מאושר.

מלבד תוקף הדרכון שלי, מתי עוד אצטרך להגיש בקשה ל- ESTA חדש?

כמו כן, עליך להגיש בקשה ל- ESTA חדש אם אחד מהבאים קורה:

  • אתה משנה את השם הפרטי או את שם המשפחה שלך או את שניהם
  • את עוברת שינוי מגדרי
  • אתה רוכש אזרחות במדינה חדשה

אם כבר יש לך ESTA ואתה נמצא אשם בפשע חמור, ייתכן שה-ESTA שלך יבוטל. במקרה כזה, לא תוכל לנסוע שוב לארצות הברית במסגרת תוכנית הפטור מוויזה (VWP). תהליך הגשת הבקשה ל-ESTA שואל שאלות בנוגע להרשעות פליליות, ואם תענה "כן" לשאלות הנוגעות להרשעות, ייאמר לך שאינך זכאי לנסוע במסגרת VWP ושעליך להגיש בקשה לוויזה במקום.

האם אישור ESTA מעניק לי כניסה מובטחת לארה"ב?

לא, כפי שבוודאי ניחשתם עד עכשיו, ESTA אינה מבטיחה כניסה לארצות הברית. בעוד ESTA מאושר מאפשר לך לנסוע לנמל כניסה בארה"ב ולבקש אישור להיכנס למדינה, ההחלטה הסופית אם לאפשר למישהו להיכנס או לא מתקבלת על ידי קצין המכס והגנת הגבולות (CBP).

במילים אחרות, אישור ESTA מאפשר לך לנסוע לארצות הברית, אבל זה לא מבטיח כניסה. אם קצין ה- CBP, למשל, מגיע למסקנה שהשמטת מידע חשוב בעת מילוי טופס הבקשה, עדיין ייתכן שתסורב כניסה לארץ. אתה יכול להיות סמוך ובטוח שזה לא קורה כל יום, אבל זה רק מדגיש למה זה כל כך חשוב לענות על כל השאלות על טופס הבקשה ESTA 100% בכנות.

מהן דרישות הזכאות ל- ESTA?

כדי להיות זכאי ל- ESTA, עליך לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • עליך להיות אזרח או אזרח של מדינה המשתתפת בתוכנית הפטור מוויזה (VWP)
  • עליך להיות בעל דרכון תקף מאחת ממדינות VWP
  • עליך להתכוון להיכנס לארצות הברית למשך 90 יום או פחות לצורך עסקים, הנאה או מעבר
  • אתה לא צריך להיות בעל עבר פלילי או נמצא אשם בפשע חמור
  • לא היית אמור להיות מסורב בעבר להיכנס לארצות הברית או שבקשת הוויזה שלך נדחתה
  • אסור לך לנסוע לאף אחת מהמדינות הבאות: איראן, עיראק, לוב, סומליה, סודאן, סוריה או תימן לאחר 1 במרץ 2011אינך אמור לסבול ממחלה מדבקת או להוות איום על בריאות הציבור או בטיחותו.

מה יקרה לי אם אשאר יותר מדי ב-ESTA שלי?

להישארות יתר של ESTA עלולות להיות השלכות חמורות. אם תישאר יתר על המידה ב- ESTA שלך, למעשה, תהיה בארה"ב באופן בלתי חוקי. זה יכול ליצור מספר השלכות וחששות. ה-ESTA הנוכחי שלך יבוטל, וייתכן למשל שתידרש לעזוב את ארצות הברית באופן מיידי. אתה יכול גם להתמודד עם עונשים כגון קנסות או איסור על נסיעות עתידיות למדינה באמצעות תוכנית ESTA .

תלוי כמה זמן נשארת מעל ESTA, אתה יכול להיות אסור לנסוע לארה"ב לתקופה מקסימלית של עד 10 שנים. הסיבה לכך היא ששהייה חריגה מאישור ESTA היא הפרה ישירה של חקיקת ההגירה האמריקאית.

האם ניתן להאריך את השהייה המקסימלית של 90 יום בכל פעם עבור ESTA מכל סיבה שהיא?

ניתן להאריך את ה-ESTA שלך רק כדי להישאר זמן רב יותר במקרה חירום. אם אתה צריך להישאר יותר מ -90 יום בגלל מקרה חירום, עליך להגיש בקשה למה שמכונה "יציאה משביעת רצון", המאפשרת לך להישאר בארה"ב עד 30 יום מעבר לתפוגת ה- ESTA שלך מבלי להתמודד עם עונשים או צעדים משפטיים.

כדי להיות זכאי ליציאה משביעת רצון, יהיה עליך להראות שאינך יכול לעזוב את ארה"ב שלא באשמתך. הדברים הבאים נחשבים למצבי חירום שעשויים לאפשר הארכה:

מצב חירום בלתי צפוי: אם אתה עומד בפני מצב חירום בלתי צפוי המחייב אותך להישאר בארצות הברית יותר ממה שה- ESTA שלך מאפשר, ייתכן שתוכל לבקש הארכה. עם זאת, זה לא מובטח. יהיה עליך לספק הוכחה מקובלת למצב החירום שלך ולהראות שאין לך ברירה אלא להישאר בארצות הברית.

הגבלות נסיעה: אם אינך יכול לנסוע עקב נסיבות שאינן בשליטתך, כגון אסון טבע או שביתת חברת תעופה, ייתכן שתוכל לבקש בהצלחה להאריך את ה- ESTA שלך עד שתוכל לנסוע שוב. זה לא מובטח, וגם כאן, תצטרך לספק ראיות לנסיבות המונעות ממך לנסוע.

כמו כן, שים לב כי חובה להגיש בקשה לפני תום תקופת השהייה המרבית הנוכחית של 90 יום ב-ESTA שלך. אל תגזימו בקבלת הפנים שלכם ותקוו לטוב!