האם אני צריך ESTA או ויזה?

Category: זכאות ESTA | 0

ההבדל בין ESTA לויזה

נוסעים הנכנסים לארה"ב ללא דרכון אמריקאי או קנדי ​​דורשים ויזה לארה"ב או ESTA. ESTA ראשי תיבות של Electronic System for Travel Authorization. זהו אישור נסיעה שנוצר ומוחזק באופן אלקטרוני וזמין על ידי מילוי טופס בקשה מקוון .

ויזה לארה"ב מחייבת גם מילוי טופס בקשה מבוסס נייר או מקוון DS-160, אך גם מחייב כל אדם בגיל 18 עד 80 ללכת לשגרירות ארה"ב במדינה שבה הוא מתגורר או מחזיק באזרחות בה.

אין ערובה לכניסת מטיילים לארצות הברית, אפילו עם ESTA מאושרת. עם זאת, מה שמסמך זה עושה הוא לשמש כהוכחה לכך שהאדם קיבל אישור לנסוע לארה"ב בדרך הים או באוויר במסגרת תוכנית ויתור ויזה ( VWP ). בסופו של דבר, ההחלטה לגבי מי רשאי להיכנס לארה"ב ניתנת על ידי שומרי המכס והגנת הגבולות ( CBP ).

ויזה לארה"ב מעניקה זכויות שונות לאדם המחזיק בה בכך שיש לו זכויות הגירה וקבלה חזקות יותר למעבר לקטגוריית ויזה אחרת או להאריך את משך ביקורו במדינה.

מה ההבדלים העיקריים בין ויזה לאיסטה?

ההבדלים בין אשרות מבקרים נפוצות בארה"ב כגון ויזת B-1 תיירים, B-2 תיירות ו-B-1/B-2 תייר/עסקים ו-ESTA כוללים:

זכות הכניסה החוקית

כפי שצוין לעיל, ESTA מאומת אינו ערובה לכך שהנוסע יורשה להיכנס לארה"ב. כמו כן, בעת הגשת בקשה ל-ESTA, הנוסעים מסכימים לוותר על זכויותיהם, כך שלא ניתן לערער או לבטל כל דחייה. מישהו שמחזיק בויזת ביקור עבר תהליך הגשה הרבה יותר יסודי כדי להראות מדוע הוא רוצה להיכנס לארה"ב, ולכן הוא מקבל יותר זכויות חוקיות להיכנס למדינה במסגרת חוקי ההגירה.

משך השהות

אשרת ביקור מאפשרת לבעל השהות בארה"ב עד שישה חודשים לביקור. ESTA מאפשר רק תשעים יום.

משך ההרשאה

לבעל ESTA יש אישור לשנתיים, או עד שפג תוקפו של דרכונו; המוקדם מבין התאריכים. מי שמחזיק בויזת ביקור מחזיקים בה לעשר שנים, אם כי נציג השגרירות שעורך את ראיון ויזת המבקר יכול להשתמש בשיקול דעתו כדי להאריך או לקצר אותו.

כמה ביקורים זה מכסה

למרות שהם תקפים, ניתן להשתמש בשני אלה לביקורים מרובים בארצות הברית.

הרחבות

לא ניתן לחדש ESTA או אשרת ביקור. אם מישהו עבר את מגבלת תשעים הימים ב-ESTA שלו, עליו לעזוב מיד את המדינה ולחזור למדינת הולדתו או לטריטוריות אחרות שאינן בארה"ב. לא ניתן לחדש אשרת ביקור, אך ניתן להאריך אותה. לשם כך, הנוסע יצטרך למלא טופס I-539 , בקשה להארכת/שינוי סטטוס לא-מהגר לפני שתוקף אשרת המבקר יפוג.

חידושים

לא ניתן לחדש ESTA. לאחר שתוקפו פג, על הנוסע להגיש בקשה חדשה לגמרי. גם אשרות מבקרים לא ניתנות לחידוש. עם זאת, ייתכן שהמועמדים לא יצטרכו להגיע לראיון פנים אל פנים נוסף בשגרירות אם הם מבקשים את אותה ויזת ביקור, ואם הקונסוליה או השגרירות האמריקאית שהם פונים אליה מציעה ויתור על פגישות.

עֲבִירוּת

במקרה שדרכונו של מבקש אבד, נגנב או פג תוקפו, לא ניתן להעביר ESTA לדרכון אחר. גם אם פג תוקפו של הדרכון המקורי עליו הונפק, ניתן להשתמש בוויזת מבקר כל עוד הויזה בדרכון הקודם או שפג תוקפו לא נפגעה בשום צורה והמבקש עדיין נוסע עם דרכון תקף ופג תוקפו.

כמה זמן לוקח להגיש בקשה

בדרך כלל לוקח 10 עד 15 דקות להשלים הגשת ESTA. בהתאם להשכלתו של המבקש, לעבודתו, לנסיעות, להגירה או לרקע פלילי, הטופס DS-160, שהוא טופס החובה לאשרות ביקור, לוקח בדרך כלל 60 עד 90 דקות למילוי.

כמה זמן לוקח להם לעבד

ESTA בדרך כלל לוקח לא יותר מחמש דקות לעבד ולקבל החלטה, אם לא מיד. עם זאת, עיבוד ESTA עשוי להימשך עד 72 שעות במקרים מסוימים, וזה הארוך ביותר שמותר על ידי ה-CBP. לשם השוואה, תהליך הטיפול של ויזת מבקר לוקח בדרך כלל בין ארבעה לשמונה שבועות ותקופה זו תלויה בעומס העבודה של השגרירות. זה יכול לגדול עד שנים עשר שבועות במהלך עונת השיא. בנוסף, אם בקשת ויזת מבקר כפופה ל'טיפול מנהלי', עיבוד הבקשה עשוי להימשך מספר חודשים.

שימושים

ניתן להשתמש בשניהם בדרך כלל לאותן מטרות הכוללות פעילויות תיירותיות כמו גם פעילויות עסקיות שלפיהן הנוסע אינו משיג הכנסה ממקור אמריקאי. מידע מפורט יותר על שימושים מותרים מסופק להלן.

כמה הם עולים

ממשלת ארצות הברית גובה עמלה של $21 עבור ESTA החל מדצמבר 2023. זה מורכב מדמי ניהול של $4 ו-$17 שניתנים לתאגיד לקידום נסיעות. אם בקשת ESTA נדחתה, העמלה בסך $17 מוחזרת למבקש. לעומת זאת, ויזת מבקר עולה 185 דולר. זה מורכב מדמי ה-MRV, הנגבים לפני הזמנת תור בשגרירות או קבלת פטור על תור. אם ויזת המבקר נדחתה, שום חלק מדמי ה-MRV לא יוחזר. בנוסף לעמלות הממשלתיות הן עבור אשרת המבקר והן עבור בקשות ESTA, ספקי צד שלישי עשויים לגבות עבור שירותים נוספים.

איך אני יכול לדעת איזה מהם אני צריך?

איזו צורה של אישור נסיעה אתה צריך תלויה במספר גורמים. אלה מוסברים להלן:

מהי מטרת הביקור שלי?

אם אתה מקווה להיכנס לארה"ב לתיירות, לבקר משפחה או חברים, לעסקים, תחבורה ציבורית, רפואית או כל סיבה אחרת לטווח קצר, ייתכן שתצטרך רק ESTA. ניתן להגיש בקשה לכך באופן מקוון, ותוכל לבדוק אם אתה זכאי לכך על ידי עיון בדרישות ה-ESTA .

מהן הנסיבות האישיות שלי?

ישנם גורמים נוספים שעשויים להשפיע על האם אתה יכול להשיג ו-ESTA. אלה עשויים להיות תלויים בהיסטוריה הרפואית, ההגירה, הנסיעות והפלילי שלך. קישור זה יכול לעזור לך לראות אם אחד מהגורמים הללו הופך אותך לא כשיר לאישור ולעיין בשאלות הזכאות הנשאלות כעת לגבי גורמים אלה.

ESTA מורשה נחוצה רק לנוסעים הנכנסים לארצות הברית דרך הים או האוויר ולכן אינה נדרשת לנוסעים המגיעים מקנדה או מקסיקו דרך היבשה.

מה אם אני לא זכאי ל-ESTA?

תצטרך לקבל ויזת תיירות B-2 לפעילויות תיירותיות או ויזת B-1 לעסקים מסיבות עסקיות אם אינך זכאי ל-ESTA, או מתכננת להישאר בארצות הברית יותר מ-90 יום.

ויזת תייר B-2

ויזת תייר B-2 יכולה לשמש לביקור משפחה וחברים, לצאת לחופשות ולסיורים, לקבל טיפול רפואי ולהשתתף בקורסים קצרים שאינם מעניקים לך זיכוי אוניברסיטאי. ניתן להשתמש בהם לביקורים של עד 180 יום לביקור ובדרך כלל תקפים לעשר שנים. עם זאת, נסיבותיו האישיות של המבקש נלקחות בחשבון כאשר מחליטים על משך הזמן.

ויזת עסקים B-1

כדי להשתתף בפגישות, לנהל משא ומתן או ליישב עיזבון, ניתן להשתמש בוויזת B-1 לעסקים . הפעולה ה'עסקית' המבוצעת על ידי אזרח זר חייבת להיות מותרת בכך שכאשר נוסע עם ויזה עסקית B-1, המבקש בדרך כלל לא צריך להשיג הכנסה ממקור אמריקאי. ניתן להשתמש בויזת העסקים עד 180 יום לביקור וכמו אשרת התיירות, תקפה בדרך כלל לעשר שנים, בהתאם לנסיבות האישיות של הפונה.

ויזת מעבר C-1

אנשים שאינם זכאים לפטור ויזה יצטרכו להגיש בקשה לוויזת מעבר C-1 כדי לעבור דרך ארה"ב ליעד אחר. מי שרוצה לעבוד באופן חוקי, לחסוך, לחקור או לבצע פעילויות אחרות בארה"ב, ללא קשר למשך הביקור או זכאותם ל-ESTA, צריכים לחפש פרטים נוספים על סוג הויזה המתאים ביותר לדרישותיהם.

לוחות זמנים לבקשת ESTA

אנא בקר במחלקת המדינה של ארה"ב לפרטים נוספים אם אתה זקוק לויזה לארה"ב. בדרך כלל, הטיפול בבקשות לויזה לוקח ארבעה עד שמונה שבועות. זה תלוי, עם זאת, בלוחות הזמנים של העיבוד ובעומסי העבודה של שגרירות ארה"ב. לכן, לפני הזמנת מסלול הנסיעה שלך מארצות הברית או אליה, וודא שאתה מתכונן ללוחות הזמנים של עיבוד אלה. למידע נוסף, בקר בכתובת https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/wait-times.html לקבלת בדיקה עדכנית לגבי המתנה למינוי בשגרירות ארה"ב זמנים לתיירים, אשרות מהגרים וצורות אחרות.