מדוע ה-ESTA שלי אושר ולאחר מכן נדחה?

Category: ESTA קשיים טכניים | 0
מדוע ה-ESTA שלי אושר ולאחר מכן נדחה?

אישור ראשוני של ה-ESTA ולאחר מכן דחיית ה-ESTA בשלב מאוחר יותר יכולה להיות חוויה מטלטלת, במיוחד אם זה קורה ברגע האחרון לפני עזיבתכם. נסיעות עסקים וחופשות רבות נהרסו בעיקר בגלל סיבה אחת: אי בדיקת סטטוס ה-ESTA שלו לפני היציאה לטיול בארה"ב. אם מחירי הטיסות כבר שולמו. מלונות והסדרי תחבורה אחרים הוזמנו, ולגלות ברגע האחרון שה-ESTA שלכם כבר לא תקף יכול גם לגרום להפסדים כספיים משמעותיים.

על סמך מה תאושר ESTA ותדחה מאוחר יותר?

המציאות בשטח היא שהרשויות בארה"ב יכולות לבטל ESTA בכל רגע נתון לאחר שהן מאשרות אותו לראשונה. אם מידע חדש מתגלה, ה- CBP (המכס ומשמר הגבול של ארה"ב) יכול לשנות את דעתו לגבי אדם ספציפי שיורשה להיכנס לארצות הברית במסגרת תוכנית VWP (תוכנית פטור מוויזה).

הם מבצעים בדיקות ביטחוניות והגירה שונות לזכאות המועמד באופן שוטף. בדיקות אלה כוללות מגוון רחב של הגירה, אכיפת חוק ומאגרי מידע קשורים. משמעות הדבר היא שאם הם יגלו שלא חשפת מידע חשוב לאחר שאישרת את בקשת ה- ESTA שלך, יש להם את הזכות לבטל את ה- ESTA שלך באופן מיידי.

כיצד אדע אם CBP ביטל את ה- ESTA המאושר שלי?

הרשויות יודיעו לך באחת מכמה דרכים:

  • תקבל דוא"ל מ- CBP המודיע לך שסטטוס בקשת ה- ESTA שלך השתנה. אם לאחר מכן תעבור לפורטל המקוון כדי לבדוק את הסטטוס שלך, תבחין שכתוב 'נסיעה לא מורשית' או 'בוטלה'. המשמעות היא שלא תורשה עוד לנסוע לארצות הברית עם ESTA זה
  • ייתכן גם שתקבל הודעה מחברת התעופה המסחרית או מקו הספנות שאיתם הזמנת את נסיעתך שה-ESTA שלך בוטל, כלומר הוא אינו תקף עוד.
  • תרחיש גרוע עוד יותר הוא כאשר אתם מגיעים לדלפק הצ'ק-אין בשדה התעופה ומקבלים הודעה שאין לכם יותר ESTA בתוקף ולא תורשו לעלות לטיסה.
  • התרחיש הגרוע ביותר האפשרי (למרבה המזל, זה קורה לעתים רחוקות מאוד) הוא כאשר אתה מתבקש לעזוב את המטוס או הספינה שכבר עלית או סירבת כניסה כאשר אתה מגיע לגבול ארה"ב כי ה- ESTA שלך בוטל.

אילו אפשרויות עומדות לרשותי אם ה-ESTA שלי בוטל לאחר שאושר בתחילה?

לא תהיה לך ברירה אלא לבטל את תוכניות הנסיעה שלך עד שיהיה לך אישור מתאים להיכנס לארצות הברית. בהתחשב בנסיבות, זה בדרך כלל יהיה כרוך בהגשת בקשה לויזה לארה"ב.

מה אם ה-ESTA שלי בוטל בגלל שטעיתי בטופס הבקשה?

אם אתה סבור שטעית בטופס הבקשה של ESTA עליך לבדוק בקפידה כל תשובה כדי לנסות ולקבוע איזו תגובה הייתה יכולה לגרום לביטול ההרשאה. אם תמצא שגיאה כזו, תוכל להגיש בקשה מחדש ולשלם שוב את אגרת הבקשה הרלוונטית. עם זאת, אין ערובה לכך שהבקשה החדשה תאושר.

כיצד אוכל לאמץ גישה פרואקטיבית לבדיקת סטטוס בקשת ה-ESTA שלי?

ראשית, עליך לבדוק בקפדנות ולבדוק מחדש את כל המידע שאתה מספק בטופס בקשת ESTA כדי לוודא שאין אי התאמות או שגיאות אחרות. מלבד זאת, עליך לבדוק באופן קבוע את סטטוס בקשת ה- ESTA שלך, גם לאחר שהיא אושרה. עשו זאת נכון עד ליום עזיבתכם. פעולה זו תיקח פחות מדקה אחת – אך היא יכולה לחסוך לכם טרחה רבה ואולי אפילו תצטרכו לתזמן מחדש את כל הטיול שלכם ולהפסיד הרבה כסף.

ה-ESTA שלי אושר. האם זה מבטיח שאורשה להיכנס לארה"ב?

מבחינה טכנית, ESTA מאושר רק מבטיח כי תוכל לעלות על המטוס או הספינה כדי לעלות לטיול בארה"ב. בדיוק כפי שויזה מאושרת אינה מבטיחה שתורשה להיכנס לארה"ב, גם ויזה מאושרת של ESTA אינה מעניקה שום זכות מובטחת להיכנס לאותה מדינה. זה רק נותן לך את הזכות לצאת למסע לארה"ב – בתנאי שזה לא בוטל מאז.

רק לקצין CBP רשמי בנקודת הכניסה שלך לארצות הברית יש את הזכות להחליט אם תורשה להיכנס למדינה או לא. יש לו שיקול דעת מוחלט לקבל את ההחלטה הזו. לכן זה תמיד רעיון טוב לשאת איתך את כל המסמכים שעשויים לעזור לתמוך הסיבה שלך לעשות את הנסיעה. אם קצין הקב"ס מפקפק בלגיטימיות הביקור שלך ומתחיל לחקור אותך, זה יכול לעזור להוכיח שכוונותיך לגיטימיות.

מה עלי לעשות אם בקשת ESTA שלי נדחית פעמיים ברציפות?

אם זה קורה, ואתה עדיין מתכנן לנסוע לארה"ב, תצטרך להגיש בקשה לוויזת מבקר בקונסוליה או בשגרירות ארה"ב הקרובה אליך, כמו גם ל'ויתור על אי קבילות'.

העובדה היא שאם בקשת ה-ESTA שלך תידחה (או תבוטל מאוחר יותר), לא תורשה לצאת למסע לארצות הברית במסגרת תוכנית הפטור מוויזה (VWP). זה
לא
אומר שאתה נפסל אוטומטית מלהגיש בקשה לוויזה בהצלחה. זכור, עם זאת, כי בקשה לוויזה יכול לקחת כמה שבועות או חודשים כדי לעבד. זה יכול לגרום לעיכובים גדולים בתוכניות הנסיעה שלך.

כיצד אוכל לבדוק אם ה-ESTA שלי עדיין תקף או לא?

עליך לבקר באתר האינטרנט של ESTA כדי לוודא שה-ESTA הנוכחי שלך עדיין תקף. שם הוא יראה אם הוא תקף או לא – ואם הוא עדיין תקף, את תקופת התוקף הנותרת. לשם כך, עליך להיות בעל מספר היישום המקורי.

אם לא הצלחת לרשום מספר זה או ליצור עותק מודפס של האישור המקורי, תוכל לאחזר אותו מאתר האינטרנט של ESTA על-ידי בחירה באפשרות אחזר מספר יישום. תתבקש לספק את שמך, תאריך הלידה, המדינה המנפיקה את הדרכון ומספר הדרכון שלך.

תקופת התוקף של ה-ESTA המאושר שלך תתחיל באותו יום שבו הוא אושר. אם הדרכון שלך תקף לשנתיים, קל לחשב את תאריך התפוגה של ESTA: הוא יפוג גם לאחר שנתיים. שימו לב שהוא יהיה תקף מהיום שבו הוא הונפק, ולא מהרגע שבו יצאתם לטיול הראשון שלכם בארצות הברית.

מתי אצטרך להגיש בקשה ל- ESTA חדש?

יהיה עליך להגיש בקשה ל- ESTA חדש בכל אחד מהמצבים הבאים:

  • תוקף הדרכון שלך פג, ואתה צריך לקבל אחד חדש
  • השם שלך משתנה כי אתה, למשל, התחתנת
  • השינויים המגדריים שלך
  • אתה מגיש בהצלחה בקשה לאזרחות במדינה אחרת
  • יש שינוי משמעותי נוסף, למשל, אתה נדבק במחלה מדבקת קשה כמו שחפת, או שאתה נמצא אשם בפשע
  • במקרים אחרים, כגון שינויים קטנים במידע האישי שלך, כגון כתובת הדוא"ל או מספר הטלפון שלך, עליך לעדכן את ה- ESTA הנוכחי שלך. אתה לא צריך להגיש בקשה חדשה.