למה אני צריך ESTA אם מגיעים דרך הים?

Category: תיירות ESTA | 0
למה אני צריך ESTA אם מגיעים דרך הים?

ESTA היא מערכת אוטומטית המשמשת לקביעת זכאותם של מבקרים לנסוע לארצות הברית במסגרת VWP. הוא מסנן נוסעים לפני שהם עולים על הטיסה או הספינה שלהם לארצות הברית כדי לוודא שהם לא מהווים הגירה או סיכון ביטחוני.

באופן לא מפתיע, תהליך הגשת הבקשה ל-ESTA זהה בין אם אתם מגיעים דרך האוויר או דרך הים. תתבקש לספק את פרטיך האישיים ואת פרטי הדרכון שלך ולענות על כמה שאלות אבטחה. לאחר אישור בקשתך, ה-ESTA שלך יהיה תקף לתקופה של עד שנתיים או עד שתוקף הדרכון שלך יפוג, המוקדם מביניהם.

חשוב לציין בשלב זה כי אישור ESTA אינו מבטיח שתורשה להיכנס לארצות הברית. זה נשאר על קצין המכס והגנת הגבולות (CBP) כדי לקבוע אם אתה תורשה להיכנס לארצות הברית עם ההגעה.

אם המדינה שלך אינה חברה בתוכנית הפטור מוויזה, האפשרות היחידה שלך היא להגיש בקשה לויזה לארה"ב לפני הנסיעה שלך.

אז מי בדיוק צריך להגיש בקשה ל-ESTA לפני היציאה לטיול בארה"ב?

כל האזרחים או האזרחים הזכאים ל תוכנית פטור מוויזה מדינות שמתכוונות לצאת לטיול בארה"ב למטרות תיירות או עסקים צריכות להגיש בקשה ולקבל אישור ESTA לפני שהן מורשות לעלות על מטוס או ספינה שנמצאת בדרכה לארצות הברית.

בהקשר זה, המונח "ארצות הברית" מתייחס ליבשת ארה"ב, הוואי, אלסקה, גואם, פורטו ריקו, איי הבתולה של ארצות הברית ואיי מריאנה הצפוניים.

בין אם הם מלווים או לא, ללא קשר לגיל, ילדים חייבים גם להיות מאושרים באופן עצמאי עבור ESTA. צד שלישי, כגון בן משפחה או סוכן נסיעות, יכול לשלוח בקשת ESTA בשם נוסע כזה בתוכנית הפטור מוויזה.

האם ESTA הוא רק עוד שם לסוג של ויזה?

התשובה הקצרה היא לא, זה לא אותו דבר. הוא אינו עומד בדרישות הרגולטוריות או החוקיות שויזות חייבות לעמוד בהן על פי חוקי ארצות הברית. הגשת בקשה ל- ESTA קלה יותר ולוקחת פחות זמן מאשר הגשת בקשה לוויזה. תהליך האישור נמשך בדרך כלל בין מספר דקות ל-72 שעות. תהליך הגשת הבקשה לוויזה יכול להימשך שבועות או חודשים.

אם כבר יש לך ויזה לכניסה לארצות הברית, זה יספיק כדי לספק לך כניסה לארצות הברית. אין צורך להגיש בקשה גם ל-ESTA .

מהי המטרה העיקרית של ESTA? האם זה קשור לאבטחה?

כן. ESTA מאפשר למשרד לביטחון המולדת להעריך טוב יותר אם אדם זכאי להיכנס לארה"ב במסגרת תוכנית הפטור מוויזה, והאם הוא או היא עלולים להוות סיכון ביטחוני או אכיפת חוק.

ESTA, אם כן, משמש כדי לאזן סיכונים מסוימים שהם חלק בלתי נפרד של נסיעה ללא ויזה. היא עושה זאת על ידי הצגת רמה מתקדמת של בדיקה המאפשרת לצוות קו החזית ב-DHS להתרכז טוב יותר במספר הקטן יחסית של אנשים שם בחוץ שעלולים להפוך לסכנה לארה"ב.

אם אני על סיפון ספינת תענוגות שתעגון בנמל בארה"ב, האם אוכל לצאת לטיולי יום אם אין לי ESTA?

אם אתה אזרח של מדינה החברה בתוכנית הפטור מוויזה (VWP), תצטרך להיות בעל ESTA מאושר כדי להיכנס לארצות הברית, גם אם אתה מבקר רק לטיול יום.

עם זאת, אם אתה אזרח של מדינה שאינה חברה ב- VWP, ייתכן שתוכל להיכנס לארצות הברית ללא ESTA אם יש לך ויזה תקפה לארה"ב או אם אתה זכאי לפטור מוויזה מסיבות אחרות.

חשוב לציין שגם אם אתה יכול להיכנס לארצות הברית ללא ESTA, ייתכן שעדיין תצטרך לעבור הליכי הגירה ומכס עם ההגעה והיציאה מארצות הברית, וייתכן שיהיה עליך להציג מסמכים מסוימים, כגון הדרכון שלך ואת מסלול הספינה. בנוסף, הדרישות הספציפיות לכניסה עשויות להשתנות בהתאם לנסיבות הנסיעה שלך ולשיקול דעתם של פקידי ההגירה בארה"ב.

האם יש עוד מדינות שיש להן משהו דומה ל-ESTA האמריקאי?

מספר מדינות הטמיעו או נמצאות בתהליך הטמעה של מערכת דומה ל- ESTA האמריקאית (מערכת אלקטרונית לאישור נסיעה) לסינון מבקרים זרים פטורים מוויזה לסיכונים ביטחוניים לפני הגעתם. חלק ממדינות אלה כוללות:

קנדה: ממשלת קנדה הציגה את מערכת אישור הנסיעות האלקטרוני שלה (eTA) בשנת 2016 עבור אזרחים זרים פטורים מוויזה הנוסעים לקנדה בדרך האוויר.

אוסטרליה: אוסטרליה יישמה את רשות הנסיעות האלקטרונית (ETA) בשנת 1996, הנדרשת עבור מבקרים זרים פטורים מוויזה הנוסעים לאוסטרליה למטרות תיירות או עסקים.

ניו זילנד: ממשלת ניו זילנד הציגה את רשות הנסיעות האלקטרונית (NZeTA) בשנת 2019 עבור מבקרים זרים פטורים מוויזה הנוסעים לניו זילנד בדרך האוויר.

יפן: יפן מתכננת להציג מערכת הרשאת נסיעות אלקטרונית (ETA) חדשה בשנת 2020, שתידרש למבקרים זרים פטורים מויזה הנוסעים ליפן לשהייה קצרת טווח.

האיחוד האירופי: מערכת המידע וההרשאה האירופית לנסיעות (ETIAS) צפויה להיות מיושמת בשנת 2024 עבור מבקרים זרים פטורים מוויזה הנוסעים לאזור שנגן, הכולל את רוב מדינות אירופה.

הממלכה המאוחדת: גרסת ה-ESTA הבריטית היא EVW או פטור מוויזה אלקטרונית. זה מאפשר למועמד מוסמך לבקר במדינה זו למשך 6 חודשים לכל היותר לעסקים, תיירות, טיפול רפואי או לימודים.

חשוב לציין שכל אחת מהמערכות הללו פועלת באופן עצמאי, ונוסעים חייבים להגיש בקשה לכל אישור בנפרד אם הם מתכננים לבקר במספר מדינות עם מערכות דומות.

האם הדרכון שלי חייב לעמוד בקריטריונים מסוימים לפני שאורשה להיכנס לארה"ב במסגרת תוכנית הפטור מוויזה?

כן, הדרכון שלך חייב לעמוד בקריטריונים מסוימים כדי שתוכל להיכנס לארצות הברית תחת VWP.

ראשית, על הדרכון להיות דרכון אלקטרוני (דרכון אלקטרוני) המכיל שבב עם מידע ביומטרי. דרכונים אלקטרוניים חייבים לעמוד בסטנדרטים גלובליים מסוימים לאחסון ואבטחת נתונים הקשורים לבעל הדרכון.

מדינות רבות החלו להנפיק דרכונים אלקטרוניים, לכן עליך לבדוק עם הממשלה שלך כדי לראות אם הדרכון שלך עומד בדרישה זו.

הדרכון שלך חייב להיות גם קריא במכונה. משמעות הדבר היא שצריכה להיות לו רצועה בתחתית דף הנתונים האישיים שמכונה יכולה לקרוא.

לבסוף, הדרכון שלך חייב להיות בתוקף לפחות שישה חודשים מעבר לשהייה המתוכננת שלך בארצות הברית. אם תוקפו פג תוך שישה חודשים מהגעתך לארה"ב, עליך לחדש אותו לפני שאתה יוצא לטיול. אחרת, בקשת ה-ESTA שלך עלולה להידחות, מה שיאלץ אותך להתמודד עם עיכובים מיותרים.

מקורות: